Peugeot 5008 ortaya çıktığı günden itibaren
dikkat çeken ve geniş ailelerin seçenekleri
arasına direkt olarak eklenen
modellerden biri oldu. Peugeot’nun
son yıllardaki ürün atağının önemli modellerinden
olan 5008, şimdi
ise karşımıza, ekonomik
tüketime sahip olan e-HDi
versiyonu ile çıktı.
1.6 lt HDi 112 HP güç
üreten dizel motoru ve altı ileri oranlı manuel
şanzıman seçeneğiyle, 61 bin 209 TL’lik fiyat
etiketine sahip olan 5008, e-HDi adı verilen
sistemi kullanan versiyonuula da 69 bin 179
TL’ye satışa sunuldu. Aynı dizel motorun
görev yaptığı araçta, Auto6R adı verilen otomatikleştirilmiş
bir şanzıman yer alıyor.
Peugeot 5008 1.6 lt e-HDi’nın, serideki
diğer modellere göre en önemli farkı, daha
ekonomik ve daha çevreci özellikler sunuyor
olması. 5008’de görev yapan 1.6 lt HDi
112 HP güç üreten, Euro 5
normlarındaki motor, yenilikçi
mikro-hibrid e-HDi
teknolojisini kullanıyor. Bu
sisteme aynı zamanda son
nesil Stop&Start sistemi de eşlik ediyor. Artık
bir çok üreticinin benzer sistemleri kullandığını
sıklıkla görüyor olmamız, sektörün son
dönemlerde tüketim ve çevreciliğe verdiği
önemi gösteriyor. Ancak PSA Grubu’nu burada
ayrıcalıklı kılan bir durum ortaya çıkıyor.
Stop&Start sisteminin çalışma karakteri açısından
Peugeot, diğer modellerinde olduğu
gibi 5008’de de en iyilerden birini sunuyor.
Bu sistemin en önemli artısı ise sarsıntısız ve
hissettirmeden devreye girip çıkması oluyor.
Trafik ışıkları ya da kalabalık trafikte bu sistemin
sessiz ve hissettirmeden devreye giriyor
olması önemli bir avantaj. Trafik durduğu
anda motor stop ediyor ve hareket etmek
istediğiniz zaman çok kısa bir sürede tekrar
çalışıyor ve görevini rahat bir şekilde yerine
getiriyor. Bu sırada gereksiz tüketimin ortaya
çıktığı bekleme sırasında motor durdurularak,
önemli bir tüketim avantajı elde ediliyor.
Bunun yanında, çevreye verilen zararlar da
minimum seviyeye indirilmiş oluyor.
Ekonomik kullanım konusunda başarılı
araçlardan olan 5008, dizel motoruyla da
performans konusunda beklentileri rahatlıkla
yerine getiriyor. 112 HP güç ve 270 Nm tork
üreten motor altı ileri oranlı otomatikleştirilmiş
bir manuel şanzıman ile kombine edilmiş.
10 yıl kadar önce, bu tip şanzımanlar ilk geliştirildiklerinde,
çalışma karakterleri ile ilgili
zaman zaman önemli şikayetler alıyorduk ama
yapılan iyileştirmelerle birlikte şanzımanların
çalışma karakterinde de önemli gelişmeler
oldu. Sarsıntılı ve özellikle vites seçimleri
konusunda sıkıntı yaşatabilen bu sistemlerin
en temel sorunları artık çözülmüş durumda.
Yüksek bir çekiş gücüne sahip olan motor alt
devirlerde turbo boşluğu yaşıyor ama bu noksanlık da eskisine göre daha iyi bir hale getirilmiş.
5008’in ortaya koyduğu performans
değerlerinin aile otomobillerini göz önüne
aldığımızda yeterli olduğunu ve beklentileri
net olarak karşıladığını görüyoruz.
Sürüş karakterini beğendik
Peugeot 5008 büyük yapılı bir araç olmasına
rağmen son derece rahat kullanılabiliyor.
Görüş açıları ve yüksek sürüş pozisyonu
ile rahat hissettiren araçlardan olan 5008,
konforlu bir süspansiyon sistemine sahip.
Kış aylarında esen sert rüzgarlara da başarıyla
kafa tutan 5008, yol tutuş konusunda da
görevini başarıyla yerine getiriyor. Güvenlik
konusunda sevdiğimiz araçlardan olan 5008,
kullanım sırasında salınımlar yaşatmayan
yapısıyla da beğenimizi kazandı. Özellikle sık
aralıklarla girdiğimiz virajlarda 5008, herhangi
istenmeyen bir reaksiyon göstermedi. Sert
viraj girişlerinde beklendiği gibi elektronik
yardımcılar vakit kaybetmeden devreye giriyor.
İzinden çıkabilecek sürüşler sırasında
elektronik yardımcıların çok etkin bir rol
oynaması da beğendiğimiz detaylardan
oldu. Panik fren durumunda da güvenlik
sınırının altına inen bir fren mesafesi
sunan araç, bu tür fren durumunda stabil
yapısını da korumayı başarıyor.
Görünüm konusunda sınıfındaki
rakiplerine rahatlıkla kafa tutabilecek
araçlardan biri olan 5008, kaliteli detayları
ile ön plana çıkıyor. Tasarımıyla
elbette sınıfının en iddialı araçlarından
biri değil ama yaşam alanı konusunda
bunun tam tersi bir durum söz konusu.
Yedi kişilik geniş bir kullanım alanına
sahip olan 5008, yaşam alanında neredeyse
bir oturma odasının konforunu
sunuyor. Çocuklar için DVD veya oyun
konsolu gibi kullanabilen arka kafalıklara
entegre edilmiş 7 inçlik ekranlar ve
kablosuz ses dinlemeye imkan tanıyan
şarjlı kulaklıkları 5008’in çok sevdiğimiz
özelliklerinden oldu. Aile sürüşleri sırasında
çocukların bu otomobilden inmek
istememesi, Peugeot’nun yolculuklara
konfor katmak amacına ulaştığını gösteriyor.
Sonuç
Peugeot 5008 e-HDi son dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkan
Stop&Start sistemini kullanan araçlardan biri. Fakat burada
Peugeot önemli bir artıya sahip ve bu sistemi sarsıntısız ve
hissettirmeden devreye alıp çıkarmayı başarıyor. Kalabalık
trafik şartlarında ekonomik tüketim değerlerine imza atarken,
aynı zamanda çevreye verilen zararlar da minimum seviyeye
çekilmiş oluyor. Ekonomik tüketim değerlerine imza atan bir
aile aracı olmasına rağmen, performans ve güvenlik konularından
da ödün vermiyor.
Yorum yazın