Genel

Bavyera’nın tutumlu coupesi

V6 motoruyla BMW 640i, V8 motorlu Mercedes CL’i sollamak istiyor.

V8 motorlu Mercedes
CL 500 BlueEfficiency
ve V12 motorlu CL600
ile Mercedes büyük ve
lüks coupeler diyarı Almanya’da
krallığını kurmuştu. Hatta CL
63 ve 65 AMG’ler ile de büyük
coupe dünyasında iki şövalyeye
bile sahipti! BMW ise Ocak ayında
yeni 6 Serisi ile “o dünya”ya
önce cabrio seçeneğini göstererek
farkını vurgulamıştı. Şimdi,
yani Temmuz ayında ise CL’in
krallığını devirmek için yeni
6 Coupe’sini yollara çıkardı.
M6 Coupe için daha biraz süre
var, fakat BMW şimdilik 640i
modelinin bile yeterli olacağını
düşünüyor. Ne de olsa Gran
Coupe yani 4 kapılı 6 Serisi de
gelmek üzere.

650i Cabrio ile başlayan yeni
6 Serisi’nde şimdiki durak 640i
Coupe. BMW’nin Baş Tasarımcısı
Adrian van Hooydonk’a göre
tüm gövde tipleriyle 6 Serisi,
BMW müşterilerine farklı lezzetler
yaşatacakmış, fakat kendisinin
favorisi ise coupe imiş.
Çünkü yeni 6’nın tüm iddialı
hatlarını en iyi vurgulayabildikleri
gövde tipi, bu imiş. Çıkık bir
burun gibi duran BMW böbreği,
köpekbalığı kafasını andıran ön görünüm, opsiyonel olan adaptif
LED farların soğuk beyaz ışığı, L
formlu LED stoplar ve sinyaller,
6 Coupe’nin çok uzaklardan bile
fark edilmesini sağlayacakmış!

Geçtiğimiz yıl 7 Serisi’yle birlikte
gösterilen 640i’deki I-6
serisi 3 litrelik 6 silindirli yeni
motor, 90’ların başından beri
ilk kez büyük BMW’lerde yeniden
kullanılıyor. Fakat, bu kez
twin-turbo ve direkt-enjeksiyon
teknolojileriyle donanmış olan
yeni I-6, 320 HP güce ve 1300 ile
4500 d/d arasında 450 Nm gibi
muhteşem bir torka sahip. 5.4
saniyede 0-100 km/h hızlanmasını
tamamlayan 640i’nin maksimum
hızı ise 250 km/h’de sınırlandırılmış.
650i Cabrio’nun
heyecan veren V8 sesini üstü
kapalı 640i’de pek bulamamış
olsak da, bizleri koltuğa yapıştırabilen
Coupe’nin performansı
adrenalimizin zirveye ulaşmasını
kolaylıkla sağlıyordu. Ara
hızlanmalarda ise çift turbonun
vızıltısıyla saniyeleri bile fark
etmezken, 8 ileri otomatik şanzımanı
spor modda kullanmayı
bile unutabiliyorsunuz! Çünkü,
ekonomik modda bile 640i’yi
direksiyondaki vites pedallarıyla
adeta ralli otomobili kullanabiliyorsunuz.

Hele ki, süspansiyonu Adaptive
Drive ile ayarladığınızda,
manevralardaki sertlik sizi keyiften
keyfe uçuruyor. Ani şerit
değiştirme ve viraj alma, activeroll-
stabilization ile bir sportif
BMW’ye yakışır nitelikte keskin
ve güvenilir son ayarlara sahip.
Üstü açık 6’lara göre çok daha
sert olan coupenin yaylanma
ve yol tutuşunun sebebi, elektronik
kontrollü amortisörlerin
yüzde 20 oranında daha sert
olması. Bu nedenle 6 Coupe’de
sportif süspansiyon seçeneği
olmayacak. Çünkü, orijinali bile
fazlasıyla sertmiş.

Direksiyon, Integral Active
Steering ile ön tekerlerdeki
kontrolü milimetre hassasiyetiyle
elinde tutarken, arka tekerlerin
de açı alması, yüksek hızlı
dönüşlere ciddi bir keskinlik
kazandırıyor.

Comfort, Sport ve Sport+ sürüş
modlarının yanında 640i’de
Eco Pro moduyla minimum tüketimle
sürüş imkanı da sunan
BMW, bu ayarda süspansiyonda
biraz olsun yumuşama da sağlıyor.
Bunun yanında start-stop
fonksiyonuyla büyük coupenin
emisyon rekorlarını kırmayı
deneyeceğini de tahmin ediyoruz.
Fakat öndeki 245/50 R19
ve arkadaki 275/35 R19 ebatlı
lastiklerin önlenemez yüksek
sürtünmesinden nasıl kurtulacaklar
ve kilometrede 181 gram
olan CO2 emisyonunu nasıl tutturacaklar
bilemiyoruz.

Ön cama navigasyon ve anlık
sürüş bilgilerini yansıtan HUD
sistemi, yeni Bang&Olufsen surround
müzik sistemi, anatomik
koltukları, çok büyük LCD ekranı
ve kullanılan tüm materyalin
kalitesiyle öne çıkan 640i ile
BMW’nin, V8 motorlu CL’leri
rahatça yakalayacağına eminiz!

6 Coupe’lerde ilk kez göreceğimiz
xDrive cobriolardaki gibi
ilk etapta sadece 650i’de kullanılacak.
Dizel motorlu 640d
ise gelecek yıl için planlanmış.
Almanya fiyatının 74 bin 700
Euro’dan başlayacağı açıklanan
640i, 100 km’de 7.8 litrelik
minimum tüketimle büyük
coupelerde tutumluluk arayan
“cimriler” gerçekten çok uygun
bir seçenek olacak.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.