1976 ve 1978 arasında ilk Kia
ve Hyundai’ler Avrupa’ya ayak basıyorlardı.
Kia 1998’de yönetimini
Hyundai’ye devretti. 2006’de
Almanya’da Avrupa Merkezi’ni açan
Hyundai’nin yanında Kia da
Slovakya’da fabrika açıyordu. Ertesi
yıl, Kia’nın da Avrupa Merkezi de
Frankfurt’ta açıldı! 2008’de Hyundai,
Çek Cumhuriyeti’nde dünyanın
en modern fabrikalarından birinin
kurdelasını kesti. Şimdiyse ikili
kimsenin cesaret edemediği bir
garanti süresi sunuyor! Tam 7 yıl!..
VW Grubu CEO’su Winterkorn ve
VW COO’su Poetsch, tüm dünyadan
gelen 2.200 üst düzey yöneticilerine
“Hyundai’yi ciddiye alın, otomotivin
yeni sağlam gücü, bunlar!”
diyorlardı. Renault’nun pazarlama
patronu Stephen Norman,
“Hyundai-Kia, tüm küresel üreticiler
için tehdittir!” diye uyarıyordu.
Avrupa’da Ar-Ge’si tamamlanan ve
Avrupa’da tasarlanan modelleriyle
Hyundai ve Kia, Avrupalı markaları
özellikle de gerçek Almanları hedefine
koymuş olarak tam 5 yıldır,
Alman otobanlarında “gazlıyorlar!”
Hatta, Almanlardan
bile daha Alman olmaya
çalışıyorlar! Pragmatik
davranıp her pazar için özgün
çalışma ve ürün prensipleri
geliştirebiliyorlar.
2014’de Hyundai markasının küresel
satışları 4.8 milyon adete ulaşacak!
Diğer yanda Hyundai Grup
Başkanı Chung Mong-Koo, en kısa
zamanda dünyanın 3. büyüğü
olmak gibi bir misyon üstlendiş.
Artık satış adetlerini, üretim kapasiteleriyle
endeksleyebilen bir marka
olan Hyundai, ne kadar üretiyorsa,
satabiliyor!
Üretilen modellerin tasarım ve materyal
kaliteleri de ortada! Gelecek
yıl, Hyundai’nin dünyadaki ilk
Kore dışı fabrikası olan Hyundai-
Assan’da yenilenen i20 bantlardan
inecek! 2010’da Avrupa’da 14. sırada
olan Hyundai’nin 2015’te ilk
5’e gireceğini şimdiden hesaplayabiliyoruz!
Kia’yı de eklersek “iki
yıl içinde Koreli Grup Avrupa’da 1
milyon araç satacak* diyebiliriz…
Hyundai ve Kia, Chevrolet, Skoda
veya Seat’ı değil, sadece VW ve
Opel’i hedefliyor. Geçen yıl küresel
adetlerde Ford’u bile sollayan
Hyundai-Kia, Çin’de de pazar üçüncü
sorada. 44 yaşında en hızlı
büyüyen otomotiv markası olan
Hyundai, 21. Yüzyıl’ın olanaklarını
yeni düşünce yapılarıyla değerlendirebiliyor
ve müşterilerin en
sevdiği marka olma yolunda ilerliyor!..
VW için biz de birşey söyleyelim;
Dış aynalarda yazdığı gibi:
“aynadaki objeler, göründüklerinden
daha yakın olabilirler!”
Bir yanıt yazın