Toyota Land Cruiser dev gibi bir
SUV. Görüntüsü son derece
heybetli ve bu tasarımıyla yolların
ona engel olamayacağını park
yerinde dururken bile belli ediyor.
4950 mm uzunluğunda, 1970 mm genişliğinde,
1865 mm yüksekliğinde
ebada sahip olan ve 2850 mm dingil
mesafesi sunan bu küçük tankın ağırlığıysa
2735 kg. Ne dersiniz, onu “küçük
tank” olarak adlandırmak konusunda
haksız mıyım?
Motor kaputunun altında yatan V8
silindirli, 4.5 lt hacmindeki dizel motoru
3600 d/d’de 272 HP güç üretiyor.
İlk bakışta bu güç bana, bu küçük tank
için çok yetersiz gibi geldi. Çünkü bu
cüssede bir araçta daha güçlü bir motor
olmasının onu daha cazibeli kılacağını
düşünüyordum. Fakat bu fikrim 1600
d/d’den itibaren kullanıma sunduğu
650 Nm torku duyunca bir anda değişti.
Bu kadar düşük devirde böylesine iddialı
bir tork verisi ile motor performansı
için düşündüklerim hemen değişti.
Elbette durum böyle olunca bu küçük
tank hakkında ilk merak ettiğim konu
yoldaki hızlanma performansı oldu.
Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor,
yüksek hızlara çıkma isteği son derece
yüksek. Fabrika verilerine göre
açıklanan son hızı 210 km/s ve bu hıza
ulaşabileceği konusunda beni ikna
etti. Hızlanma sırasında en çok dikkat
ettiğim konuysa, yüksek hızlarda asfalt
üzerindeki kabiliyeti oldu. Elbette hafif
çaplı bir salınım ortaya çıkıyor ama sürüş
güvenliğinden ödün vermiyor. Süspansiyon
sistemi ve aracın şasi yapısı
onu asfaltın üzerinde başarıyla tutuyor.
Aynı zamanda sert rüzgarlar ya da bir
kamyon arkasından çıkışlarda ortaya
çıkan ani rüzgarlara da rahatlıkla kafa
tutuyor. ~Sürüş karakteri açısından
direksiyon sisteminin biraz daha iyi
olması gerektiğini düşünüyorum. Arazi
karakteri için sistem son derece başarılı
ama asfalt ve yüksek hız kullanımları
sırasında direksiyon sisteminin verdiği
hissin daha yüksek olması gerekiyor.
Ani hızlanmalar ve esneklik değerleri konusunda ise 6 ileri oranlı otomatik
şanzımanın çalışma karakteri genel
olarak başarılı. Vites geçişleri biraz
gecikmeli olsa bile istikrarlı bir şekilde
gerçekleşiyor.
Yolların hızlı oyuncularından
0-100 km/s hızlanma konusunda da
ortaya koyduğu sonuçlar, onu rahat bir
şekilde yolların hızlı çocuklarından
biri yapmaya yetiyor. Bu araçla ilgili
yaşadığım en büyük tedirginlikse şehir
kullanımlarında oldu. Büyük ölçüleri
nedeniyle şehir kullanımları sırasında
sorun yaşamam aslına bakarsanız kaçınılmaz
bir son. Elbette dar ve kalabalık
caddelerde bu küçük tank, aşırı heybetli
kalıyor. Ayrıca şeritleri dar olan
yollarda da onu hizada tutmak için ilk
başlarda alışmak gerekiyor.
Maksimum sudan geçme yüksekliği
700 mm. Bu, son dönemlerde karşılaştığım
en iyi verilerden biri. Elbette bunu
da test etmeden olmazdı ve su geçiş
kabiliyeti konusunda tam anlamıyla bir
şovmen olduğunu bilmeniz gerekiyor.
45 derecelik bir açıyla tırmanabilme
kabiliyeti ve yüksek torkun getirdiği
çekiş gücü, ona neden engel tanımaz
dediğimi de rahatlıkla ispatlıyor. Arazi
Kullanımı Destek Sistemi, arazide sabit
ve istikrarlı şekilde düşük hızda hareket
etmenizi sağlıyor. Bu sayede, gazı
azaltmak ya da fren yapmakla uğraşmak
yerine sadece direksiyona odaklanmama
da imkan tanıdı. ~Aslında SUV
araçların hemen hepsinde benzer bir
sistem var ama bu konuda ustalardan
biri Land Cruiser. Ona, engelleri aşma
ve bu sistemin çalışma karakteri konusunda
şapka çıkarmak gerekiyor. Elbette
fiyat etiketine gördükten sonra da bu
şapkayı ona “Saygılar, abi” demek için
bir kez daha yerinden çıkarma ihtiyacı
duyuyorsunuz. Saygılar küçük tank,
seninle burada yollarımız ayrılıyor.
Sonuç
Bu küçük tankın
bazı dezavantajları
var ama bunları
göz ardı etmenizi
sağlayacak kabiliyetlerinin
sayısı
çok daha fazla.
Güven veren karakteri
daha onu
ilk gördüğünüz anda ortaya çıkıyor. Küçük
birkaç kullanımın ardındansa, ne kadar
kabiliyetli bir araca sahip olduğunu anlıyorsunuz.
Bu küçük tank hedefine ilerleme
konusunda şov yaparken, performansıyla
ve sürüş karakteri ile istendiğinde son
derece çevik de olabiliyor.
Bir yanıt yazın