Dünyanın en zorlu yarışı olarak kabul edilen Le Mans 24 Hour yarışında, tüm benzinli ve dizel araçları geride bırakarak lider olan hybrid R-8’in başarısının ardından, Audi’nin e-tron elektrikli otomobil teknolojisi yine bir başarıya imza attı. Tamamen elektrik motoru kullanan R8 e-tron, dünyanın en zorlu pisti olarak kabul edilen 20.8 kilometrelik Nürbürgring’i sadece 8.09 dakikada tamamlayarak, Almanya’daki bu piste çıkan en hızlı elektrikli otomobil oldu. Pistteki hız rekoru 7.11 dakika ile 515 HP gücündeki V8 Audi motorunu kullanan Gumpert Apollo Sport’a ait olduğu göz önüne alındığında, Audi’nin elektrikli otomobil teknolojisinin başarısı daha da öne çıkıyor.
“Elektrikli araç bizim için dinamik sürüş demek”
Alman pilot Markus Winkel tarafından kullanılan R8 e-tron 280 Kw ( 375 HP) gücündeki elektrikli motoruyla 0’dan 100 kilometreye sadece 4.6 saniyede çıkıyor. Tam şarj edildiğinde 215 kilometre yol yapabilen R8 e-tron, saatte 250 kilometre hıza çıkabiliyor. R8 e-tron Audi’nin ultra-hafiflik tasarım felsefesiyle alüminyum ve karbon fiber gövde ile üretiliyor. Nürbürgring’deki başarının ardından konuşan Audi A.G Teknik Gelişmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Michael Dick, “Rekor kıran bu başarı, bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Bizim için elektrikli araç teknolojisi dinamik ve keyif veren bir sürüş deneyimi anlamına geliyor” dedi. Audi e-tron teknolojisi ile geliştirilen, hibrit R18 e-tron quattro yarış aracı da iki hafta önce 24 saat süren Le Mans 24 Hours yarışını kazanan ilk hybrid araç olmuştu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın