Genel

Baz motor da yeterli

Testimizin sonucu tam bir sürpriz olacak.

Bazı otomobil isimleri insanın
karşısına çözümsüz denklemler
çıkarır. Bu otomobil kendisini
hemen açık ediyor: Golf Cabrio.
Bu ismi duyan biri, karşısına
nasıl bir otomobil çıkacağını
aşağı yukarı bilir veya tahmin eder.
Evet, bu otomobil de Almanların
sevgilisi bir Golf. Tek farkı
ise bu kez üstünün açık olması.

Yeni Golf cabrionun bir önceki
nesle göre tek önemli farkı ise,
sepet sapını andıran takla barından
kurtulmuş olması.

İkinci farklılık ise tavan brandasının
katlandığında eskiden
olduğu gibi açıkta durmak arka
koltuk başlarının arkasında neredeyse
gizlenmiş şekilde durması.
Gerçekten de Golf Cabrio,
bu iki farkın dışında herhangi bir
sürpriz barındırmıyor.

Ama bir dakika! Belki bir tane
daha çıkabilir: İç mekana geçtiğinizde,
kompakt yapılı öncüsünün
sunduğu görüş rahatlığı
yeni Golf Cabrio’da yok. Arkaya
doğru yükselen yapı nedeniyle
Golf Cabrio’nun donanım listesine
arka park sensörlerinin mutlaka
eklenmesi gerektiğini düşünsek
de bu konuyu daha sonraya
bırakıyoruz.

Bir önceki nesle göre yeni Golf
Cabrio 9 cm genişlerken kalite
anlamında da belirgin bir iyileşme
olduğu görülüyor. Aracın iç
mekanı daha ferah hale gelirken,
daha sağlam ve daha modern bir
etki de bırakıyor. Yani üstü açık
haliyle de gerçek bir Golf ve
tüm yıl kullanılmaya uygun bir
araç olmayı sürdürüyor. Üç katmanlı
kalın tavan brandası zorlu
kış günlerindeki kar fırtınalarına
bile dayanabilecek kadar
sağlam bir yapıya sahip. Durum
böyle olunca insanın aklına “kimin
metal bir tavana ihtiyacı olur
ki” sorusu geliyor. Teknoloji
meraklıları ise buna hemen cevap
verebilir: Kardeşi EOS’un.

~Camlar inikken iç mekanda
fırtınalar esiyor

Sıra üstü açık Golf’ün diğer
cabrio yeteneklerini inceleye
geldi. Elektrikli tavan sorunsuz
bir şekilde ve oldukça kısa sürelerde
açılıp kapanabiliyor. Eğimli
ön cam ise Peugeot 308
CC’dekinin aksine sürücünün
başının üzerinde değil, tam baş
hizasında duruyor. Yan camlar
indirildiğinde yol rüzgarı, iç mekana
çok güçlü bir şekilde girmeye
başlıyor. Bu nedenle kuaförde
saçlarınızı yaptırdıktan
sonra Golf Cabrio’ya üstü açık
bir şekilde binmek pek mantıklı
bir hareket olmayacaktır.

Golf Cabrio kesinlikle “yumuşak”
bir araç değil. VW’nin mükemmeliyetçi
anlayışının bu otomobilde
devam ettirilmiş olması
uygun bir karar olmuş. Diğer
taraftan 120 km/s hızdan itibaren
boşta kalan emniyet kemerleri
yan taraflara çarpıp ses yapmaya
başlıyor, tavanın ön kısmı
ise gizlendiği bölmenin içinde
şişmeye başlıyor. Uzunlamasına
dikiş izleri tavan kapalıyken yağmur
kanalları olarak görev yapıyor
olmasına rağmen kapıları
açtığınızda koltuklara su damlamasını
engelleyemiyor.

Webasto-Edscha imzalı tavan
brandası, otomatik araç yıkama
makinesinde örnek alınması gereken
bir başarı sergiledi: Basınçlı
hava püskürtüldüğünde
sadece birkaç damla su izolasyon
noktalarından içeri sızabildi.
Diğer bir hoş sürpriz ise cabrionun 100 km/s hızda standart bir
Golf kadar sessiz olabilmesiydi.

Volkswagen’in 1.2 TSI motoru
da övgüyü hak ediyor. Başarılı
izolasyon sayesinde kırmızı ışıkta
beklerken motor seslerinin
hiç duyulmaması insanın aklına
ya start/stop sisteminin olduğunu
ya da motorun çalışmadığını
getiriyor. Motorun performans
değerleri de günlük kullanım için
kesinlikle tatmin edici. Testte
ölçtüğümüz 11.4 sn’lik 0-100
km/s hızlanma süresi fabrika
verisinden bile daha iyi çıktı. Ancak
150 km/s’nin üzerine çıkıldığında
cabrionun nefesi kesiliyor.
Diğer taraftan insan, bu kadar
yüksek bir hızın bir cabrioya
uygun olup olmadığını da düşünmeden
edemiyor.

