Giulietta, bu hafta testimize en iddialı
versiyonu ile konuk oldu: Quadrifoglio
Verde. Alfa yoncasını taşıyan
bu model 235 HP güce sahip.
Giulietta tasarım konusunda son
derece iddialı. Bazılarına göre Alfa
Romeo’nun sert karakterinden vazgeçilmiş
olsa bile Giulietta, kesinlikle
çekici tasarımlar arasında yer alıyor.
Sivri burun tasarımı ve krom kaplamalı
detayları ile yolların parlayan
yıldızlarından biri olan Giulietta’ya
yandan bakıldığında da hareketli
bir çizgi görülüyor. Arkada ise LED’li
stoplar özellikle gece sürüşlerinde
belirgin bir şekilde dikkat çekiyor.
Yaşam alanında sportif bir tasarımın
öne çıkarıldığı göze çarpıyor.
Genişlik açısından oldukça cömert
olan iç mekanda dinamik detayların
ön planda olmasını beğendik: Sportif
pedallar, vites ve el freni kolu. Koltuklar,
direksiyon simidi ve vites
konsolunun olduğu bölümde bolca
kullanılan kırmızı renkli dikişler de
sportiflik etkisine katkıda bulunuyor.
Müzik ve havalandırma sistemlerinin
performansını yeterli bulduk.
Vites konsolunun hemen önündeki
kumanda elemanı bu aracın en
önemli özelliklerinden biri. Alfa
DNA’sı olarak adlandırılan bu sistem
sayesinde, motor, direksiyon sistemi,
frenler ve Q2 elektronik diferansiyelin
çalışma karakterine müdahale
edilebiliyor ve VDC’nin (Denge
Kontrol Sistemi) ayarları farklılaşıyor.
Direksiyon sistemi net tepkileri
ile beğeni toplarken, 3 farklı ayar
imkanı sunan (Dinamik, Normal ve
Her Türlü Hava Koşulu [All Weather])
bu sistem sürüş karakterini
gerçekten de belirleyici bir şekilde
değiştiriyor. İyi çalışan 6 ileri oranlı
manuel şanzıman da Giulietta
Quadrifoglio Verde’nin dinamizmini
destekliyor.
Alt devirlerden itibaren atak bir
karaktere sahip olan araç yüksek hızlara
ulaşma konusunda da çok iddialı.
Hızlanma değerleri ile sportif
beklentileri zorlanmadan yerine getiren
araç, başarılı panik fren mesafesi
ile durabildiğini de ispat etti.
Yüksek güç nedeniyle zaman zaman
önden kayma problemi karşımıza
çıkmasına rağmen, DNA sistemiyle
yapılan ayarlar ve tüm sistemlerin
iyi çalışması sayesinde bu
durum sorun olmaktan çıktı.
Dinamik Direksiyon Torku (Dynamic
Steering Torque = DST) sayesinde
siz farklı bir yöne çevirme gayreti
içinde olsanız bile direksiyon sistemi
buna tepki göstererek aracın
çizgisinde kalmasına imkan tanıyor.
Ateş kırmızısı rengi ile dikkat
çekme konusunda son derece iddialı
olan Giulietta’nın geliştirilmiş MacPherson
ön süspansiyon sistemine arkada
eşlik eden Multilink (çok bağlantılı)
sistem sürüş karakteri kadar
konfor konusunda da iddialı. Şehir
trafiğinde bu konfor, Giulietta’yı aileler
için de çekici olan modeller listesine
sokuyor. Yüksek hızlara çıkıldığında
rüzgar sesinin artması
ise bu otomobille ilgili en belirgin şikayet
olacaktır. 110 km/s’nin üzerine
çıkmadığı durumlarda ise Giulietta
son derece sessiz bir otomobil.
Sonuç
Alfa Romeo yoncası ile Giulietta en sportif ve
en dinamik halini aldı. 235 HP’lik motor ve
teknik özellikleriyle Giulietta, kompakt HB sınıfının
en önemli spor modellerinden biri olarak
karşımıza çıkıyor. Sportif dış tasarımı, dinamik
yaşam alanı ile çok iyi bir uyum yakalıyor.
Sürüş özellikleri konusunda da çok
iddialı olan Quadrifoglio Verde’nin en önemli
artılarından biri de sportifliğine rağmen aile
kullanımları için de uygun olması.
Bir yanıt yazın