Yakıt fiyatları neredeyse her
gün artsa da bu durum SUV
sahiplerini pek endişelendirmiyormuş
gibi görünüyor. Hatta
tam tersi bir durum geçerli. Audi
AG CEO’su Rupert Stadler, SUV
sınıfının büyüdüğünü ve bunun
sadece Amerika ve Çin’de değil,
Avrupa’da da böyle olduğunu söylüyor
ve ekliyor: “Biz de patlama
şeklindeki bu büyümeden faydalanmak
istediğimiz için, Audi’’nin
SUV seçeneklerini arttıracağız.”
Bu çerçevede Audi, uzun vadede
7 farklı Q modeli üretecek. Acaba
bu karar megalomani mi yoksa deha
ürünü bir satranç hamlesi mi?
Acaba bu ürünler tek tek yeterli satış
adetleri elde edebilecek mi? Acaba
çok sayıdaki model birbirlerinden
müşteri çalar mı?
Aslına bakılırsa Audi bu problemlerin
farkında ve hepsini çözebileceğine
inanıyor. Planlama ekibi
bunun için Q ailesini ikiye ayırmaya,
yani iki farklı özellik profili
yaratmaya karar vermiş: Çift sayılı
Q’lar bolca seksapel ve sportif
görünümleriyle beğeni toplamaya
çalışırken, tek sayılı kardeşleri daha
SUV karakterli olacaklar. Ancak
bu değişim bugünden yarına olacak
bir şey değil, uzun vadeye yayılacak
bir çalışma olacak.
Stratejiyi “2016’ya kadar” ve
“2016 sonrası” olmak üzere ikiye
ayıran Audi’nin bize göre en önemli
yeniliği, ikinci adımda piyasaya
çıkarılması planlanan Q2 olacak.
Audi A1 boyutlarında bir
SUV olan Q2’nin adı, ilk başlarda
Q1 olarak planlanmıştı ancak daha
sonra bundan vazgeçildi. Halen
Q2’nin 2 ve 4 kapılı iki farklı projesi
yapılmış. Hangisinin seri üretime
geçirileceğine ise henüz karar
verilmiş değil. Motor cephesindeki
planlarsa biraz daha belirgin: 1.4
lt’lik benzinli motorun 125 HP ve
185 HP’lik 2 versiyonu, 2.0 lt’lik dizel
motorun 115 HP ve 177 HP’lik
versiyonları ve 220 HP’lik S versiyon.
~A1 bazlı Q2’nin 2016 yılı içinde
ve 27 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla
piyasaya çıkması bekleniyor.
Hem 2 hem de 4 kapılı haliyle
gayet sportif çizgilere sahip olan
Q2, güncel Q3’ten daha küçük olan
boyutları sayesinde şehir içi kullanımı
için daha ideal bir araç olacak.
Q stratejisinin geleceği
Henüz her şey çizim ve karar aşamasında.
Buna rağmen 2016’dan itibaren
Q ailesi için yeni bir çağın
başlayacağını söyleyebiliriz: Q3,
Q5 ve Q7’nin odak noktaları değişecek.
Takipçi modellerin yapıları,
SUV’lardan uzaklaşarak gerçek arazi
araçlarına yaklaştırılacak. Ancak
bu değişim pek radikal olmayacak.
Daha çok, yükseltilmiş karoserli
Allroad-Plus paketleri, zemin
koruyucuları, gövde eklentileri ve
4 mevsim lastikleri gibi uygulamaların
kullanılmasını bekliyoruz. Orantılar
ve boyutlar ise eskiden olduğu
gibi kalacak. Yani görsel olarak
vamplıktan uzaklaşıp maçoluk
seviyeleri artacak.
Q2, Q4, Q6 ve Q8 ise baştan yaratılacak.
Burada ana hedef, daha
şık ve dinamik görünümler elde edebilmek
olacak. Bunun anlamıysa
daha alçak tavan çizgileri, daha
küçük cam yüzeyler, daha eğimli ön
ve arka camlar, daha kaslı karoser
gövdeleri, daha nazik detaylar, daha
sportif eklentiler kullanılacak
olması. Q6 ve Q8’in sadece 4 kapılı
olarak üretilecekleri kesin. Q2’de
de eğilim 4 kapılı karoserden yana
gibi duruyor. BMW X2’ye rakip olması
planlanan Q4 ise büyük ihtimalle
2 kapılı olacak. Dingil mesafesi,
genel yapı, şasi ve motorlarda
standardizasyon yapılırken, iç mekan
tasarımlarında çok geniş seçenekler
olacak.
Bir yanıt yazın