~Cabriolara meraklı Golf sürücüleri
için ufak bir karşılaştırma
yaptık: 1.2 TSI Cabrio standart
Golf’e göre 144 kg daha ağır
olmasına rağmen aynı hızlanma
verilerine sahip. Testte ölçtüğümüz
6.6 lt/100 km’lik yakıt tüketimi
ise standart Golf’ten sadece
0.3 lt/100 km daha fazla. Üstü açık kullanımda ise bu rakama
yarım litre daha eklemek gerekir.
Durum böyle olunca potansiyel
Golf Cabrio müşterileri, 1.4
lt 122 HP’lik daha büyük motor
(sonbaharda piyasaya çıkacak) için
talep edilen 875 Euro’luk fiyat
farkından vazgeçip 1.2 lt’lik
baz motoru tercih edebilirler.

Golf 1.2 TSI Cabrio’nun 24 bin
25 Euro’luk Almanya başlangıç
fiyatı, 3 kapılı standart Golf’ten
4 bin 950 Euro daha yüksek. Ancak
bu rakama bazı olmazsa olmaz
ekstraları da eklemek gerekecek:
Alüminyum jant için 445
Euro, CD’li radyo için 655 Euro,
navigasyon sistemi için 660 Euro,
rüzgarlık için 315 Euro, metalik
boya için 500 Euro, park
sensörleri için 540 Euro, halı
paspaslar için 97 Euro… Tüm
bunlar hesaplandığında fiyat 3
bin 212 Euro daha artıyor. Aslına
bakılırsa bu opsiyonları satın
almak, VW’nin sunduğu donanım
paketlerine gayet iyi bir
alternatif olabilir.

Değerlendirme


KAROSER

Dört koltuklu kompakt bir cabrio: Önde
geniş arkada çok dar koltuklar. Küçük
bagaj kapağı pratik değil. Görüş açıları
genelde kısıtlı. İşçilik ve tavan brandasının
kalitesi çok yüksek. Rijit karoser kaza
anında yüksek güvenlik sağlıyor.

~MOTOR

1.2 TSI motor teste konuk olan diğer modellerden
daha canlı çalışıyor. 105 HP’lik
güç yeterli performans ve makul yakıt tüketimi
sunuyor. Üstü açık kullanımda tüketim
7.1 lt/100 km. Benzinli bir motora göre
menzili uzun, vites geçişleri başarılı.

KONFOR


Her şeyi ile tam bir Golf: Başarılı süspansiyon,
konforlu koltuklar, rahat kullanım.
Tavan brandasının yalıtımı da gayet iyi.
Tipik VW özelliği olarak standart donanım
seviyesi bayağı zayıf. CD’li radyo opsiyonel,
klima standart.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Yürüyen aksam 200 HP’lik gücü bile hiç
zorlanmadan kaldırabilir. Direksiyon sistemi
hassas, sürüş özellikleri virajlarda güvenli
ve rahat. Çok iyi çalışan ESP sistemi
her ana devreye girmeye hazır. Frenler harika,
güç aktarımı başarılı.

Sonuç

Karmann Fabrikası’nda VW, geçmişi başarılarla dolu otomobillere
bir yenisini ekliyor. Tıpkı üstü açık Kaplumbağa
ve sepeti andıran takla barına sahip eski Golf Cabrio
gibi yeni model de oldukça sağlam, çok yönlü ve her
türlü hava şartına uygun dört mevsimlik bir otomobil oldu.
Tente tavan metal tavanı gereksiz kılıyor. Yeni cabrio
tipik Golf kalitesini barındırıyor. Kumaş tavan açılır
metal tavana göre daha az yer kapladığı için daha kompakt
bir yapı sunabiliyor. Başarılı süspansiyon ve yüksek sürüş konforu, az
tüketen ileri teknoloji bir motorla harmanlanıyor. Ancak yüksek fiyat ve zayıf
standart donanım seviyesi gibi iki olumsuz özelliğe de sahip.

AÇIK VE KAPALI – ARADAKİ FARKLAR

VW GOLF CABRIO        1.2 TSI BMT      HB 1.2 TSI BMT
Test tüketimi (lt/100km)         6.6                      6.3
Boş ağırlık/yükleme kapasitesi (kg)     1404/446     1260/490
0-100 km/s hızlanma (sn)       11.4            10.4
İç gürültü 50/100 km/s (dB (A))        58/66           57/66

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.