Aventador’un coupe versiyonu
ilk kez 2011 yazında
tanıtılmış ve bugüne kadar
1300 adedi geçen başarılı bir satış
rakamına ulaşmıştı. Şimdiyse sıra
Aventador’un üstü açık roadster
versiyonunda. Günümüzün en ileri
teknolojilerine ve en sportif sürüş
karakterlerinden birine sahip olan
Aventador LP 700-4 Roadster, çıkarılabilir
tavanından motor kapağına
kadar uzanan benzersiz üst kısmının
yeni tasarlanmış geometrik
hatlarıyla ayırt ediliyor.
İki parçadan oluşan tavanın tamamı
dövme kompozit teknolojisi
kullanılarak karbon-fiberden üretiliyor.
Dayanıklılığıyla da dikkat
çeken tavan parçalarının ağırlığını
mühendisler, bu malzeme sayesinde
6 kg’ın altında tutmayı başarmışlar.
Parçaları çıkaran sürücü, bunları
garajında veya ön bagaj bölmesinde
saklayabiliyor. Tavanın yeni yapısını
desteklemek, takla koruma sistemine
yer açmak ve motora daha fazla
hava girmesini sağlayabilmek için
aracın C sütunu yeniden tasarlanmış.
Motor kapağına bakıldığında
da roadster ile coupe arasında
farklılıklar olduğu görülebiliyor.
Coupenin çiftli altıgen pencereleri
bir şekilde zırh levhalarını hatırlatırken,
motoru daha iyi soğutmayı ve
yağmur suyunu en iyi şekilde tahliye
etmeyi sağlıyor, ayrıca V12 motorun
dışarıdan rahatça seyredilmesine de
imkan veriyor. Güçlendirilmiş arka
cam ise araç içindeki hava akımını
düzenlemenin dışında, 12 silindirli
motordan gelen sesi de kontrol
altında tutuyor.
Yeni Lamborghini Aventador LP
700-4 Roadster’ın gövdesi iki renk
tonundan oluşuyor. Ön cam direği,
tavanın iki parçası ve kanatlara
kadar olan arka cam bölgesi parlak
siyah renge boyanmış. ~Fotoğraftaki
son derece açık bir metalik mavi
renk olan Azzuro Thetis ise yeni
bir seçenek. Azzuro Thetis’in rengi
ışığın açısıyla değişiyor. Aracın
iç mekanı da yeni bir görünüme
sahip. Sabbia Nefertem adı verilen
deri döşemelerin tonu, dış renk ile
mükemmel bir uyum yaratıyor.
Aventador LP 700-4 Roadster’de
20 ve 21 inç ebatlı yeni Dion jantlar
görev yapıyor. Dövme alüminyumdan
üretilen bu jantlar, standart jant
setlerine göre 10 kg daha hafif.
Aventador LP700-4 Roadster 0-
100 km/s hızlanmasını yalnızca 3.0
saniyede tamamlıyor ve 350 km/s
maksimum hıza erişebiliyor. Bu
rakamlar 700 HP gücündeki 6.5 litrelik
V12 motor, yedi ileri vitesli ISR
şanzıman ve itici milli süspansiyon
ile mümkün oluyor. Roadster’ın V12
motorunda, kısmi kapasiteyle çalışırken
devreye giren, silindir devre
dışı bırakma sistemi de yer alıyor.
Buna start-stop sistemi de eklenince
Aventador da kendi çapında yakıt
tasarrufu yapabiliyor.
Bir yanıt yazın