Genel

Asfalt yanıyor

O gittiği yolları yakıyor ve arkasına bile bakmıyor.

Giulietta, bu hafta testimize en iddialı
versiyonu ile konuk oldu: Quadrifoglio
Verde. Alfa yoncasını taşıyan
bu model 235 HP güce sahip.

Giulietta tasarım konusunda son
derece iddialı. Bazılarına göre Alfa
Romeo’nun sert karakterinden vazgeçilmiş
olsa bile Giulietta, kesinlikle
çekici tasarımlar arasında yer alıyor.
Sivri burun tasarımı ve krom kaplamalı
detayları ile yolların parlayan
yıldızlarından biri olan Giulietta’ya
yandan bakıldığında da hareketli
bir çizgi görülüyor. Arkada ise LED’li
stoplar özellikle gece sürüşlerinde
belirgin bir şekilde dikkat çekiyor.
Yaşam alanında sportif bir tasarımın
öne çıkarıldığı göze çarpıyor.
Genişlik açısından oldukça cömert
olan iç mekanda dinamik detayların
ön planda olmasını beğendik: Sportif
pedallar, vites ve el freni kolu. Koltuklar,
direksiyon simidi ve vites
konsolunun olduğu bölümde bolca
kullanılan kırmızı renkli dikişler de
sportiflik etkisine katkıda bulunuyor.
Müzik ve havalandırma sistemlerinin
performansını yeterli bulduk.

Vites konsolunun hemen önündeki
kumanda elemanı bu aracın en
önemli özelliklerinden biri. Alfa
DNA’sı olarak adlandırılan bu sistem
sayesinde, motor, direksiyon sistemi,
frenler ve Q2 elektronik diferansiyelin
çalışma karakterine müdahale
edilebiliyor ve VDC’nin (Denge
Kontrol Sistemi) ayarları farklılaşıyor.
Direksiyon sistemi net tepkileri
ile beğeni toplarken, 3 farklı ayar
imkanı sunan (Dinamik, Normal ve
Her Türlü Hava Koşulu [All Weather])
bu sistem sürüş karakterini
gerçekten de belirleyici bir şekilde
değiştiriyor. İyi çalışan 6 ileri oranlı
manuel şanzıman da Giulietta
Quadrifoglio Verde’nin dinamizmini
destekliyor.

Alt devirlerden itibaren atak bir
karaktere sahip olan araç yüksek hızlara
ulaşma konusunda da çok iddialı.
Hızlanma değerleri ile sportif
beklentileri zorlanmadan yerine getiren
araç, başarılı panik fren mesafesi
ile durabildiğini de ispat etti.

Yüksek güç nedeniyle zaman zaman
önden kayma problemi karşımıza
çıkmasına rağmen, DNA sistemiyle
yapılan ayarlar ve tüm sistemlerin
iyi çalışması sayesinde bu
durum sorun olmaktan çıktı.

Dinamik Direksiyon Torku (Dynamic
Steering Torque = DST) sayesinde
siz farklı bir yöne çevirme gayreti
içinde olsanız bile direksiyon sistemi
buna tepki göstererek aracın
çizgisinde kalmasına imkan tanıyor.

Ateş kırmızısı rengi ile dikkat
çekme konusunda son derece iddialı
olan Giulietta’nın geliştirilmiş MacPherson
ön süspansiyon sistemine arkada
eşlik eden Multilink (çok bağlantılı)
sistem sürüş karakteri kadar
konfor konusunda da iddialı. Şehir
trafiğinde bu konfor, Giulietta’yı aileler
için de çekici olan modeller listesine
sokuyor. Yüksek hızlara çıkıldığında
rüzgar sesinin artması
ise bu otomobille ilgili en belirgin şikayet
olacaktır. 110 km/s’nin üzerine
çıkmadığı durumlarda ise Giulietta
son derece sessiz bir otomobil.

Sonuç


Alfa Romeo yoncası ile Giulietta en sportif ve
en dinamik halini aldı. 235 HP’lik motor ve
teknik özellikleriyle Giulietta, kompakt HB sınıfının
en önemli spor modellerinden biri olarak
karşımıza çıkıyor. Sportif dış tasarımı, dinamik
yaşam alanı ile çok iyi bir uyum yakalıyor.
Sürüş özellikleri konusunda da çok
iddialı olan Quadrifoglio Verde’nin en önemli
artılarından biri de sportifliğine rağmen aile
kullanımları için de uygun olması.

