Yeni Peugeot 301’in çıkış hikayesinde
SR1 isimli konseptten yola çıkan
mühendisler ortaya alımlı ve asfaltta
karakterli duruş sergileyen bir otomobili
çıkarmayı başardı. Tasarım açısından incelendiğinde
yeni 301 ailenin büyük üyesi 508 ile
benzerlikler gösteriyor. Ciddi ve sert yüzlü ön
tasarımı 301’in ailenin tasarım diline uygun
bir görüntü sunuyor. Akıcı hatlar yukarıdan
aşağıya doğru hafif bir eğim ile inen tavan
yapısı, kısa bagaj kapağı ile uyumlu bir birliktelik
sunuyor. Birçok otomobilin aksine yeni
Peugeot 301 ön ve yan tasarımı ile birlikte
arka tasarım açısından başarılı bir bütünlüğe
kavuşmuş.
İç mekanda güç gösterisi
Dış tasarım kadar iç tasarımın da başarılı
olduğunu söylemek mümkün. Gösterge paneline
bakıldığında gözleri yormayan, kolay
okunan göstergeler sürücüsünü karşılıyor.
Direksiyon ele tam ve rahat oturuyor. Kalite
hissi ve malzeme beklentileri karşılanırken,
sınıfına uygun yapıyı destekliyor. Sınıfı için
rekor konumundaki 2650 mm’lik dingil mesafesi
inanılmaz avantajlar sağlıyor. Bu avantajı
ise arka koltuk yolcuları sonuna kadar yaşıyor.
3 silindirli 1.2 VTi şaşırtıyor
Daha önce yayınlamış olduğumuz sürüş izleniminde
301’in 1.6 VTi ve 1.6 HDi motorunun
izlenimlerini paylaşmıştık. Bu kez ise 1.2 VTi
ve 1.6 VTi otomatik şanzıman seçeneklerini
kullanma fırsatını elde ettik. Kardeşi 208 modelinde
kullanılan 72 HP’lik, 3 silindirli 1.2 lt
motor seçeneğinin yanı sıra 1.6 VTi motorlu
ve otomatik şanzımanlı seçeneğini kullanma
fırsatını bulduk. ~Üç silindirli 1.2 VTi motor, ön
yargı ile yaklaşana anında cevap verebilecek
niteliklere sahip. Yeni geliştirilen bu motor, düşüncelerin
aksine ekonomik bir otomobil almak
isteyenler için iyi bir alternatif sunuyor. Yüksek
devirlere çıkmayı seven motor, gerektiğinde
ise yakıt ekonomisi yapmaya yönelik yapısını
ortaya koyuyor. 1.2 VTi motorlu 301’in bu denli
başarılı olmasının altında, elbette bu versiyonun
sadece 980 kg’lık boş ağırlığa sahip olması
yatıyor. Zorlanmadan 6500 d/d’de kadar devir
çevirebilen motor toplam 110 Nm tork üretiyor.
Manuel 5 ileri oranlı şanzıman ile kombine
edilen üç silindirli motorun ortalama tüketimi
5.3 lt/100 km.
Uygun fiyatlı otomobil ve makul
yakıt ölçüsü özellikle düşük bütçeli müşterileri
memnun edecektir. Yaklaşık 32 000 TL’den başlayacak
ve iki donanım paketi ile sunulacak olan
1.2 VTi seçeneğini almak isteyenler Ocak 2013
tarihini beklemek durumunda. Güç anlamında
daha fazlasını arzulayan fakat manuel şanzıman
ile uğraşmak istemeyenler için ise 1.6 VTi’ın
otomatik şanzımanlı versiyonu imdada yetişiyor.
4 ileri kademeli şanzıman özellikle yoğun
şehir hayatında büyük kolaylık sağladığı gibi,
iki farklı sürüş tarzına imkan tanıyor. Sportif
amaçlı kullanmak isteyenler Sport modunu etkin
konuma getirerek viteslerin yüksek devirlerde
değişmesini sağlayabilir. Normal modda ise sürüş
konforu ön planda tutulmuş, araç ortalama
7.3 lt/100 km’lik yakıt tüketimi ile yetiniyor.
Sadece Allure donanım seçeneği ile sunulan
otomatik versiyonun satış fiyatı ise 39.300 TL
olarak belirlendi. Peugeot 301 ailesinin tümünde
ABS, elektronik melek ESP ve 1.6 benzinli hariç
versiyonda hız sabitleme, EBD, ASR, sürücü ve
yolcu havayastıkları, klima, radyo-CD-MP3-Aux
bağlantısı, gövde rengi tamponlar ve gündüz
farları standart olarak sunuluyor.
~Sonuç
Ülke pazarları göz önüne alınarak geliştirilen
Peugeot 301 modeli, farklı motor ve şanzıman
seçeneklerine karşın özellikle bozuk zeminlerde
etkileyici bir tutum sergiliyor. Darbeleri çok iyi
emen, iç mekan konforunu yüksek seviyede
tutmasını bilen süspansiyon sistemi, sadece sürücüsünü
değil arka koltuk yolcularını da fazlasıyla
sevindiriyor. Uygun satış fiyatı, çekici tasarım,
ferah iç mekan ve devasa bagaj çekirdek ailenin
tüm ihtiyaçlarını karşılayacaktır. Eksikleri var mı
sorusuna gelince; 301’in görevi belli. Uygun fiyat,
düşük bakım maliyeti, düşük kullanım giderleri ve
bozuk yol koşulları ile barışık süspansiyon yapısı.
Bir yanıt yazın