3008’in motor kaputunun altında artık, 1.6 lt’lik benzinli bir motor yatıyor.
Peugeot 3008 ile ilgilenenlerin bu haberi daha dikkatli okumasında yarar var. 1.6 lt 120 HP güç üreten VTi benzinli motorun sunulmasıyla birlikte 3008’in fiyatı çok uygun bir konuma geldi. Kompakt HB otomobillerin satıldığı bir fiyat seviyesi olan 45 bin TL etiketi ile karşımıza çıkan 3008, şansını böylelikle çok daha fazla artırmış oldu.Ülkemizde ilk etapta 1.6 lt dizel motor seçeneği ile satışa sunulan 3008’in fiyatı 58 bin 900 TL iken, benzinli motor seçeneği ile fiyat 45 bin 850 TL olarak açıklanıyor. 3008, bu motor seçeneği ile birlikte, 5 ileri oranlı bir manuel şanzımanla birlikte satın alınabiliyor. Dizel motora göre uygun fiyata sahip olunmakla birlikte, dizelin ekonomisinden, otomatik şanzımandan ve bazı belli başlı donanımlardan mahrum kalmak anlamına geliyor. Ama bir Croosover araç satın almak isteyenler için bunların çok da zorunlu olduğunu düşünmüyoruz. Aradaki 13 bin TL’ye yakın fiyat farkı, birçok insanın bakışlarının bu araca dönmesine neden olacaktır. Peki bu 120 HP güç üreten benzinli motorla Peugeot 3008’in performansı nasıl? Eğer üst devirlerde otomobil kullanmaya alışkınsanız ve bu sırada ortaya çıkan mekanik vızıltı sesleri sizi rahatsız etmiyorsa, hiç şüphesiz performansını çok seveceksiniz. Devir saatinde 2500’ün üzerini yakalayıp, o bölgede bir kullanım yapıldığı zaman 3008 son derece atak bir karaktere sahip. Bu durumda elbette yakıt tüketimide tıpkı performans gibi artıyor.Yaptığımız bu tespit sadece performans isteyen kullanıcılar için.Yani üst devir çevirerek hız göstergesinin her zaman yukarıda durmasını isteyenlere sesleniyoruz. Eğer makul bir performans ve gürültüsüz, sakin bir kullanım istiyorsanız 3008 bu motor seçeneği ile tam sizler için yaratılmış demektir. 3000 devri gördüğünüz zaman yapacağınız vites değişimleri ile araç çok hızlı olmayacaktır ama yetersiz yakıştırmasını da asla almayacaktır. Orta devirlerde yapılan sürüşler sırasında, araç içine yansıyan motor ve şanzımandan gelen mekanik vızıltı seslerinde de önemli bir azalma oluyor.~ 5 ileri oranlı manuel şanzıman yerine 6 ileri oranlı bir ünite olsa, daha iyi bir sonuç alınabilirmiş ama bu şanzıman için de kötü demek pek mümkün görünmüyor. Üzerinde taşıdığı büyük gövdeyi istenen hedefe konforlu ve ortalama bir performansla götüren 3008’in şanzımanı, ortalama diye adlandırabileceğimiz bir türden. Yani şanzımanı ne sevdik ne de nefret ettik. Onun için görev adamı dememiz bile mümkün. Fazla sırıtmadan görevini yerine getiriyor. Getireceğimiz en olumsuz eleştiri ise yolların belirginliği ve vites geçişleri konusunda oluyor. Bu konuda Fransız otomobil üreticileri eleştirilerimizi almaya devam edecek gibi görünüyor. Esneklik değerleri açısından baktığımızda da 3008 bu şanzımanla, ondan bekleneni rahatlıkla veriyor. Ani vites küçültmeler sırasında ön tarafa fazla binen yük, ani sapmalara neden olabiliyor ama bu tarz vites küçültmeler hep yaptığımız ya da her zaman tekrarladığımız manevralar değil. İç mekanın sessizliği beğenimizi kazandı. Bir aile aracı olan 3008 bu motor seçeneği ile de sessizlik ve konfor beklentilerine çok rahat yanıt veriyor. Yalıtım konusunda başarılı olan araç aynı zamanda oldukça konforlu süspansiyonlara da sahip. Süspansiyon sistemi aile otomobilinden beklenen performansı ortaya koyarak iç mekana vuruntuya da titreşimlerin yansımasının önüne geçiyor. Kaliteli diyebileceğimiz bir müzik sisteminede sahip olan araç, iç mekanı dışarının karmaşasından uzak tutuyor. Havalandırma sisteminin çalışma karakteri de oldukça başarılı. Arka tarafta yer alan hava yönlendirmeleri ile birlikte ön tarafta olduğu kadar arka tarafta yolculuk edenler de ferah seyahatler yapıyor. 