Bundan belki de 10 yıl kadar önce Crossover kelimesini duysaydık, bize pek de birşey ifade etmeyecekti. Şimdiyse Crossover, otomobil sektörü içerisinde önemli bir segmenti oluşturuyor, hemen her üretici bu segmentte yeni bir model tasarlama peşinde. Qashqai modeliyle Crossover segmentini yaratan Japon Nissanda, şimdi yeni Juke modeliyle segmentte yeni bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Juke’la Nissan, Crossover’daki öncülüğünü sürdürmeyi hedefliyor. Ancak Nissan artık Crossover’da pek de yalnız kalamayacak çünkü rakipler Crossover’ın her farklı alt kategorisinde modeller sunmaya başladılar. Qashqai’ye göre daha genç bir kitleyi hedef alan Juke, aynı zamanda daha eğlenceli, afacan, zıpır bir tasarım anlayışına da sahip. Nissan pazarlamacılarına göre Juke’un hedef kitlesinde, klasik hatchback tasarımlarından sıkılmış olan genç kullanıcılar var. Juke stili, duruşu, enerjisi ve vaat ettiği eğlence ile bu kitleye hitap edebilecek özelliklere sahip. Nissan tasarımcıları Juke’un maceracı konsepti, şehirli özelliklerle ustaca birleştirdiğini belirtiyor. Juke’un sunduğu bu çarpıcı özelliklerini kısaca özetlemek gerekiyor; küçük Crossover segmentinin öncülerinden olan Juke, kompakt SUV ve spor otomobil konseptlerini harmanlıyor. Daha önce otomobil fuarlarında sergilenen Qazana konseptinden oluşturulan Juke, iki ve dört tekerden çekiş sistemlerine sahip. Dört tekerlekten çekişli versiyonsa, yeni tork dağıtıcılı, “All Mode 4×4-i” isimli akıllı dörtçeker sistemiyle donatılmış. Ayrıca iç mekandaki ilginç bilgi ekranı da hem sürüş bilgilerini aktramada, hem de eğlenceli bir ortam yaratmada oldukça başarılı .Juke’da yeni ve ilginç özellikli bir motor da görev alıyor.~ Direkt benzin püskürtmeli ve tur-bo şarjlı, 1.6 litre hacimli motor, 190 HP’lik gücüyle Juke’dan beklenen eğlenceyi sağlamaya yeterli görünüyor. Nissan Avrupa pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Vincent Wijnen, Juke konsepti için şunları söylüyor; “Juke, bir SUV ve bir spor otomobilin en iyi özelliklerini alıp kendi bünyesinde birleştiriyor. İçi geniş ama dışta kompakt, sağlam ve dinamik, pratik ve eğlenceli. Vincent Wijnen Juke’ın tasarımı içinse şunları söylüyor; “Tasarımı iki parçada incelediğimizde Juke’un alt bölümünün bir SUV’un tasarımına sahip olduğunu söyleyebilirim, büyük ve geniş lastikler,yerden yüksek ve sağlam görünümlü yapı ona SUV karakteri kazandırıyor. Üst bölüm ise bir spor otomobilin zarafetine ve dinamizmine sahip, arkaya doğru alçalan tavan yapısı ve direklere gizlenmiş arka kapı kolları Juke’a bir coupe estetiği katıyor. İç tasarımda da spor otomobil dinamizmi, motosikletlerin yakıt deposundan esinlenilen orta konsol tasarımı ile sürdürülmüş. Metalik kırmızı veya gri renkli parlak boya da konsolun eğlenceli görünmesini sağlıyor. Renault-Nissan ittifakının bir ürünü olan ve dinamik özellikleriyle bilinen B platformunu kullanan Juke’da, önden çekişli versiyonlarda önde McPherson, arkada ise torsiyon çubuğu var. 4×4 versiyonlarda ise, arka süspansiyonda, tıpkı Qashqai’de olduğu gibi çok kollu bağlantılar bulunuyor. All Mode 4×4-i akıllı dörtçeker sistemi ise, arka tekerlekler için tork yönlendirme sistemi bulunuyor. Bu sistem sayesinde aracın yol tutuşu ve kullanımı artarken, sürüş keyfi de artırılmış. Juke’un motor ailesi de eğlenceli sürüş keyfini destekleyecek şekilde oluşturulmuş.~ İkisi benzinli, bir de dizel olmak üzere toplam üç motor seçeneğine sahip olan Juke’da, ayrıca 5 ve 6 ileri oranlı manuel şanzımanların yanı sıra XTronic CVT ismi verilen bir otomatik şanzıman da mevcut. All Mode 4×4 sistemiyse,190 HP’lik top modelle birlikte sunuluyor. Türkiye pazarı için iyibir haberse, 1.6 lt benzinli motorla birlikte XTronic CVT şanzımanın opsiyon olarak sunulacak olması. Çünkü Crossover segmentinde, otomatik vites çok talep alan bir donanım olmasına rağmen, sadece büyük motorlu araçlarda bu donanım sunulabiliyordu, bu da araçlarının vergisini artırıyordu. 1.6 lt hacimli, benzinli motorlu Juke’un, otomatik vites kombinasyonuyla ülkemiz pazarında, talep edilen bir model olabileceğini tahmin ediyoruz. Benzinli motorlardan ilki, 1.6 litre hacimli ve çift püskürtme sistemiyle 117 HP güce ulaşıyor. Diğer benzinli motor aslında serinin top modeli ve büyük turbosuyla 190 HP’lik güce ulaşıyor. Dizel cephesindeyse, 110 HP gücünde bir 1.5 lt’lik dCi var. Yaptığımız deneme sürüşlerinde, dizel versiyonun, 240 Nm’lik maksimum torkuyla, pratik bir kullanım sunduğunu gördük. Ayrıca 117 HP’lik benzinli versiyon da otomatik vitesle birlikte keyifli bir kullanıma sahip. Ne yazık ki topmodel olan 190 HP’lik versiyonu deneme şansı bulamadık ama kağıt üzerindeki performans verilerinden, bu versiyonun da eğlenceli bir sürüş stili sunacağını tahmin etmek mümkün. Dizel versiyon 6 ileri oranlı şanzımanla kombine edilmişken, 117HP’lik benzinli motorla 5 ileri oranlı manuel ya da XTronic CVT şanzıman seçenekleri sunuluyor. ~İlk olarak Türkiye’de, Ekim ayı sonundaki Autoshow fuarında sergilenecek olan Nissan Juke’un, ithalatla birlikte Türkiye’deki başlangıç fiyatının, Qashqai’ın biraz altında olması bekleniyor. Fiyat seviyesinin 40 bin TL sınırından başlayacağını tahmin etmek pek de güç olmasa gerek.
Panasonic çevreci bir inovasyona daha imza atıyor!
Panasonic yeni geliştirdiği alkali metal bileşiği enerjiden tasarruf sağlıyor.
Bir yanıt yazın