Genel

Asfalt yanıyor

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde asfaltın önemli düşmanlarından biri.

Alfa Romeo Giulietta’nın sadece marka için değil kompakt sınıf otomobiller arasında da önemli bir devrimci rolü olduğunu daha önceden de vurgulamıştık. Sahip olduğu belirgin özellikleri ile kompakt sınıfın yön belirleyici modellerinden birisi olacağını açıkça haykıran Giulietta, bu hafta testimize en iddialı versiyonu ile konuk oldu: Giulietta Quadrifoglio Verde. Alfa yoncasını taşıyan bu model tam tamına 235 HP güç üreten bir motora sahip. Sürüş kalitesi ve sürüş güvenliği ile ön plana çıkan bu modelin ülkemizdeki satış fiyatı 35 bin Euro olarak açıklanıyor. Eğer standart olarak sunulan donanımlar benim için yeterli diyorsanız böylesine iddialı bir yol makinesine 70 bin TL ödeyerek sahip olmanız mümkün. Farklı renkler ve artan donanımlarla fiyat çok rahat yükseliyor ama buna da değeceğini söylemek isteriz. Bu otomobil Alfa Romeo markası için çok büyük bir önem taşıyor: Satış rakamlarını üst sıralara tırmandırmak ve Alfa Romeo ismini yeniden zirveye taşımak için en önemli rolü Giulietta üstlenmiş durumda. Giulietta, ardından gelecek modellerde Alfa Romeo ruhunun nasıl değişim göstereceğinin ipuçlarını vermesi açısından da önemli bir kılavuz. Giulietta özellikle tasarım konusunda son derece iddialı. Bazılarına göre Alfa Romeo’nun sert karakterinden vazgeçilmiş bir model olsa bile Giulietta, kesinlikle çekici tasarımlar arasında yer alıyor. Giulietta Quadrifoglio Verde versiyonun görünümünde çok önemli değişiklikler yok.~ Alfa Romeo yoncasını taşıyan detayları ile farklılık kazanan otomobil aynı zamanda çift egzoz çıkışı ile arkasından gelenlere gücünü haykırıyor. Sivri burun tasarımı ve krom kaplamalı detayları ile yolların parlayan yıldızlarından biri olan Giulietta’ya yandan bakıldığında da hareketli bir çizgi görülüyor. Arka tarafta ise LED’li stop lambaları belirgin bir şekilde dikkat çekiyor. Özellikle gece sürüşlerinde bu bölüm güzel bir görüntü oluştururken, keskin hatlara sahip olan arka tasarım da beğeni toplamayı başarıyor. Yaşam alanına geçtiğimizde ise bu modele özel olarak sportif bir tasarımın öne çıkarıldığı göze çarpıyor. Genişlik açısından oldukça cömert olan iç mekanda dinamik detayların ön planda olmasını beğendik. Kullanım açısından önemli bir sıkıntı yaşamadığımız yaşam alanı, sportif pedallar, vites ve el fren kolu gibi detayları da barındırıyor. Koltuklar, direksiyon simidi ve vites konsolunun olduğu bölümde bolca kullanılan kırmızı renkli dikişler de sportiflik etkisine katkıda bulunuyor. Eşya gözlerinin sayısı açısından beklentileri karşılayan otomobilin sportif sesi de beğenimizi kazanan detaylar arasında yer aldı. Müzik ve havalandırma sistemlerinin performansını yeterli bulduk. Vites konsolunun hemen önünde bulunan kumanda elemanı ise bu aracın en önemli özelliklerinden biri. Alfa DNA’sı olarak adlandırılan bu sistem sayesinde, motor, direksiyon sistemi, frenler ve Q2 elektronik diferansiyelin çalışma karakterine müdahale edilebiliyor ve VDC’nin (Denge Kontrol Sistemi) ayarları farklılaşıyor. ~Dual Pinion Active Steering adlı yeni geliştirilen direksiyon sistemi net tepkileri ile beğeni toplarken, 3 farklı ayar imkanı sunan (Dinamik, Normal ve Her Türlü Hava Koşulu [All Weather]) bu sistem sürüş karakterini gerçektende belirleyici bir şekilde değiştiriyor. İyi çalışan 6 ileri oranlı manuel