Mercedes M Serisi’ni kullanmak
için yola çıkarken
başımıza geleceklerden
haberimiz yoktu. Programda,
özel olarak hazırlanmış off-road
parkurunda test sürüşünden
söz ediliyordu ama bu kadar
kapsamlı bir parkurun oluşturulabileceğini
düşünemedik.
Fakat M Serisi’ni Münih havaalanından
alıp yaklaşık olarak
200 kilometreyi geride bırakmamızın
ardından Avusturya’da ulaştığımız
off-road parkurunda
bizleri farklı bir maceranın beklediğini
hemen anladık. Aracın
karakterine uygun bir parkur
hazırlanmıştı ama bu parkur
çok ama çok zordu.
Yağan yağmurla birlikte parkurun
şartları daha da ağırlaşmıştı.
Yaklaşık olarak 5 kilometre
uzunluğunda olan parkurun
her bölümü özel iş makineleri
ile hazırlanmış ve bol bol derin
çukurlara, bol bol, oldukça dik
iniş ve çıkışlara yer verilmişti.
Gerçekten de yaptıkları işten
dolayı Mercedes ekibini kutlamamız
gerekiyor. Aracın gerçek
arazi karakteri ancak böyle bir
parkurda net bir şekilde gösterilebilir.
Ama ne yalan söyleyelim,
bir ara, bu off-road testinin bir
an önce bitmesini istediğimizi
de dile getirelim. Mercedes M
Serisi engellerin üstesinden birer
birer geçiyordu geçmesine
ama aracın dengesi bozulacağına,
bu zorlu parkurda test sürüşü
yapan gazetecilerin dengesi
biraz bozuldu.
Yeni Mercedes M Serisi’ nde
sunulan “on&off-road” paketi ile
bu parkurun üstesinden gelmek
oldukça kolay oldu. ~Bu sistemde,
sürüş dinamiğini ve kullanım
emniyetini optimize etmek
üzere, gerek asfaltta, gerek
off-road koşullarında ortaya
çıkabilecek çok farklı kullanım
koşullarıyla başa çıkabilmek
için gerekli sürüş kontrolünü
sağlayan altı sürüş modu
sunuluyor. Bir otomatik mod, iki
özel off-road modu ve üç yol
modu. Yeni M Serisi kullanıcısı,
günlük sürüş özelliklerini,
hafif engebeli, çamurlu, zorlu
off-road zeminlerde, tepelik alanlarda,
kış mevsiminden kaynaklanan
kaygan ve buzlu zeminlerde, virajlı yollarda bu altı
farklı sürüş modundan, o koşullara
ve zemine uygun olanını
seçerek gerçekleştirebiliyor.
Mercedes tarafından oluşturulan
“energy-transparent vehicle”
konsepti, ilk kez M Serisi
geliştirme sürecinin bir parçası
olarak kullanılmış. Bu yöntemin
sunduğu ve en küçük bileşenine
kadar araçtaki tüm optimizasyon
seçeneklerini gözler önüne
seren fırsatlar, gelecekteki
tüm yeni model serilerine de
ışık tutuyor. Mercedes Teknoloji
Merkezi’ndeki geliştirme
mühendisleri, yolda sürücünün
karşısına çıkabilecek her türlü
ayrıntıya iyice odaklanmışlar,
NVH (Noise – gürültü, Vibration
– titreşim, Harshness – sertlik)
konularında, araçtaki rahatlık
hissine katkıda bulunan ve aynı
zamanda özellikle uzun yolculuklarda
sürücünün yorgunluğunu
azaltmaya yönelik önemli
birçok geliştirme yapmışlar.
Yüksek konfor seviyesi, dinamik
yol sürüşü ve başarılı
off-road kabiliyeti, yeni M
Serisi’nin standart donanım paketine
dahil. Hafif engebeli yollarda
normal sürüş sırasında veya
off-road sürüş esnasında, sistem,
yolcuların rahatını ve aynı
zamanda aracın off-road kabiliyetini
artırmak için yumuşak bir
sürüş keyfi sunuyor. Sert sürüş
veya ani keskin manevralar sırasında
ise bu rahatlık hissinden
ödün vermemek adına araç
sürücüsü, en iyi seviyede
direksiyon hakimiyeti sağlayan
elektrik kumandalı direksiyon
sistemi ile destekleniyor. Yüksek
maksimum direksiyon desteği
sayesinde park etmek veya
off-road manevraları yapmak M
Serisi ile çok daha kolay. Bunun
yanında, yeni M Serisi 11.8 metrelik
bir dönüş çapı ile SUV sınıfının
önemli oyuncularından
biri oluyor.
~Güvenlik ustası
Yeni M Serisi’nin öne çıkan
güvenlik önlemlerinden biri
ise aktif viraj sistemi. Sistem,
virajlarda gövdede oluşan yuvarlanma
açısını düşürüyor ve
böylece hem çeviklik, hem de
sürüş zevkinde, sistem sürüş
dengesini de sağlayarak özellikle
de yüksek hızlarda güvenlikte
önemli bir artış sağlıyor. Yeni M
Serisi, Audio 20 CD sistemiyle
standart olarak sunuluyor. Bu
multimedya sistem, radyoyu,
renkli ekranı, MP3 destekli CD
çaları, USB arayüzünü, telefon
klavyesini ve bluetooth telefon
ve audio streaming özelliğini
kapsıyor. Yüksek çözünürlüklü
COMAND Online sistemi, M
Serisi sınıfında ilk defa internet
erişimi sağlıyor. Bu sistem
ile kullanıcılar, araç dururken
internette sörf yapabiliyor veya
araç seyir halindeyken bile kolay
ve hızlı yüklenen Mercedes
online hizmetlerini kullanabiliyor.
Bu sistem, kullanımı için
ayrı bir telefon hattı gerektirmeyip,
kullanıcının mevcut cep
telefonunun internet hizmetini
kullanıldığı için ilave bir maliyet
de oluşturmuyor.BlueTEC dizel
motor teknolojisine sahip olan
araç ülkemize ML 250 BlueTEC
4MATIC ve ML 350 BlueTEC
4MATIC seçenekleri ile ithal
edilecek. Kasım ayından itibaren
satışa sunulacak olan aracın
fiyatının ise 100 bin Euro’dan
başlayacağı belirtiliyor.
Tasarıma söyleyebileceğimiz
fazla bir söz yok. Sürüş karakterinin
bu kadar iyi olması
için çalışılırken, M Serisi’nin
tasarımının biraz arka planda
kalmış olduğunu düşünüyoruz.
Özellikle araca arkadan baktığımızda,
tasarım karakterinin
SUV sınıfı ortalamalarının üzerine
çıkamayacağını düşünüyoruz.
Sanıyoruz M Serisi, en kısa
sürede çekicilik makyajından
nasibini alacak olan Mercedes
modellerinden birisi olacak.
Sonuç
Mercedes M Serisi
tam anlamıyla arazide
başarılı bir SUV oldu.
Üçüncü nesli ile
karşımıza çıkan araç
zorlu off-road parkurunda göz
dolduran bir şov yaparak ne kadar
güvenli olduğunu açık bir şekilde
ortaya koydu. Asfalt üzerinde de
son derece güvenli ve iddialı bir
karaktere sahip olan M Serisi, geniş
ve kullanışlı yaşam alanı ile de göz
dolduruyor. Tasarım konusunda
ise M Serisi’nin en kısa sürede
kapsamlı bir güzellik makyajından
geçirilmesi gerekiyor.
Yorum yazın