“Asıl motosiklet kullanmamak çılgınlık”

Türkiye’de motosiklet kullanımı bir türlü istenilen seviyeye gelemiyor. Geçen yılı yüzde 10’luk küçülmeyle 180 bin adette kapatan motosiklet sektörü umutlarını 2013’e bağladı. Türkiye’de hala motosiklet kullanmanın çılgınlık olarak görüldüğünü söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, “Trafik yükünün ağır, akaryakıt masraflarının son derece yüksek olduğu ülkemizde asıl motosiklet kullanmamak çılgınlık” dedi. Motosiklet kullanımının yaygınlaşması için ailelere ve devlete büyük görevler düştüğünü belirten Erbaş şöyle devam etti:

“Trafik kurallarının yetersiz oluşu nedeniyle aileler çocuklarının motosiklet kullanmasına karşı çıkıyor. Oysa bunun yerine çocuklarını küçük yaştan itibaren bilinçlendirmeye çalışsalar, her şey çok daha farklı olabilir. Tabi bu arada karayollarının da motosikletliler için yeniden düzenlenmesi ve ehliyet sisteminin de değiştirilmesi gerekir.”

Kentsel dönüşüm bir fırsat

Türkiye’nin şuanda bir kentsel dönüşüm hamlesine giriştiğine dikkat çeken Erbaş, “Kentsel dönüşüm bir fırsat. Bu yapılırken, motosikletliler için de özel alanlar yapılabilir. Kara yollarında motosikletliler için özel şeritler oluşturulabilir” açıklamasında bulundu. Motosiklet kullanımının yaygınlaştırılması için köprü ve otoban geçiş ücretlerinin adaletli bir şekilde yeniden düzenlenmesi gerektiğini ifade eden Başarı Erbaş, “Vergi oranları da düşürülmeli. Bu yapılırsa motosiklet kullanımı özendirici hale gelir” dedi. Motosikletin yapısı itibari ile kolay edinilebilen, az yakıt tüketen ve çevreyi daha az kirleten bir ulaşım aracı olduğunu belirten Başarı Erbaş, “Hem trafik yükünün azaltılması hem de akaryakıt masraflarından kurtulmak için motosiklet kullanımı devlet tarafından desteklenmeli. Asıl bu şartlarda motosiklet kullanmamak çılgınlık” diyerek sözlerini tamamladı.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.