Genel

Ailenin en zarifi

DS5, teknolojiyle birleştiği zarifliğiyle ön plana çıkıyor.

Citroen son dönemlerde başardığı önemli
işlerle dikkat çeken bir marka haline
geldi. Gerçekleştirdiği model atağı
ile neredeyse bütün ürün gamını yenileyen
Fransız üretici DS ailesini de hayata
geri döndürdü. 60 yıllık bir geçmişi olan
DS ailesi bugüne kadar DS3 ve DS4 adlı modellerden
oluşuyordu. Şimdiyse bunlara DS5
eklendi. Ülkemizde 1.6 lt 156 HP benzinli ve
1.6 lt 112 HP dizel motor seçenekleri ile satışa
sunulan DS5’in satış fiyatı ise 81 bin 400
TL’den başlıyor.

Citroen DS5’i Kalem Adası’na kadar süren
bir rotada kullanma fırsatı bulduk. Kuzey
Ege’den başlayan yolculuğumuz boyunca bizlere
eşlik eden DS5, DS ailesinin en zarif ve
en farklı üyesi olduğunu açık bir şekilde ortaya
koydu. Citroen markasının da en yükseğe
konumlandırdığı modeli olan DS5, markanın
yeni amiral gemisi rolünü üstlenmiş durumda.
Sahip olduğu özelliklerle DS5, gerçek bir
stil ikonu olmaya aday. Bu otomobilin en iddialı
özelliği tabi ki görünümü.

Tasarımı diğerlerinden farklılaşan otomobili
incelediğimizde onun her açıdan ilginç
bir karaktere sahip olduğunu görüyoruz. Bu
farklılık DS5’in, genel trafik manzarası içindeki
tarzı olan otomobillerden biri olmasını
sağlıyor. Ön tarafında aslında zarif olan görünümdü,
motor kaputunun tasarımı ile agresif
bir tarza da gönderme yapılmış. Kullanılan
krom kaplamalarla DS5 kaliteli görünme
konusunda da hiçbir sıkıntı yaşamıyor.
Tasarımında C-Sportlounge ve Grand
Tourisme’nin ruhlarından ilham alınan DS5,
sportif bir SW gibi görünse de coupe ve sedanları
hatırlatan bir yapıya da sahip. Krom kaplı
geniş yüzü, eklenen LED’lerin altını çizdiği
keskin bakışıyla DS5, DS ailesine ait olduğunu
hemen belli ediyor. DS5 profilden de
kendi kişiliğini dışa vuruyor.

4.53 metrelik uzunluğu, 1.85 metrelik genişliği
ve 1.51 metrelik yüksekliğiyle kompakt
boyutlara sahip olan DS5’in yaşam alanı ise
beklentileri karşılayan bir genişlik sunuyor.
C5 modelinden oldukça kısa olmasına rağmen
DS5, uzun dingil mesafesi ile beklediğimizi
bulduğumuz bir yaşam alanı genişliği sunuyor.
İç mekanın tasarımı da tıpkı dışı gibi son
derece farklı. Alışkın olduğumuz detayların
yerini tamamen farklı uygulamalar almış.
Elbette bu durum ilk etapta alışkanlık gerektiriyor
ama bu tarz için buna değer. Kumanda
elemanlarının büyük bir bölümü birbirinden
farklı tasarımlara sahip. Ama alışkanlık kazanılmasının
ardından bu farklı ortamda olmak
büyük bir keyfe dönüşüyor ve otomobilin
içinde yer alan herkes kendisini iyi hissediyor.

Geri görüş kamerası, park yeri uygunluğunu
hesaplayan özel ekran ve kavşağın
içerisine doğru görüşü artırmak için devreye
giren statik kavşak aydınlatmalı sis lambaları
gibi donanımlara ile de beğenimizi kazanan DS5, yaşam alanı konforu konusunda da
son derece iddialı. Sessizlik beklentilerini
çok rahat karşılayan araç, yumuşak çalışma
ayarlara sahip süspansiyon sistemiyle de
konfor odaklı olduğunu kanıtlıyor. Uçakları
andıran kokpit tasarımı ile farklılaşan yaşam
alanı, havalandırma sisteminin etkileyici performansı
ve kaliteli müzik sistemi ile de keyif
veriyor. Kaliteli malzemelere sahip koltuklar
hem başarılı yan desteklere hem de konforlu
bir yapıya sahip.

Farların ucundan ön camlara doğru sivrilerek
giden krom kaplı kılıç formu DS5’in
dış tasarımına atılmış bir imza gibi. DS5’in
ferahlık konusunda da önemli bir artısı var:
Birbirinden bağımsız açılıp-kapanabilen üç
bölmeli cam tavan, gündüzleri olduğu kadar
geceleri de sürücü ve yolcular için benzersiz
bir ortam oluşuyor.

Kalem Adası’na doğru yaptığımız yolculuk
sırasında DS5’in BMP6 adlı otomatikleştirilmiş
manuel şanzıman ile kombine edilmiş 112
HP’lik dizel motorlu versiyonunu kullanma
fırsatı bulduk.

Motor özellikle sessiz yapısı olumlu bir etki
bıraktı. Sonrasında ise performans açısından
tabi ki çok atak olamayan ama beklediğimizi
aldığımız bir güçle karşılaştık. Şanzımanın çalışma
karakteri ise otomatikleştirilmiş manuel
şanzımanların yaşadığı ilerlemeyi bizlere gösterdi:
Vites değişimleri daha sarsıntısızdı ve
ve ani hızlanmalar sırasında verdiği tepkiler
oldukça iyiydi. Güvenlik açısından viraj sürüşlerinde
sıkıntı yaşatmayanDS5, konfor odaklı
genel ayarlara sahip olmasına rağmen genel
olarak başarılı bir sürüş karakteri sunuyor.
Yönlendirme kabiliyeti de sıkıntı yaşatmıyor.
Bu motor-şanzıman kombinasyonunun en
önemli avantajıysa tabi ki yakıt tüketimi
olacak. Stil sahibi ve cep dostu tüketim değerlerine
imza atan bir otomobil olmak, DS5
için önemli bir artı.

Teknik veriler
Citroen DS5 1.6 lt 156 HP 1.6 lt 112 HP
Motor hacmi (cc) 1598 1560
Motor tipi Benzinli Dizel
Maksimum güç (HP-d/d) 156-6000 112-3600
Maksimum tork (Nm-d/d) 240-1400 270-1750
Boyutlar (u/g/y) (mm) 4530/1850/1508
Dingil mesafesi (mm) 2727
Bagaj hacmi (lt) 468
Yakıt deposu (lt) 60
Maksimum hız (km/s) 202 191
0-100 km/s (sn) 9.7 12.4
Ortalama tüketim (lt/100 km) 7.3 4.4

Sonuç

Citroen DS5 bize göre DS ailesinin en zarif ve en farklı aracı. Dikkat çekici yapısıyla bakışları çok
rahat bir şekilde üzerine çeken DS5, kullanım sırasında yaşam alanını paylaşan herkesin kendisini iyi
hissetmesini sağlıyor. Dışında olduğu gibi yaşam alanında da kendi tarzını yarattığını gösteren DS5,
konfor konusunda beklentileri çok rahat bir şekilde yerine getiriyor. Ülkemizde satışa sunulan motor
seçenekleri ile hedefini tam olarak yakalayan DS5, donanımlar konusunda da zengin bir standart
listesiyle karşımıza çıktı. Eğer yolların farklı görünen oyuncularından birisi olmak ve aynı zamanda
bir aile otomobili kullanmak istiyorsanız DS5 ilgi çekici bir seçenek olacaktır.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.