Genel

A1 sınıfın birincisi olmak istiyor

Audi A1’iyle, küçük sınıfın en iyisi olmak için yola çıktı.

Audi lüks otomobiller sınıfı içinde yükselişine sürekli olarak devam eden markalardan biri. Yeni modeller üreten ve var olan modellerini de sürekli olarak geliştiren Audi, son olarak karşımıza A1 ismi verilen küçük, sevimli modeliyle çıktı. Almanya Berlin’de yaptığımız test sürüşü sırasında yolları renklendiren A1’lerle kendimizi asfaltı boyayan ressamlar gibi hissettik. Eylül ayından itibaren Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan otomobilin, ülkemizdeki satış fiyatı 22 bin 500 Euro’dan başlayacak. Zengin diyebileceğimiz bir motor seçenek listesine sahip olan A1’in motor kaputu altında, iki TFSI benzinli motor ile iki farklı güç üreten TDI dizel motor seçenekleri görev yapıyor. İlk etapta 86 HP ile 122 HP arasında güç üreten motor seçeneklerini sunacak olan A1’in daha güçlü bir motora ihtiyacı olacak gibi görünüyor. Çünkü hedefine koyduğu rakiplerinin gerçekten de kalpleri çok hızlı atıyor ve asfalt üzerinde kavurucu bir etki bırakıyorlar. Audi’nin küçük sınıf macerası bilindiği gibi Polo platformu üzerinde yeniden hayat buluyor. Geçmişte de yine Polo platformunu kullanarak yaratılan Audi 50 ile küçük sınıfta başarı arayan Audi, son olarak, ömrü çok da uzun olmayan Audi A2 ile bu savaşın üyelerinden biri olmuştu ama açıkçası aradığını da bulamamıştı.Şimdi yine Polo platformunu kullanan hatta özelliklerinin büyük bir çoğunluğu da bu modele ait olan A1 ile küçük sınıf şartlarını değiştirmek gibi bir hedefle yola çıkan Audi, markanın, arkasına aldığı rüzgarın da verdiği destekle, bu kez aradığını fazlasıyla bulacak gibi görünüyor. Bilindiği gibi bu modelin hedefinde Mini ve bu modeli kendisine rakip olarak gören modeller var. ~Ama asıl hedef Mini’nin elde ettiği başarıları sona erdirerek, bu pastanın en büyük dilimini almak. Bu çok kolay olmayacak ama başarılamayacak bir hedef olarak da görülmemeli. Öncelikle A1 markanın tüm karakterlerini bünyesinde barındırırken, buna kendi karakterinin sevimli yanlarını da ekliyor. Açıklanan bilgilere göre genç, şehirli, yaşam stili odaklı bir kitleyi hedefine alan A1, sevimli görünen bir tasarıma sahip. Ama sadece sevimli görünmenin arkasına da saklanılmamış. Modern tasarımı ile ilk bakışta göz dolduran A1, büyük ızgarası ile kalıbının dışına çıkarak, açıkça meydan okuyan karakteri ile dikkat çekiyor. İlk bakışta fark edilen tavan kemerleri ile de ayrı bir havanın yakalandığı otomobil, bu şekilde belirginleştirilen kaslı çizgilerinede çok güveniyor. Coupe benzeri bir formu da bulunan A1, bololuklu ve bol geçişli tasarımı ile eğlenceyi bir kenara bırakarak istendiği zaman son derece agresif olabileceğine de vurgu yapıyor. Tampon altında yer alan ve yırtıcı bir balığın kısa bir aralıkla açılmış ağzını hatırlatan tasarıma, yan tarafta da yüzgeçlere gönderme yapan kaslı çıkıntılar eşlik ediyor. Bakış açısına göre sinirli, farklı bir bakış açısına göre de son derece sevimli görünmesi nedeniyle A1’e bu kalemun demek bile mümkün. LED teknolojisine sahip farları ve ilk bakışta çok da iyi bir tasarım olarak görmediğimiz, ama üç boyutlu olması nedeniyle çok kolay fark edildiği belirtilen stop lambaları, A1’in dikkat çeken diğer özelliklerinden. A1’deki iç mekan kesinlikle çok eğlenceli. Özellikle MMI mantığını kullanılarak yaratılan multimedya sistemi iç mekanın en önemli artılarından.