şanzıman da Giulietta Quadrifoglio Verde’nin dinamizmini destekliyor: Vites yolları belirgin ve geçişler kısa aralıklarla, keyifli bir şekilde yapılabiliyor. Alt devirlerden itibaren belirgin bir atak karaktere sahip olan araç yüksek hızlara ulaşma konusunda da çok iddialı. Hızlanma değerleri ile sportif beklentileri zorlanmadan yerine getiren araç, başarılı panik fren mesafesi ile durabildiğini de ispat etti. Üst viteslerde bile uzun oranlara rağmen gücü ayağınızın altında hissedebiliyor olmanız önemli bir avantaj. Bu otomobil kesinlikle güçlü ve bunu çevresinden de gizlemiyor. Başta da söylediğimiz gibi ilerlerken asfalt üzerinde belirgin izler bırakıyor ve asfaltı adeta yakıyor. Bunu yaparken izinin tam üzerinde ilerlemesi ise güvenli olduğunu açık bir şekilde ortaya koyuyor. Yüksek güç nedeniyle zaman zaman önden kayma problemi karşımıza çıkmasına rağmen, DNA sistemiyle yapılan ayarlar ve tüm sistemlerin iyi çalışması sayesinde bu durum sorun olmaktan çıktı. Elektronik yardımcılar sistemler gerçekten de tam yerinde çalışıyor ve birliktelik hiç sorun olmadan tıkır tıkır işliyor. ~Yeni geliştirilen direksiyon sisteminin çalışma karakteri de son derece iyi. Sertlik ayarı tam kararında ve her türlü hız şartında doğru uyum yakalanıyor. Fakat en azından simidin daha farklı olması gerekirmiş: Plastik kaplamaları fazla olan simit pek iyi görünmüyor ve kullanımda da çok başarılı değil. Direksiyon sisteminin en önemli artısı ise olumsuz şartlarda direkt tepki vermesi. Aracın dinamik kontrolünü geliştiren bu sofistike özellikler, direksiyon başında tork geri bildirimi temin eden ve bu sayede de kontrol kaybını önlemek adına VDC müdahale etmeden önce sürücünün kritik manevraları doğru şekilde yapmasına yardım eden bir işlev olan Dinamik Direksiyon Torku (Dynamic Steering Torque = DST) tarafından destekleniyor. Bu özellik sayesinde siz farklı bir yöne çevirme gayreti içinde olsanız bile direksiyon sistemi buna tepki göstererek aracın ideal çizgisinde kalmasına imkan tanıyor. Kışkırtıcı performansının dışında Giulietta, kompakt sınıf sportif otomobil beklentilerini de çok iyi karşılayan bir araç. Ateşli kırmızı rengi ile dikkat çekme konusunda son derece iddialı olan Giulietta’nın geliştirilmiş MacPherson ön süspansiyon sistemine arkada eşlik eden Multilink (çok bağlantılı) sistem sürüş karakteri kadar konfor konusunda da iddialı. Şehir trafiğinde bu konfor, Giulietta’yı aileler için de çekici olan modeller listesine sokuyor. Yüksek hızlara çıkıldığında rüzgar sesinin artması ise bu otomobille ilgili en belirgin şikayet olacaktır. Şehir kullanımlarında ve hız göstergesi 110 km/s’nin üzerine çıkmadığı durumlarda ise Giulietta son derece sessiz bir otomobil.~SONUÇ
Alfa Romeo yoncası ile Giulietta en sportif ve en dinamik halini aldı. 235 HP güç ürüten motor ve sevdiğimiz teknik özellikleriyle Giulietta, kompakt HB sınıfının en önemli sporcu modellerinden biri olarak karşımıza çıktı. Sportif dış tasarımı, dinamik görünümlü yaşam alanı ile çok iyi bir uyum yakalıyor. Başarılı elektronik sistemleri ile sürüş özellikleri konusunda da çok iddialı olan Giulietta Quadrifoglio Verde’nin en önemli artılarından birisi de sportif aile aracı olması.

(+) Fiyat, görünüm, yaşam alanı, tüketim, motor, sessizlik, sürüş, güvenlik
(-) Yan aynalar, bazı kumandalar, direksiyon göbeği, yüksek hızlarda gürültü

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.