Peugeot RCZ yolların yeni oyuncaklarından
biri. Peugeot’nun konsept
olarak tanıtmasının ardından,
neredeyse konseptle tıpatıp aynı şekilde
üretim bantlarından çıkardığı
RCZ, Fransız otomobil üreticisinin
sportif kökenine de önemli göndermeler
yapıyor.
Ülkemizde kısa bir süre önce satışa
sunulan RCZ’nin motor kaputunun
altında 156 ve 200 HP güç üretebilen
ve BMW ile birlikte geliştirilen
1.6 lt’lik benzinli motorlar yatıyor.
200 HP güç üreten versiyon sadece
manuel şanzımanla satın alınabilirken,
156 HP güç üreten versiyonda
ise istendiği zaman altı ileri
oranlı otomatik şanzıman satın alınabiliyor.
RCZ son derece karizmatik ve
kışkırtıcı görünen bir otomobil. Heybetli
bir burun tasarımına sahip
olan RCZ’nin bu kısmı, Peugeot
ürün gamında bulunan diğer modellerle
aynı. Bunun yerine biraz
daha farklı bir tasarım daha iyi olurdu
ama bunun için de kötü dememiz
mümkün görünmüyor. Kesinlikle
muhteşem görünen RCZ’nin ön tarafında
kullanılan krom şeritler çok
eğlenceli ve keskin bir görüntünün
ortaya çıkmasını sağlıyor. Büyük ve
dikdörtgen formlu sis farları da keyifli
ve karizmatik görünen yanlarından.
Tek bir parça olarak tasarlanan
kalın sütunsa bombeli yapısı
sayesinde.
RCZ’nin yaşam alanı dört kişilik.
Yapmış olduğumuz denemeler sırasında
dört yetişkinin elbette çok rahat
olmasa bile, bu araçla yolculuk
yapabileceğini gördük.
Koltukların kalitesi ve sportif hissi
çok iyi. Görüş açıları konusunda
aşağıda yer alan sürüş pozisyonu nedeniyle
biraz sıkıntı var ama park
yardımcısı çok iyi çalışıyor. Yönlendirme
keskinliği açısından da
RCZ iyi tepkileri olan otomobillerden
biri. Fakat silik görünen direksiyon
simidi nedeniyle, bu özelliği bizden
tam puanı alamıyor. Bilindik Peugeot
direksiyon simidi biraz törpülenmiş
ve daha sportif bir hale getirilmiş
ama bu değişim bile yeterli olmamış.
Yeni tasarlanmış 6 ileri oranlı
otomatik şanzımanın çalışma karakteri
de gayet başarılı. Vites değişimleri
yaşam alanında hissedilmeden
yerine getiriliyor. Hızlanma isteklerine
yardımcı olabilen şanzıman,
ekonomik tüketim istendiğinde
de üzerine düşeni yerine getiriyor.
Bir avcı gibi görünen RCZ’nin sürüş
karakteri de avlanmaya çıktığında
onun elinin güçlü olacağını
açıkça ortaya koyuyor. Arka tarafın
biraz hareketli olacağını düşünmüş
olsak bile, bu tip bir sorun yaşamadık.
Her ne kadar kötü görünüyor
olsa bile direksiyon simidinin kalın
ve parmak boşluklarına sahip olan
yapısı sürüşe olumlu bir katkı yapıyor.
Sonuç
yapıyor.
Peugeot RCZ film
stüdyolarından fırlamış bir
başrol oyuncusu gibi
görünüyor. Anlaşılan sahip
olduğu özellikleri ile bu başrol
uzun zaman onun olacak.
TEKNİK VERİLER
Peugeot sportif arenaya eli çok güçlü olarak
geri döndü. Satın alınabilecek fiyatı ile ön plana
çıkan RCZ sanki konsept otomobilin yollara
çıkmış hali gibi görünüyor. Keskin hatları
ile beğenimizi kazanan RCZ aynı keskinlikte
sürüş kabiliyetine de sahip. Asfalt
onun oyun alanı ve burada olduğu zaman
oyun oynamayı inanılmaz seviyor. Yaşam alanı
konusunda bazı eksikliklerine rağmen
bizden geçer notu kolayca alıyor.
Bir yanıt yazın