Böyle bir problem yaşamayı
herkes ister herhalde: Stoklar
neredeyse tükendiği için VW,
makyajlı Tiguan’ın üretim tarihini
öne almak zorunda kaldı.
Aracın normal tanıtımı Cenevre
Otomobil Fuarı’nda (3-13 Mart
2011) yapılacaktı. Ancak müşteriler
neredeyse kuyruk oluşturduğundan
VW, makyajlı modelin
tanıtımını birkaç hafta öne
çekmeye mecbur kaldı. Ön sipariş
alımına başlanan makyajlı
Tiguan’ın piyasaya çıkış tarihi
de öne çekilerek sonbahar aylarından
haziran ayına kaydırıldı.
Önce en iyi haber: Daha çekici
bir SUV haline gelmesine rağmen
Tiguan’ın Avrupa’daki fiyatları
değişmeyecek. Almanya
başlangıç fiyatı 24 bin 175 Euro
olarak açıklanan önden çekişli
baz modelde 1.4 lt 122 HP’lik bir
TSI motor ve 6 ileri oranlı manuel
şanzıman görev yapıyor.
Eskiden olduğu gibi 4×4 seçeneği
de var ancak 160 HP’lik versiyondan
(Almanya fiyatı: 27
bin 475 Euro) itibaren.
Ağabey Touareg’den yapılan
alıntılar hemen fark ediliyor
yenilemeler, başarılı unsurlardan
vazgeçilmeden yapılmış
yani iyileştirmelerle sınırlı
kalınmış. Touran ve Passat’ta da
olduğu gibi daha yumuşak hatlara yer verilirken, Touareg’den
yapılan alıntılar hemen fark ediliyor.
Ön ızgara enlemesine genişlerken,
abartılı krom dekorasyon
da yerini iki adet çiftli
krom çubuğa bırakmış. Ağabeyiyle
aradaki benzerlikleri daha
da artırmak için tasarımcılar,
gündüz farlarının 14 LED lambadan
oluşan dizilimini de kopyalamışlar.~
Kromaj ve yeni farlar parıltılı
bir görünüm yaratıyor
Ön tampon artık daha ince bir
görünüm sergiliyor ve bu his,
“Trend & Fun” ve “Sport &
Style” paketlerinde ön spoylerin
gövde rengi yerine mat siyah
renge sahip olmasıyla daha da
güçlendiriliyor. Ön kısımdaki
değişikliklerle Tiguan’ın offroad
kullanımı amaçlı olarak hazırlanan
ve eğimli burnu sayesinde
daha yüksek bir ön yaklaşma
açısına (18 yerine 28 derece)
sahip olan “Track & Field” versiyonu
ise makyajlı model,
“Track & Style” adlı elit bir versiyonla
desteklenecek. Off-road
kullanımına uygun bu modelde
de, arazi şartlarına göre elden geçirilerek
kaygan zeminlerde daha
kısa fren mesafeleri sağlayan
ABS ayarları kullanılacak.
Arkadaki kozmetik yeniliklerse
stop grubunun grafik tasarımıyla
sınırlı. Burada da mühendisler,
Sharan, Touran ve
Passat’taki gibi çift L formlu bir
tasarım ve kırmızı bir kapak
kullanmışlar. Yandan bakıldığında
ise yeni Tiguan’ı sadece
yeni alüminyum jantlarından
tanıyabilirsiniz.
Tümü direkt enjeksiyonlu 4
benzinli ve 3 dizel motor
Karoserdeki hafif değişimlere
paralel olarak iç mekandaki yenilikler
de oldukça düşük düzeyde
tutulmuş. Opsiyon listesindeki
yeni asistan sistemlerden
biri tercih edildiğinde kokpitte
yeni bir düğme olacak. Bunun
dışında büyük bir orta konsola
sahip olan kokpitin o tanıdık görünümünde
de, başarılı ergonomide
de ~herhangi bir değişiklik
yok. İki yuvarlak göstergenin
arasında VW, harika grafiklere
sahip renkli bir çok fonksiyonlu
göstergeyi de opsiyon olarak
sunuyor. Havalandırma ızgaralarının
çevresindeki parıltılı yüzeyler
ile kapılardaki çıtalarla
kokpite daha değerli bir hava kazandırılmış.
Piyasaya çıktığı 2007 yılından
bu yana pazar lideri olan Tiguan’ın
teknolojilerde ise daha
kapsamlı müdahaleler yapılmış,
bazı versiyonların motor güçleri
artırılırken, bazılarının da tüketimleri
belirgin seviyede düşürülmüş.
Yeni Tiguan müşteriturbo beslemeli 7 motor arasından
seçim yapabilecek. 1.4 lt
122 HP’lik baz benzinli motor ve
2.0 TDI’ın 3 güç versiyonunda
(110/140/170 HP) değişiklik yok.
