Genel

Bir kademe daha iyi

Yeni A3’ün sedan versiyonunun görünümleri hakkında ipuçları veriyor.

Kompakt bir sedan
mı? Kulağa pek de çekici
gelmiyor, değil mi? Birçok
Avrupa pazarında bu sırt
çantalı otomobiller pek rağbet
görmüyor. Yani Golf
ebatlarındaki otomobiller
çoğunlukla hatchback veya
station karoserlerle satılıyor.

VW tarafından kalitesinde
büyük bir sıçrama yapılan
yeni Jetta, bu durumun
gelecekte değişebileceğinin
sinyallerini veriyor.
4.64 m’lik uzun bir
karoser, geniş bir iç mekan
ve göze gayet hoş gelen bir
tasarım… Doğal olarak Audi,
böyle bir otomobile sessiz
kalabilecek bir marka
değil ve fuarda sergilenen
A3 concept hem bunu kanıtlıyor
hem de yeni rotanın
nasıl olabileceğini gösteriyor.

Konseptin 4.44 m’lik
uzunluğu güncel A3’ten
(3 kapı: 4.24 m; Sportback:
4.29 m) çok daha
fazla. 1.84 m’lik genişlik de
bu sınıf için (A3: 1.77 m)
oldukça fazla. Dizaynın
ana hatları Audi’nin güncel
ve temiz tasarım dilinin
bir ürünü ama biraz daha
kibar, kısmen de yumuşak
unsurlara da yer verilmiş.
Izgaranın üst kısmı köşelerinden
biraz yuvarlatılırken,
kaputun ön kenarları
da bu yapıya uyacak
şekilde tasarlanmış. Alçak
yapı, coupeleri hatırlatan
C sütunu ve kısa yapılı
arka kısım, kendine
güvenen, güçlü ve ince bir
görüntü yaratıyor.

İç mekan tasarımında
Audi, sınıfının en iyisi olma
iddiasını aynen devam
ettiriyor. Sıra dışı
anlaşılırlığı ve basitliğiyle
kokpit hemen dikkat çekiyor:
Burada her şey hafif
ve ferah. Klimanın üç adet çevirmeli düğmesi
ile iyice derlenip toplanan
ve üzerinde otomatik
şanzıman kontrol düğmelerinin
de bulunduğu
orta konsol çok şık görünüyor. ~

Arka koltuklardaki iç
mekan genişliği hakkında
ise en iyisi şimdilik
pek konuşmayalım: 1.93
m’lik meslektaşımız arka
koltuklara oturabilmek
için bayağı zorlandı. Neticede
bu otomobil hala
bir şov aracı. Yani seri
üretim versiyonun tavanı
buradakinden daha yüksek
olacak. Konsept otomobil
için açıklanan 410
lt’lik bagaj hacmi ise gayet
dikkat çekici.
Konseptte kullanılan
motor ise Audi’nin geçmişine
bağlılığının bir
göstergesi gibi: 2.5 lt’lik 5
silindirli turbo motorun
gücü 408 HP. Gücü 4 tekerleğe
aktarma görevi
ise 7 ileri oranlı DSG şanzıman
üzerinden gerçekleştiriliyor.
Yüksek gücün
1540 kg’lık makul
bir ağırlıkla harmanlanması
sayesinde A3 concept,
0-100 km/s’yi 4.1
saniyede tamamlıyor ve
250 km/s maksimum hıza
(limitlendirilmiş) ulaşabiliyor.
Audi’nin açıklamasına
göre bu otomobil,
100 km’de 9.1 lt
yakıt tüketiyor.
Ancak tüm bunlar bilim-
kurgudan öteye gidemiyor.
Yürüyen aksamda
kullanılan unsurlar
ise gerçeğe çok daha
yakın. Çünkü konseptte,
bir sonraki A3’ün platformu
kullanılmış. Önde
McPherson, arkada ise 4
kollu bağlantılara yer verilmiş.
Elektromekanik
direksiyon, elektrikli park
freni ve Drive-Select sistemi
(motor, direksiyon
ve şanzıman tepkilerini
ayarlıyor) de günümüzün
ileri teknoloji seviyesine
uygun donanımlar.
Yeni Audi A3 ise
2012’de ve ilk etapta 3 kapılı
karoserle start alacak.
Sedan versiyon için ise en
azından bir yıl daha beklememiz
gerekecek.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.