308 ile 308 SW arasına konumlandırılan bir araç olan 3008, crossover sınıfında yer alıyor ve kullanıcıların bu sınıftan bekleyeceği her şeye rahat cevap veriyor. Yaşam alanı açısından kusursuz bir güzellik var. Ön ve arka tarafta diz, baş ve omuz mesafeleri oldukça iyi. İki parçalı bagaj kapağı ile önemli bir yükleme kolaylığı sağlamak da mümkün.~ Üstelik alt taraf açıldığı zaman, küçük parklar ya da uzun piknikler süresinde bir oturma koltuğu gibide kullanılabiliyor. Aynı zamanda uzun yükler taşınacağı zaman da bu bölüm önemli bir avantaj sunuyor. 512 ile 1604 lt arasında değişen bir bagaj hacminin sunuluyor olması da yükleme esnasında önemli bir koz oluşturuyor. Bagaj hacminin parçalar halinde şekillendirilebiliyor olması da kullanışlılığı artıran önemli bir detay. İç mekanda dizel motorlu versiyona göre değişiklikler var. Donanım eksikliğine bağlı olarak ortaya çıkan bu farklılık, çok önemli sonuçlar doğurmuyor. Şalter tipli kumanda elemanları, head-up display ekranı gibi eksiklikler, zaten ileri teknoloji ürünü donanım özelikleri ve kullanımda da önemli bir boşluk yaratmıyor. Baktığımız zaman 3008, benzinli motor seçeneği ile ideal ve oldukça yüksek diye adlandıracağımız bir donanım listesi sunuyor. İç mekanda kokpit ve orta konsol tasarımının çok şişkin ve heybetli görünmesi ise bazılarına can sıkıcı gelebilir. Bunun yerine biraz daha normal bir tasarımla çok daha kullanışlı bir alan yaratılabilirmiş. Eşya gözlerinin sayısını çok iyi olmasa bile yeterli bulduğumuz iç mekanda, yolcu tarafında bulunan tutamak da, keşke olmasaymış dediğimiz tasarımlardan biri oldu. Biniş ve inişler sırasında tutulan bu bölüm yerinden çıkacakmış gibi duruyor ve elle kavrandığı zaman ucuz bir his bırakıyor. Sürüşte, ilk kullanımlar sırasında biraz tedirgin eden bir durum söz konusu oluyor. Gaz pedalına ilk bastığımız zaman önden kayma eğilimi ortaya çıkıyor. Otoyol ya da sık virajlı kullanımlar sırasında yüksek yapı nedeniyle zaman zaman salınımlar oluyor. Bu salınımlar alışkanlık kazanılmasının ardından ortadan kalkıyor ama ilk kullanımlar sırasında açıkçası biraz fazla tedirgin eden bir durum söz konusu oluyor. Sonrasında ise güven veren bir yapıya sahip olduğu birkaç kullanımın ardından ortaya çıkıyor.~ Elektronik park freni ise manuel şanzımanı zor kullananların işini kolaylaştıracak bir sistem.Yoğun trafikte, yokuşlarda yapılan dur-kalk manevralarında, bu sistemin devreye alınması ile birlikte istenmeyen kaymaların önüne geçilmiş oluyor. Fren performansı ile güven veren 3008, direksiyon simidi ne kadar kötü olsa bile iyi çalışan bir direksiyon sistemine sahip. Keşke bu simit biraz daha iyi bir tasarıma sahip olabilseymiş.
SONUÇ
Bu crossover artık çok iddialı. Motor kaputunun altında yatan ve normal performans beklentilerine çok rahat cevap veren 1.6 lt’lik ünite ile çok ciddi bir fiyat avantajına sahip oldu. Sevdiğimiz bir iç mekana sahip olan ve kullanışlılığı ile göz dolduran 3008, 45 bin TL’lik fiyat etiketi ile beğeni kazanacaktır. İyi görünen araçlardan biri olan 3008’in kusurları yok değil ama bu fiyat seviyesi ile bunlar çok rahat göz ardı edilebilir. Aileler, bu otomobile sahip olduktan sonra çok mutlu olacak gibi görünüyor.
Yorum yazın