Ancak 4×4 seçeneği güçlü olan 2
dizelle kombine edilebilecek.
Benzinli motorlarda ise 4×4
opsiyonu, gücü 160 HP’ye (önceden
150 HP) çıkarılan 1.4
TSI’dan itibaren alınabilecek.
2.0 lt’lik benzinli motorda ise 180
HP ve 210 HP olmak üzere iki
güç seçeneği bulunacak.
Önden çekişli modellerin tümü
yakıt tasarrufu odaklı “Blue-
Motion Technology” paketiyle
standart olarak donatılacak. Bu
paketin ana unsurunu, motoru
araç durduğunda stop edip, hareket
edileceği zaman tekrar
çalıştıran start-stop otomatiği
oluşturuyor. 4 tekerlekten çekişli
versiyonlarda ise “BlueMotion
Technology” paketi ilk kez makyajlı
Tiguan’da kullanılacak ve
140 HP’lik TDI’ın tüketimini
0.7 lt düşürerek 5.6 lt/100 km
seviyesine çekecek.
4×2 versiyonlar motorsporları
tecrübesinden faydalanacak~
Önden çekişli versiyonlarda
da mühendisler, güç aktarımını
iyileştirecek çalışmalar yapmışlar.
SUV’lar için alışılmadık bir
uygulama olsa da VW, iki tekerlekten
çekişli versiyonlarda motorsporlarında
elde ettiği bilgi birikimini
kullanmaya karar vermiş.
Bu çerçevede araçta, Scirocco
R’dan da tanıdığımız XDS
adlı elektronik diferansiyel kilidi
görev yapacak. Gücü ön tekerleklere
değişken olarak aktarabilen
XDS, ıslak zemin veya
dar viraj çıkışlarında aracın tutunma
kabiliyetini artırıyor.
7 ileri oranlı çift debriyajlı
şanzıman DSG, 6 ileri oranlı
standart manuel şanzıman yerine
sık tercih edilen bir opsiyon.
Bu şanzımanı VW, 140 HP’lik
TDI ve 2.0 lt’lik benzinli motorlarda
opsiyon olarak sunacak.
Teknolojilerini kullandığı Golf’ün
aksine DSG şanzıman, 122 HP’lik
TSI’da kullanılmayacak.
Park asistanı artık daha
az yere ihtiyaç duyuyor
Sürücünün konsantrasyonunu
inceleyerek gerektiğinde mola
verme uyarısında bulunan
yorgunluk sensörü (standart olarak
sunuluyor) haricindeki diğer
tüm yeni asistan sistemler opsiyonel
olacak. Aslına bakılırsa
yeni Tiguan’da bunlardan oldukça
fazlası bulunacak. Dalgın
veya uykulu sürücüyü, istem dışı
şerit değiştirmelerde direksiyondaki
sert titreşimlerle uyaran
ve aracı otonom müdahaleyle
doğru şeride geri çeken şerit takip
asistanı Lane Assist bunlardan
biri. Diğer bir yardımcı sistem
ise otomatik uzun far asistanı.
~Bu sistem far türüne göre farklı
çalışma özellikleri sergiliyor.
Normal H7 ampullü farlarda
“Light Assist” adını alan elektronik
sistem, karşıdan araç geldiğinde
uzun farları kapatmayı ve
karşı şerit boşaldığında tekrar
yakmayı üstleniyor. Bi-xenon
farlarda “Dynamic Light Assist”
adını alan sistem ise uzun farları
sürekli açık tutarken, karşıdan
bir araç geldiğinde ışık konisinin
göz alabileceği kısımlarını karartıyor.
Araçlarını dar park alanlarına
kendileri park etmeyi istemeyen
Tiguan sahipleri, park asistanının
iyileştirilmiş versiyonunu sipariş
edebilecek. Eskisinden
farklı olarak yeni sistem, sadece
kaldırıma paralel alanları değil,
dik park alanlarını da algılayabiliyor
ve aracı kendi kendine
park edebiliyor. Yeni sistemin diğer
bir avantajı ise otomatik park
için daha az alana ihtiyaç duyuyor
olması: Ön ve arkada 35’er
cm boşluk olması yeterli.
Sonuç
Tipik bir VW hamlesi olarak makyaj
gayet hafif tutulmuş. Karoserdeki
dikkatli müdahaleler sayesinde
makyajlı Tiguan çok daha çekici
bir görünüme kavuşurken, yerini
alacağı modelin de bir anda yaşlı görünmesini
engellemiş. Sharan veya
Passat gibi ağabeylerinin
genel tarzlarının
burada da tekrarlanıyor
olması da gayet iyi
bir hamle.
Bir yanıt yazın