Heinemannstrasse’nin Ludwig-Erhard-Allee ile birleştiği köşedeyiz. Almanya Trafik Bakanı gaz pedalına yüklenmesinin hemen ardından yoruma başlıyor: “Bu tork gerçekten çok etkileyici!” Bakan hızlanıyor, fren yapıyor, sağasola geçiyor. Evet, bu kez test pilotluğunu bir politikacı yapıyor. Bakan Peter Ramsauer’in kullandığı ilk elektrikli otomobil olmamasına rağmen bu test gerçekten önemli bir anlama sahip. En azından Audi için, çünkü Audi 1 e-tronilk kez yola çıkıyor. Bu önemli prototipin içinde Audi’nin Sachsen Bölgesi Elektrikli Araçlar Şefi Franciscus van Meel ve biz de varız. İçten yanmalı motorunu menzil artırıcı olarak kullanan elektrikli A1, Ingolstadtlı firmanın elektrikli otomobil patlamasına cevabı. Audi’nin ilk seri üretim elektrikli otomobili ise, daha küçük ve hafif bir otomobil olan VW up üzerine inşa edilecek olan yeni Audi A2 (2012) olacak. Üreteceği 20 adet A1 e-tron ile Alman marka, Münih’te bir filo testi yapmayı da hedefliyor.
2012 Audi, BMW’ye elektrikle meydan okuya bilir
Test mekanı olarak Münih bilinçli olarak seçilmiş de olabilir: BMW direkt olarak merkezinde saldırmak. Şu sıralar BMW, “Megacity Vehicle” yani metropol aracı adını verdiği ve tanıtımı 2012 yılında yapılacak olan aracının geliştirme çalışmalarını sürdürüyor. Aslına bakılırsa Audi de aracına benzer bir isim vermiş: Mega City Vehicle. ~Ancak Audi’de mühendisler farklı bir yöntem tercih etmişler: Yönetimden yapılan açıklamaya göre Audi müşterileri, Range Extender (menzil uzatıcı) konsepti sayesinde gelecekte de değişkenliğin keyfini sürebilecek. Menzil uzatıcı olarak seçilen ve ağırlık, yer ve ses kaygıları nedeniyle arkada konumlandırılan motor ise, tek diskli bir Wankel motor. Benzinle çalışan bu motor, aracın 50 km’lik akü menzili bittiğinde devreye girecek ve bir jeneratörü çalıştıracak. Bu jeneratörün ürettiği elektrik ise araca fazladan 200 km daha menzil kazandıracak. Böylelikle Audi, müşterilerinin “menzil endişesini” ortadan kaldıracak. A1 e-tron’da bu sayede daha küçük bir akü sistemi (Samsung’dan alınan 96 adet lityum-iyon hücreli) kullanılabilmiş: 12.7 kWh kapasite. Akünün küçülmesi sayesinde maliyetlerde de indirim sağlıyor.
Menzili bir Wankel motor uzatıyor
Wankel motorun nasıl bir çalışma karakteri olduğunu Bakan Peter Ramsauer, bu kısa test turunda göremedi. Ancak elektrikli bir araç kullanmak bakanı hala etkilemeye devam ediyor: “Neredeyse hiç gürültü yok, bu inanılmaz!” Elektrikli ve plug-in hibrid sistemli otomobillere verilecek destek gündeme geldiğinde ise Ramsauer’in neşesi biraz azalıyor. Audi ve daha birçok üreticinin, bu tür araçları satın almayı daha çekici hale getirecek teşvikler verilmesi gerektiği iddiaları, hükümette belirgin bir şekilde reddediliyor: “Üreticiler böyle bir teşvik beklemesin.~ Bunun için para harcamam.” Diğer taraftan ise hükümet, Alman üreticilere verdiği destek miktarını 130 milyon Euro’ya çıkardı. A1 e-tron’un bir test prototipinden öteye geçip geçmeyeceği, piyasaya ne zaman ve ne fiyatla çıkacağı gibi sorular ise henüz cevapsız. Ancak elektrikli A1’in bugün bile eğlenceli bir otomobil olduğu kesin. En azından Trafik Bakanı için durum böyleydi.
Bir yanıt yazın