Genel

Bebek Range Türkiye’de

Range Rover Evoque tasarım konusunda sıra dışı araçlardan biri.

Range Rover markası, tarz olarak
tüm bilinenlerin dışına
çıktı. Bu bir gerçek ve artık
değiştirilemez. Evoque adı
verilen model, geçtiğimiz sene Autoshow
fuarında ilk kez yüzünü
gösterdiği zaman bile, bu durumun
böyle olacağı açık bir şekilde belli
olmuştu. Ama otomobil meraklılarının
akıllarında yine de çok önemli
bir soru vardı. Daha önce çok karşılaşmıştık
ve konsept araçlar üretim
versiyonları ile karşımıza çıktıklarında
büyük hayal kırıklıkları yaşamıştık.
Konsept hali ile büyüleyen
araçlar, güncel versiyonlarında çok
büyük farklılıklarla karşımıza çıkmıştı.
Fakat Range Rover söylediğimiz
gibi tüm bilinenleri değiştirdi
ve Evoque adını verdiği konseptin
yol versiyonunu da aynı şekilde
karşımıza çıkardı. Daha önceleri bu
araç için yurt dışı tanıtımları yapılmıştı
ama Evoque’un Türkiye şartlarında
nasıl bir performans sergileyeceğini
hala merak ediyorduk. Bu
merakı giderebilmemiz için ilk test
sürüşünü Kapadokya’da gerçekleştirdik
ve Evoque’un Türkiye şartlarında
neler yapabileceğini gördük.

Tasarım konusunda son derece
iddialı bir araç olan Evoque, bu özelliği
ile onu ilk kez gördüğünüz
andan itibaren akılları baştan almaya
yetiyor. 3 ve 5 kapılı olarak tasarlanan
araç özellikle Coupe formu ile
son derece iddialı görünüyor. Bildiğimiz
Range Rover çizgilerinin dışında
bir tasarımı olan Evoque, basık
tavan yapısı ve sivri tasarım detayları
ile kışkırtıcı görünüyor. Şehrin
pahalı caddelerinde bu tarz bir
aracın içinde olmak önemli bir ayrıcalık
olacak. Görünüm konusunda
hemen hemen herkesin zorlanmadan
beğenisini kazanan bu aracın
yaşam alanı, öncelikli olarak merak
ettiğimiz konuların başındaydı.

~Tasarımına baktığımız zaman basık
yapısı, iç mekan genişliği açısından
şüphe duymamıza neden oldu.
Özellikle baş mesafesi konusunda
biraz sıkıntılı bir alan olacağını
düşünüyorduk. Fakat yaşam alanına
geçtiğimiz anda ön yargıların
ne kadar anlamsız olduğunu gördük.
Ön tarafta boyu 1.90 metre olan
bir yetişkinin olduğu durumlarda
bile, arka tarafta son derece geniş
bir kullanım alanı ve diz mesafesi bulduğumuz Evoque, baş mesafesi
konusunda da beklentilerimizin
ötesine geçti. Tek parça halinde
tasarlanan ve istendiğinde kalın
bir malzeme ile kapatılabilen cam
tavanı da ferahlığın artması konusunda
etkin bir rol oynuyor. Koltukların
kalitesini de sevdiğimiz Evoque,
yaşam alanını paylaşan herkesi
mutlu ediyor. Görüş açıları konusunda
nasıl bir performans bulacağımız
da merak konusuydu. Dışarıdan
bakıldığında camlar küçük
görünüyordu ve bu nedenle endişelerimiz
vardı. Bu konuda da arka
tarafta yaşadığımız küçük zorluğun
dışında bir problem görmedik.
Ön görüş konusunda ise büyük dikiz
aynası nedeniyle alışkanlık gerektiren
bir durum ortaya çıkıyor.

Bagaj hacmi, eşya gözlerinin sayısı
gibi özellikleri ile de göz dolduran
Evoque, kumanda elemanlarının
kullanımı açısından da sıkıntı
yaşatmadı. Biraz fazla kumanda elemanı
olmasına rağmen aradığımızı
aradığımız yerde bulduk. Müzik
ve havalandırma sisteminin kalitesi
açısından baktığımızda da Evoque,
beklentilerimizi fazlasıyla karşıladı.