~ A8’de de yer verilen MMI sistemini kullanarak rakiplerinin karşısına da çok güçlü bir çıkış yapan A1, orta konsol üzerinde açılıp kapatılabilen büyük ekranı ile küçük çaplı bir bilgisayar gibi kullanılabiliyor. Örneğin cep telefonunuzda yer alan şarkıları direkt olarak bu sistemden görmeniz ya da çift SD kart ile yanınızda taşıdığınız verileri kullanmanız mümkün. Renkli hava çıkışları ile sevimli bir form yakalanan yaşamalanının havalandırma performansı da kusursuz. Hava kanalları çok iyi görünmese bile yönlendirme de çok iyi yapılıyor. LED kullanılan iç aydınlatma lambaları da çok ama çok iyi bir tasarım detayı. Çok pahalı olmayan bu uygulamayı artık başka araçlarda da görmeye başlasak çok iyi olacak. Yüksek işçilik ve kullanılan malzeme kalitesi açısından da son derece başarılı olan A1’in koltukları, kaliteli ve her türlü sürüşe çok olumlu bir katkı yapıyor. İdeal sürüş pozisyonunun da kolay bulunduğu araçta, sessizlik en başarılı özelliklerden biri olacak gibi görünüyor. Bose müzik sisteminin kullanılması ise, A1’in premium bir markadan beklentileri, başarılı bir şekilde yerine getirebileceği anlamına geliyor. İç mekanın çerçevelerle zenginleştirilen tasarımında sadece MMI sisteminin olduğu bölgede, bu çerçeve uygulamasının yapılmamış olmasına ise bir anlam veremedik. Direksiyon simidinin üzerinde bile üç farklı küçük çerçeve kullanılmış olmasına rağmen orta konsol üzerinde yer alan bu bölüm biraz sıradan kalmış. İnce bir krom çerçeve ile görünüm kusursuz olurmuş. Kumanda elemanlarının parlayan yapısı ile yerleri hiç aranmazken, kullanımları da kolay. Bazı kumanda elemanları maliyet kaygısı ile ucuz bırakılmış.~ Ayrıca bazı yerlerde kullanılan plastik kalitesinde de aynı düşünce ile düşüş var. İç mekanın en önemli sorunu ise camların küçük yapısı, kapıların eşiklerinin yüksek olması nedeniyle biraz klostrofobik olması olacak. Ön camda bile görüş açısı oldukça dar ve bu bir sıkıntı olacak gibi. Eğlenceli görünen, istendiğinde agresif detaylarını da vurgulayan otomobilin sürüş karakteri de aynı tasarımı gibi. Sakin kullanımlara çok rahat eşlik eden A1, istendiğinde ise agresif bir sürüş karakterini benimsiyor. Ağırlık dağılımının iyi yapıldığı açıklanan otomobil asfalt üzerinde güven veren araçlar listesine hiç zorlanmadan giriyor. Küçük sınıfta çok da alışkın olmadığımız bir sü-rüş kalitesi sunan A1’in kullanımı eğlenceli. Standart olarak bütün modellerde verilen elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle donatılan ESP dengeleme programı, araç hakimiyetini daha da keskin ve hassas kılarken, sürüş güvenliğini de artırıyor. Biraz sert olsa bile direksiyonun yönlendirme kabiliyeti de oldukça yüksek. İyi bir direksiyon simidi ile kombine edilen sistemin neden bu kadar ağır olduğuna ve normalden daha fazla bir güç istediğine ise anlam veremedik. Berlin’de dizel ve