Her türlü yol şartında
ilerleme kabiliyetine
sahip olan araçlar
her zaman dikkatleri
üzerine çekmeyi başarmıştır.
Yollara meydan okuyan
bir karakterlerinin olmasının
yanında, son derece hırçın görünümleri
de bulunan pick up
araçlar son dönemlerin yükselen
yıldızlarından. Ülkemizde
de bu araçların yakaladığı başarının
hatırı sayılır olduğunu
da belirtmek isteriz. Sınıf büyük
olunca, buraya çevrilen gözlerin
sayısında da önemli bir artış
olması kaçınılmaz oldu ve son
olarak Volkswagen’in Amarok
adını verdiği modeli ava çıktı.
Sahip olduğu özellikleri ile bu
sınıfın dengelerini karşılayan
ve müşteri beklentilerine cevap
veren Amarok, ülkemizde 2.0
lt TDI dizel motor seçeneği ile
satışa sunuluyor. 163 HP güç
ve 400 Nm tork üreten dizel
motoru ile her türlü zemine
başarıyla kafa tutabileceği belirtilen
Amarok’un ülkemizdeki
satış fiyatı 51 bin 950 TL’den
başlıyor. İki tekerlekten çekiş
sistemine sahip olan versiyonu
ile bu fiyat ödenerek satın alınabilen
Amarok’ta fiyat seviyesi,
dört tekerlekten çekiş sistemine
sahip olan versiyonda ise 59 bin
950 TL’ye yükseliyor.
Safkan karaktere sahip
Bu aracın en fazla dikkat çeken
yönü, onun safkan bir karaktere
sahip olması. Kendisine
özgün çizgileri ile dikkat çeken
Amarok, meydan okuyan bir
yapıya sahip ve kaslı detayları
ile kendisi için av zamanının
geldiğini haykırıyor. Heybetli,
yırtıcı tasarımı ve yüksek yapısı
ile Amarok, küçük bir tank
izlenimi uyandırıyor. Amarok,
şişkin ve bol kaslı tasarımı ile
bu sınıfın dikkat çeken modellerinden
biri olmayı başardı. ~Özellikle
öne doğru uzayan burun
yapısı sayesinde Amarok son
derece agresif ve sinirli görünüyor.
Test aracında kullanılan
gri renk bu hatların görünmesini
biraz engelleyen bir renk
seçeneği olmuş. Belki aracın
yan taraflarını dolaşacak plastik
kaplamalarla bu renk bile iyi
görünebilir ama iddialı tasarımı
biraz engelliyor. Pick-up sınıfı
araçların arka bölümünde bulunan
uzun bagaj alanı tasarımı,
bazı durumlarda çekici hatların
önüne geçen sonuçlar ortaya çıkarıyor.
Bu olumsuzluk Amarok
için de aynen geçerli. Bu uzun
bölüm özellikle profilden ve
arkadan bakıldığında çok iyi
görünmüyor. Bazı modellerde
arka tarafta sunulan ve roll barları
andıran çelik borularla bu
bölümün daha iyi görünmesi
sağlanabilir.
Söz konusu yaşam alanı olduğunda
ise öncelikli olarak iniş
ve binişlerin normal araçlara
göre biraz daha zor olduğunu
bilmeniz gerekiyor. Yüksek
yapı nedeniyle zaten bu
kaçınılmaz bir sonuç. Yaşam
alanına yerleştirilen tutamaklarla
iniş binişlerin biraz daha
rahat olması sağlanmış. İç
mekana geçilmesinin ardından
gözler biraz olsun daha özgün
ve aracın dış çizgileri ile daha
uyumlu olan bir tasarım arıyor.
VW Grubu’nun tüm araçlarında
kullandığı ortak bir kokpit
tasarımı ve aynı orta konsolun
sunuluyor olması biraz garipseniyor.