~Süspansiyon konforu
sevdiğimiz yanlarından

Süspansiyon sisteminin konforu ise
bu araçta belki de görünümden daha
fazla beğeni kazanan bir unsur
oldu. Konfor konusunda çok rahat
bir şekilde beğenimizi kazanan süspansiyon
sistemi, sürüş karakteri
açısındansa göz dolduran bir tablo
ile karşılaşmamızı sağladı. Aslında
bu Range Rover’dan beklenen bir
durum ama yine de bazı endişelerimiz
vardı. Evoque, hem asfalt
üzerinde hem de arazi şartlarında
çok kabiliyetli olacağını ispatladı.
Kayseri’den Kapadokya’ya kadar
yaptığımız asfalt sürüşü sırasında,
bu tarz kullanımlarda ne kadar
kabiliyetli olabileceğini kısa aralıklarla
girdiğimiz virajlarda ispatladı.
Kullanımlar sırasında herhangi bir
savrulma ya da salınım olmaması,
yüksek yapılı araçlar için önemli
bir artı. Asfalt sürüşü bittiğinde ise,
Evoque için özel olarak hazırlanan
ve son derece zorlu olan bir off-road
parkuru ile karşılaştık. İşte bu bile
aracı ülkemizde satışa sunanların
ne kadar cesur olduğunun ispatıydı.
Yaptığımız bu off-road testi sırasında
Evoque, “Gösterişli bir araç olabilirim
ama off-road DNA’m benim
en önemli hazinem” diyordu adeta.
Başarılı bir sürüş karakteri, böylesine
iddialı bir görünümü olan bir aracın
elini daha fazla güçlendirecek
bir unsur. Elbette küçük bir kusuru
var, Evoque bu tarz kullanımların
sürekli olmasını pek sevmiyor. İlk
başlarda iyi bir karakter görülüyor
ama şartlar aynı şekilde uzun bir
süre devam
ettiğinde,
salınımlar başlıyor.

Freelander ve uzaktan akrabası
Ford Kuga (hepsi Focus ve C-Max
gibi Ford’un C platformu üzerinde
yükseliyor) gibi Evoque da, uzun
bir süre boyunca arazi şartlarında
zorlanmayı sevmiyor.

~Ülkemizde uygulanmaya başlayan
yeni ÖTV oranlarındansa Evoque
büyük bir anlamda yara almamış
gibi görünüyor. İlk etapta Borusan
yönetimi de bu farkı karşılamak
için müşterilere önemli avantajlar
sunuyor. Aracın motor kaputunun
altında 1999 cc hacminde bir
benzinli ünitenin yatıyor olması, onun
avantajlarından biri oluyor. 70
bin 242 Euro’dan başlayan bir fiyat
etiketine sahip olan Evoque, motor
ve şanzıman uyumu ile de beğeni
kazanıyor. Fakat gaz pedalına, performans
almak için her bastığınızda
ortaya çıkan gürültü biraz rahatsız
edici olabiliyor.

Range Rover, Jaguar’ın X-Type’ta
yaptığı hatayı yapmadı. Evoque markanıntutkunlarında hayal
kırıklığı yaratan
bir model olmayacak. Aynı
durum büyük ve pahalı Range
Rover’lar için de geçerli. Piyasada
daha geniş iç mekanlı, daha değişken,
daha pratik, daha hafif ve
daha güçlü dizel motorlara sahip
kompakt SUV’lar var. Daha ucuz,
daha az tüketen ve benzer çekiciliğe
sahip seçenekler de var. Ancak
bunların hiçbiri Range Rover değil.

Sonuç

Range Rover Evoque
fuar standından
yollara fırlamış
gibi görünen
bir araç. Onu ilk olarak
konsept haliyle
nasıl gördüysek,
yollara da aynı
şekilde çıktı. Bu bir araç üreticisi için
hem çok büyük bir başarı, hem de
çok cesurca bir karar. Bilinen tüm marka
çizgilerini üzerinde barındırıyor olsa
bile, bunları farklılaştırarak karşımıza
çıkaran Evoque, bilindikleri değiştiriyor
ama marka kimliğini de hiçe saymıyor.
Diğer Range Rover modellerinden
çok farklı bir karakteri olan Evoque,
ailenin moda ile daha fazla ilgilenen
ve kendi tarzını kendisi oluşturan
bir üyesi gibi algılanıyor. Karakteri ve
kendine ait olan bir kimliği olan Evoque,
sadece görünümünün altına saklanan
bir araç olmadığını ise başarılı sürüş
karakteri ile ispat ediyor. Benzinli,
4 silindirli ünite performans beklentilerini
karşılarken, sürücü koltuğunda
yerinizi aldığınız anda siz de en az onun
kadar kendinizi farklı ve ayrıcalıklı
hissediyorsunuz.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.