Ateş gibi

Rüya otomobilleri kullanmak, onlara hükmetmek
her zaman için büyük bir keyif
olmuştur. Bu tip otomobillerle karşılaştığımız
zaman elbette bizim de yaptığımız ilk şey ona
uzun uzun bakmak oluyor. İşte BMW Z4 test
parkına geldiğinde de bunu tekrarladık ve
kırmızı renklerinin ardında, asfaltın üzerinde
ilk aklımıza gelen onun bir ateş gibi göründüğü
oldu.

Ülkemizde 184 HP’den 340 HP’ye kadar
güç üreten birçok motor seçeneği bulunan
Z4’ün fiyat etiketleriyle 68 bin 459 Euro’dan
başlıyor. Yani Z4’e sahip olmanın bedeli 150
bin TL’den biraz daha fazla.
Ancak böylesi bir rüya
otomobili için bu rakamın
gayet mantıklı olduğunu
düşünmeden edemiyoruz.
Tamam, etiket bedelini ödeyebileceklerin
sayısı çok fazla değil ama fiyat en azından o
kadar da ulaşılmaz değil.
BMW Z4’ün tasarımı hakkında çok fazla konuşmaya
gerek yok. Yani yorumu bu sayfalardaki
fotoğrafları gözleyecek
olan sizlere bırakıyoruz.

Neticede bu otomobil ateş
gibi görünüyor ve insanın
ruhunu canlandırıyor. Tasarım
konusunda söylemek istediğimiz tek
şeyse tavanı ister açık olsun ister kapalı, iki
haliyle de son derece çekici göründüğü. Aslında
bu bile çok önemli bir özellik, çünkü tavanı
açıkken çok şık görünen birçok cabrio, tavan
kapandığında o kadar da güzel durmuyor. Z4
ise her iki haliyle de çevresinde büyüleyici bir
etki bırakıyor.

Sürücünün iyi hissetmesini sağlıyor

Sürücü odaklı tasarımlarıyla tanınan BMW,
tabi ki Z4’te de bundan vazgeçmemiş. ~Gerçek ten de sürücünün kendisini iyi hissetmesi
için her şey düşünülmüş. Ama öncelik
her zaman olduğu gibi direksiyon sistemi
ve simidinin: Kesinlikle çok iyi. Simidin
arkasından görünen göstergeler bile tek
başına insanın ruhunu harekete geçirmeye
yetip artıyor. Simidin arkasındaki
vites değiştirme kulakçıkları da tam olması
gerektiği gibi tasarlanmış: Ne göze
batacak şekilde abartılarak öne çıkarılmış
ne de görünmeyecek kadar küçük tutulmuş.
Sürücüye dönük
orta konsolda da her
şey elinizin altında ve
kumanda elemanlarının
belirgin yapıları
da kullanımı kolaylaştırıyor.

Aracın sürüş
karakteri yani tepkileri, otomatik
şanzıman kolunun olduğu bölümde yer
alan kumanda elemanı ile istendiği gibi
değiştirilebiliyor. Ancak tavanı açıp kapamak
için kullanılan düğmeler biraz daha
belirgin olabilirmiş: Kullanımda sorun
olmasa da ilk başlarda yerlerini arattırıyor.
Tavanın açılıp kapatılma işlemleriyse
çok kısa sürüyor.

BMW Z4 sportif bir süspansiyona,
geniş iz açıklıklarına, uzun bir aks mesafesine,
düşük bir ağırlık merkezine ve
dengeli ağırlık dağılımına sahip. Bu sayede
elbette yol tutuş ve sürüş karakteri
son derece keyifli ve güvenli. 184 HP güç
üreten 4 silindirli 2.0 lt’lik motor da beklenen
performansı çok rahat bir şekilde
sağlıyor. Elbette daha güçlü bir motorla
çok daha iyi performans değerleri mümkün
ancak bu motor da kesinlikle yeterli.
Beğenimizi kazanan canlılığın ardında
en önemli rolüyse tabi
ki 1250 ile 4500 d/d
aralığında korunan
270 Nm’lik etkileyici
tork değeri oynuyor.

~Bu kombinasyonla
test aracımız, fabrika
verisine göre 232 km/s maksimum hıza
ulaşıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 7.2
sn’de tamamlıyor. Bu bize göre fazlasıyla
yeterli. Üstelik ayağınızın altında
sürekli emrinizde olan bir güç var. Bu
motorun diğer bir avantajıysa tüketim:
Canınız istediği zamanlarda -çoğunlukla
istemeyebilir- bu otomobili son derece
ekonomik tüketim değerleri ile de kullanmanız
mümkün.

Sonuç
BMW Z4 piyasadaki rüya otomobillerden birisi. Bu otomobille ilgili kurulan hayalleri
çok yakından biliyoruz. Diğer taraftan 2.0 lt’lik motorla Z4, en azından bir
otomobile 100 bin TL’nin üzerinde bedel ödeyebilecekler için biraz daha ulaşılabilir
bir fiyata sahip olmuş. Tasarımı için “ateş gibi” dediğimiz Z4, sürüş keyfi ve
sürüş hissi açısından son derece iddialı bir otomobil. Tavanı açıkken de kapalıyken
de iyi görünmeyi başaran ender otomobillerden biri olan Z4, sürücü odaklı yaşam
alanı ile de göz dolduruyor. Kullanılan çok sayıda ileri teknoloji ise Z4’ün güvenli
sürüş özellikleri sunmasında önemli bir rol oynuyor. Ancak üzerindeki bütün
ekipmanları çıkarsak bile Z4, güvenlikten ödün vermeden keyif almamızı sağlayabilecek bir otomobil.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.