Bize göre bu tasarım
anlayışının, en azından karakteri
bu kadar farklı olan bir
araçta biraz daha özgün olması
gerekiyor. Kumanda elemanlarında
bile en ufak bir değişiklik
olmamasını garipsedik. Bunun
yanında dört tekerlekten çekiş
sisteminin devreye alındığı bölüm
de biraz daha iyi görünmeyi
hak ediyor. Her türlü yol şartına
meydan okuyacak olan bir araçta,
bu sistemin devreye alınacağı
kumanda elemanı bu kadar silik
kalmamalıydı.
~Saygı duyuluyor
Kullanım açısından bir sıkıntı
yaşamadığımız yaşam alanında
sunulan genişlik de oldukça iyi.
Görüş konusunda arka tarafın
uzun yapısı nedeniyle, park manevralarında
zorluk yaşanıyor.
İç mekanda orta konsol üzerine
tutturulmuş olan küllüğün tasarımı
da garip. En azından bu
bölümde metal kaplamalar ya
da farklı bir desen uygulaması
ile önemli bir farklılık yakalanabilirmiş.
Sürüş karakteri açısından öncelikli
olarak devasa görüntünün
şehir kullanımı için zorluk anlamına
geldiğini söylemeliyiz.
Kısa şasi ile 5181 mm, uzun şasi
ile 5254 mm uzunluğunda olan
Amarok’u şehir içinin kalabalık
trafiğinde kullanmak gerçekten
de zor. Ama size diğer araçların
gösterdiği saygıyı fark ettiğiniz
anda, bu bir zorluk olmaktan
çıkıyor. Çünkü yollar sanki sizin
için özel olarak boşaltılıyor ve
bu his gerçekten de keyif veriyor.
3095 mm dingil mesafesi
sunan araç küçük bir tank gibi
duruyor ve çevrenizdekiler de
bunu çok rahat bir şekilde fark
ediyor.
Hızlı otoyol kullanımlarında ise
ön tarafta bulunan iki kişi keyif
verici bir yolculuk yapıyor. Fakat
arka taraftakiler için biraz
sert, biraz sarsıntılı bir sürüş
kaçınılmaz bir son oluyor. 938
kg’a kadar bir taşıma kapasitesine
sahip olan Amarok, yüklü
olduğu durumlarda arka taraftaki
yolcular için biraz daha iyi bir
seyahate imkan tanıyor. 163 HP
güç üreten motor 1500 d/d’den
itibaren kullanıma sunduğu 400
Nm’lik tork ile yeterli olan performansı
veriyor. 6 ileri oranlı
manuel şanzımanla kombine
edilen dizel motor ile gerçekten
de her türlü yol şartının üstesinden
gelebiliyorsunuz. ~Özellikle
yönünüzü araziye çevirip,
dört tekerlekten çekiş sistemini
devreye aldığınızda, kendinizi
“yenilmez” hissediyorsunuz.
Performans beklentilerini karşılayan
aracın 100 km’de 8.5 lt
yakıtla yetinebildiğini görmek
de ayrı bir keyif. ESP, ASR, ABS,
elektronik diferansiyel kilidi,
arka diferansiyel kilidi, eğim
iniş destek sistemi gibi özellikleriyle
Amarok güvenili bir araç
olduğunu da vurguluyor. Fren
performansı ölçümlerinde güvenlik
sınırının biraz üzerinde
kalan Amarok, gittiği kadar durabildiğini
de böylece ispatlıyor.
Sonuç
Volkswagen Amarok
ülkemiz yollarına
yeni çıkan
yırtıcılardan biri.
Görünümü ile küçük
bir tankı andıran Amarok iddialı
tasarımı ve üzerinde taşıdığı
marka logosu ile çok iş yapabilir.
Yaşam alanı konusunda daha
özgün detaylara sahip olmasını
beklediğimiz Amarok, geniş ve konforlu
kabini ile göz dolduruyor. Her
türlü yol şartına rahatlıkla kafa
tutan Amarok, dizel motorun performansı
ile beklentileri karşılıyor,
tüketim konusunda ise cep dostu
olduğunu zorlanmadan ispatlıyor.
Yorum yazın