Yeni Spark hem küçük sınıfın en
seksi görünümlü araçlarından biri
hem de işlevselliğiyle göz doldurabiliyor.
Spark’ta 1.0 lt ve 1.2 lt hacimli
iki adet benzinli motor seçeneği
bulunuyor. 1.0 lt’lik motor seçeneğinde
tek (giriş) donanım paketiyle
satılan Spark’ın 1.2 lt’lik motoru ise
LS ve LT adlı paketlerle kombine
edilebiliyor.
Aracın görüntüsü gayet iddialı.
Önden bakıldığında sanki bu sınıfa
ait değilmiş gibi bir izlenim uyandıran
tasarım, Amerikanları andıran
bir çizgiye sahip. Tasarım, kaslı çamurluklar,
etkileyici tamponlar ve
kışkırtıcı görünümlü metal kaplamalarla
sportif yönden de desteklenmiş.
Arkaya doğru yükselen yapı
hareketli çizgilerle devam ediyor.
Arka kısım ise, farklı stopları ve
küt çizgisiyle beğeni kazanıyor. 13 ve
14 inç seçenekleri bulunan jantlar ise
küçük kaldıklarından sırıtıyor.
Önde ve arkada 1.80 m’lik yetişkinlerin
oturduğu durumlarda bile
yeterli bir yaşam alanı sunuluyor.
Çok sayıdaki küçük göz ise kullanışlılığı
artırıyor. Bagaj bölmesi de
günlük kullanımlar için kullanışlı ve
makul hacme sahip: 170 lt.
Koltuk kalitesi fiyatı ile paralel olarak
çok yüksek değil ama beklentilere
cevap veriyor. Plastik kalitesi de
çok iyi değil ama bu malzemeler
göze batmadan serpiştirilmiş. Sissizlik
ise ne çok iyi ne çok kötü.
Motosikletlerden alınan gösterge
grubu iç mekanın havasını tamamen
değiştiriyor. Küçük arka cam nedeniyle
görüş sıkıntısı yaşanabiliyor. C
sütunundaki arka kapı kollarının
gizlendiği bölüm hoş bir ayrıntı
ama arkada oturanların görüş alanını
kısıtlıyor. İdeal sürüş pozisyonunun
rahatça bulunduğu Spark, boyutları
sayesinde şehir içinde çok
kullanışlı. Koltukların yan desteklerinin
yok denecek kadar az olması
ise kısa ve hızlı girilen virajlarda sorun
yaşatabilir.
Spark’ta orta sertlikte bir süspansiyon
kullanılmış. Bazı sert çukur
geçişleri kemik sızlatan sarsıntılar
yaratsa da Spark, beklentilerin üzerinde
bir süspansiyon performansına
sahip. Yönlendirme kabiliyeti
açısından da otomobil beklentileri
rahatça karşılıyor. Spark, fren performansı
ile de güvenlik sınırının altına
inmeyi başardı.
1.2 lt 81 HP’lik motorla 5 ileri manuel
şanzımanın birlikteliği hiç fena
değil: Şanzıman motordan gelen
gücü başarıyla aktarıyor ve motor da
sırtında taşıdığı hafif kasayı sportif
diyebileceğimiz süreler içinde hedefine
ulaştırıyor. Yüksek hızlara
çıkma isteğinin azlığı nedeniyle
Spark, otoyolların sol şeritleri yerine
şehir içinde makul bir performans
isteyenler için ideal. Çünkü sol şeride
çıkıldığında Spark, hızlanmalar
için biraz fazla zamana ihtiyaç duyuyor.
Chevrolet yetkililerinin otomatik
şanzıman ve dizel motor talepleriyle
çalışmaları sürüyor. Eğer
bu iki konuda da gelişmeler olursa
Spark, sınıfında çok daha iddialı
bir seçenek haline gelecektir.
Sonuç
Chevrolet artık Daewoo etkisinden tamamen
kurtuldu. Bunun en önemli ispatı ise Spark.
Seksi ve sıra dışı görünen Spark, hedeflerini
bu özelliği ile vurmak istiyor. Görünümünün
dışında Spark, fiyatı ve donanım sınıfı için
zengin sayılabilecek donanım listeleri ile
de başarı şansını yükseltiyor. Küçük hacimli
motor ve hafif ve küçük bir kasadan oluşan
genel konsept, şehir içi kullanımları için
ideal bir kombinasyon sunuyor.
Yorum yazın