Yeni yılda beklentimiz işte bu
tip bir diyet: Yan etkiler olmadan
zayıflamak! Peugeot
yeni 208’de tamı tamamına
110 kg zayıflamayı başarmış. Bir
taraftan zayıflarken, diğer taraftan
207’de sunulan konfor ve iç
mekandan da taviz verilmedi. Hiç
pişmanlık duymadan mı? Peugeot,
beş kapılı karoser seçeneğinde
yapmış olduğumuz ilk koltuk testi
ile sözünün eri olduğunu kanıtlıyor.
Her zaman olduğu gibi arkada biraz
sıkıntı yaşansa da, ön koltuklarda
ferah bir ortam sunuluyor. Nisan
ayı itibarı ile küçük sınıfta yeni bir
boyut ile karşı karşıya kalacağımız
kesin gibi.
Zayıflama programı ile 208 yeni
bir yol çiziyor. 207’deki geniş ön
tasarım küçülürken, çamurluklar
düzeltilmiş ve oranlar bir düzene
konmuş. Bu yeni hali ile 208 bir
taraftan ehliyetini yeni almış bir
gençten, moda takıntılı olgun bir
kadına kadar her yaş grubuna hitap
etmeyi başarıyor. Fransız’ın üç ve
beş kapılı karoser seçeneklerinde
yan ve bagaj kısımlarında çok yönlü
çekici tarafları bulunuyor.
Alışkın olmadığımız kokpitin tasarımında,
örnek aldığı 205 modelinin
izlerini görüyoruz. Direksiyon
simidi hafif aşağıya doğru kayarken,
sürücünün direksiyon göbeğinin
hemen üstünden göstergeleri daha
rahat okunması sağlanmış. Göze
hoş gelse de göstergeler pek rahat okunamıyor.
Küçük direksiyon simidi
çok aşağıda kalırken, direksiyon
simidinin altında kalan göstergeler
seçilemiyor.
Kısaca özetlemek gerekirse bu
gereksiz ayrıntı Peugeot’ya pek yakışmamış.
208’de kullanılan plastik
malzemeler rahatsızlık vermiyor.
Yan camlar iç mekana bol ışığın
girmesine olanak tanırken, uzun
boyluların arka koltuk sırasına geçmek
için iyi birer jimnastikçi olması
gerekiyor. Daha ince ön koltuk sırtlığı
sayesinde, arkada oturanlar için
diz mesafesinin genişliyor olması
olumlu bir özellik. Bagaj hacmi 280
litre ile eskisi gibi kalarak memnun
ediyor.
~Nisan’da satışa çıkacak
Peugeot’nun teknolojiler açısından
pek bir yeniliği bulunmuyor. İlk
etapta, zaten bilinen ve güçleri 92
ile 156 HP arasında değişen üç benzinli
motorla satışa sunuluyor. Dizel
cephesinde ise güçleri 68 ile 112
HP arasında değişen üç motor yer
alacak. Dizel motorların önemli bir
özelliği ise 100 gr/km CO2 emisyon
değerinin altında kalıyor olmaları.
Peugeot Temmuz ayında ise önemli
iki yeniliği sunacak: İki adet
üç silindirli benzinli motor seçeneği
ürün yelpazesine katılacak. Fransızlar
bu motor seçeneklerinde biraz
lükse kaçıp farklı hacimlere yer
veriyorlar. Küçük 1.0 litrelik motorun
gücü 68 HP iken, 1.2 lt hacme
sahip büyük motorda 82 HP güç
kullanıma sunulacak. Her iki motor
seçeneği de direkt enjeksiyon
sistemine sahip değil, ayrıca Start/
stop sistemi de yok. Üç silindirli
seçeneklerde 6 ileri oranlı şanzıman
da olmayacak. 1.2 litrelik büyük
motor seçeneği 2013 yılında turbo
besleme ile desteklenerek gücü 120
HP çıkartılıp, güncel 1.6 lt motorun
yerini alacak.
Fiyat açısından çok hassas olan bu
sınıfta, alınan tasarruf önlemlerinin
hedefinde ise Polo ve Fiesta’ya kaptırılan
müşterileri geri kazanmak
var. Kadın müşterilerin büyük bölümü
207’nin tasarımını çok fazla erkeksi
ve güçlü bulunuyordu. Diyete
girmiş 208 işte tam bu noktada en
uygun reçete olabilecek durumda.
208 bu noktalarda ağırlıktan tasarruf ediyor
Geliştirmenin hedefi çok açık: Yeni 208, selefi 207’den 110 kg daha hafif olacak. Hatta
büyük hacimli dizel seçeneğinde Fransızlar 136 kg tasarruf etti. ~Bu büyük bir başarı olmakla
birlikte, küçük otomobil daha seri olurken daha az yakıt tüketmesi sağlandı (yaklaşık olarak
0.15 lt/100 km). En fazla kiloyu ise akslar ve süspansiyon sisteminde verirken, karoser lazer
kaynağı sayesinde daha rijit ve daha hafif oldu. Alınan ciddi önlemlerin (dizel) kısa bir özeti:
Ön bölüm
12 kg aks çerçevesi
11 kg süspansiyon/şanzıman
3 kg akü
Arka bölüm
17 kg arka zemin
10 kg süspansiyon
Karoser üst kısım
25 kg lazer kaynağı
Dış donanım
2 kg alüminyum taşıyıcı
3 kg tampon
Diğer önlemler
10 kg stepne yerine lastik tamir kiti
14 kg genel donanım
Sonuç
Peugeot zamanın işaretlerini iyi okuyup
anlamış. 208 sadece tasarımından dolayı
çekici olmakla kalmayıp, aynı zamanda
model yeniliğinden doğan ağırlık artışı gibi
konuların da önüne geçiyor. Bravo! Çünkü
hafiflemek tasarruf sağlıyor. Bu da daha
akıllı olmayı beraberinde getiriyor.
Bir yanıt yazın