benzinli motorların performanslarını da test etme imkanı bulduk. Güçlerine göre başarılı yakıt tüketimleri ile şov yapan motorlar arasında elbette en çok 122 HP güç üreten1.4 TFSI motoru sevdik. Bu tip bir aracın dizel motorla satın alınıp alınmayacağına ise karar veremedik. Düşünsenize, uzaktan etrafa kibirli gülücükler dağıtarak zengin bir caddeye giriyorsunuz,size çevrilen meraklı bakışlar bir anda gürültülü dizel motor sesini duyarak büyük bir yıkıma uğruyor. ~Süspansiyon konforu da sevdiğimiz detaylar arasında yer aldı.Yol tutuş konusunda da etkin bir rol oynayan süspansiyonun bazı zaafları var ama bunlar çok göze batan unsurlar değil. Yaşam alanında yeterli eşya gözlerinin sunulması ve bagaj hacminin yeterli olması da sürüşü olumlu etkileyen detaylardan. 122 HP güç üreten motorun performansı beklentilere cevap verirken, şanzımanların çalışma karakteri de başarılı. 7 ileri oranlı ve çift kavramalı şanzımanı satın alanlarsa önemli bir ayrıcalığa sahip olacak. S-Tronic şanzıman hızlı vites geçişleri ve motorun verimini tam olarak kullanmasını sağlayan çalışma karakteri ile göz doldururken, A1’in, ekonomik tüketim değerlerine ulaşılmasına da imkan tanıyor. Bu motor seçeneği ile 200 Nm’lik tork 1500-4000 d/d aralığında kullanıma sunuluyor. Otomatik şanzıman ve 1.4 TFSI motor işbirliğinde A1’in 0-100 km/s hızlanması 8.9 sn’de tamamlanırken, ortalama yakıt tüketimi ise 5.2 lt olarak açıklanıyor. Dizel motor seçenekleri 5 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilirken, ekonomik tüketim değerleri çok başarılı. S-Tronic şanzımanın da dizel motorla birlikte daha sonra satışa sunulması planlanıyor. Alt devirlerde yaşanan turbo boşluğunu aştıktan sonra atak bir karakter olmasını da sağlayan dizel motorun sesi başarılı yalıtıma rağmen iç mekana yansıyor. Dizel motorun 90 HP güç üreten versiyonunu satın almak içinse 2011 yılını beklemek gerekecek. Daha yüksek performanslı bir versiyon olacak S1 için çalışmalara başlandı ama ne zaman yollara çıkacağı konusu belli değil.~SONUÇ
Audi A1’in küçük sınıf otomobiller arasına farklı bir renk getireceği kesin. İddialı modelleri ile Avrupa pazarının önemli oyuncularından olan Audi, istediği başarıyı yakalayacak gibi görünüyor. Sevimli ve aynı zamanda agresif görünmeyi de başaran A1, dikkat çeken yapısı ile fark edilme sorunu yaşamayacak. Zengin ve kaliteli iç mekanın rakiplerine karşı önemli üstünlükleri var. MMI sistemi bu yöndeki en güçlü özellik. En güçlü motorun 122 HP güç üretiyor olması ise onun dezavantajlarından biri olacak. Elbette bu motor da yeterli ama matematiksel veri olarak rakipleri daha üstün görünüyor. Sürüş karakteri sihirli olmasa bile başarılı olan A1’in başlangıç fiyatı da sevilecek gibi görünüyor. Eylül ayından itibaren Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan otomobilin, ülkemizdeki satış fiyatı 22 bin 500 Euro’dan başlayacak.Tam anlamıyla aramızda bir aşk başlayamamış olsa bile, aramızda bir elektrik olduğu kesin. A1 küçük sınıfın dengelerini değiştirecek ve Audi’nin, küçük sınıfın söz sahiplerinden olacağını garanti edecek.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.