Bir Türk kahvesi lütfen. Bu
ifade Cafe’de verilen bir siparişe
benziyor olsa da, sonbaharda
Opel bayilerindeki
satış temsilcilerden bunu sıkça duymaya
başlayacağız. Siparişin hemen
ardından showroomda önde şimşek,
arkada Mokka adını taşıyan bir otomobil
hareketlenmeye başlayacak.
İsim çok uygun. Uyuklamaya başlayanları
kendine getiren dünyaca
ünlü Türk kahvesi gibi, Corsa platformu
üzerinde yükselen bu küçük
SUV da markayı uyandıracak gibi
görünüyor. Otomobile verilen isim
de hedefi tam 12’den vuruyor. Özellikle
tasarım açısından bu küçük
Opel insanı kendisine getirmesini
biliyor; Küçük, güçlü ve keyifli. Tam
da Türk kahvesinin olması gerektiği
gibi yani.
Opel ortaya çıkarmış olduğu bu
karışım ile başarılı olmasını bilmiş.
Görsel açıdan Corsa ile benzerlikler
gösteren SUV, yere sağlam basıyor
izlenimini vermesinin yanında, sağlam
ve güçlü bir bütünlük oluşturuyor.
Beş koltuklu araç 4.28 m boyu
ile aslında göründüğünden daha
uzun duruyor. Kısa boyuna karşın
dolgun görünmesinin nedenini ise
geniş iz mesafesine, yüksek yapısına
ve dinamik tasarımına borçlu.
Tanıtılan bu modelde SUV, 18
inçlik jant ölçüleri ile poz verirken
seri üretimde 16 inçlik jantlarla
pazara sunulacak. Opsiyonel olarak
ise 19 inçe kadar seçenekler yer
alacak. Tasarımcılar ufaklığın ilk
eskizlerine başladıklarında, Daihatsu
Terios, Suzuki SX4 ve Fiat Sedici
gibi modellerden yola çıkmışlar.
Rakipleri Skoda Yeti, Mini Countryman
ve Nissan Juke gibi modellerden
dolayı, bu küçük off-road
sınıfı zamanla büyümeye başladı.
Opel de tıpkı bu markalar gibi aynı
yönü izlemeyi tercih ederken, bu
sınıfta ilk Alman üretici konumunda
olmayı hedefliyor.
Opel bununla da yetinmiyor; Opel
üst yönetim kadrosu Mokka’nın bir
zamanlar Frontera veya Zafira gibi
modellerin yeni bir sınıfının öncüsü
olabileceğini öngörüyorlar. Bunun
kolay bir görev olmadığı kesin. Opel
tasarım sorumlusu Malcolm Ward
kahve falına şimdiden bakarak hedef kitlenin 45 yaş altı genç müşterilerin
olacağını belirtiyor.
Falın doğru çıkmama ihtimali de
göz ardı edilmemeli. Yaşıt veya daha
büyük sürücüler, küçük SUV’ye
kolay biniş ve geniş görüş açısını
takdir edeceklerdir. Mokka’nın
yüksek ve rahat oturma pozisyonu
sayesinde hem öne, hem de yanlara
çok iyi bir görüş sunuluyor. Sadece
arkaya doğru kalın C sütunu, görüş
açısını kısıtlıyor.
Modernleşen kullanım konsepti
ağırlıkla Corsa’dan transfer edildi.
Mokka önde ve özellikle arka koltuk
sırasında Corsa’ya oranla daha fazla
yaşam alanı sunuyor. Arka koltuk
sırasında diz ve
baş mesafesinin
çok geniş olması
sayesinde dört yetişkin
gönül rahatlığı
ile uzun bir seyahate çıkabilir.
Arka koltuk sırtlıklarının katlanmasıyla
birlikte ortaya 1372 litrelik bir
bagaj alanı çıkıyor. Geniş yükleme
alanına ek olarak 19 adetten daha
az olmayan eşya saklama gözleri de
eklenince, iç mekanda küçük eşya
yerleşimi sorun olmuyor.
Hedefi belli: Mokka yüksek orandaki
işlevsellik ve çok yönlü olmasıyla
puan toplama peşinde. Puan
avına arka tampona bağlı olan ve
üç bisiklet taşıma kapasitesine sahip
Flexfix isimli bisiklet taşıyıcısı
da dahil.
Mokka General Motors’un Güney
Kore’deki fabrikasında üretilecek.
GM, Amerikan pazarı için aynı aracı
Buick Encore olarak üretirken,
Chevrolet için de aynı tipte bir araç
üretimi bunları takip edecek. Mokka
teknik açıdan Corsa’ya benziyor
ve tüm motor
yelpazesine Start/
Stop sistemi dahil
ediliyor olsa da
opsiyonel donanım
listesi daha çok Insignia’dan
geliyormuş izlenimi yaratıyor.
İki büyük ve güçlü motor seçeneğinde,
dört tekerlekten çekiş sistemi
ve otomatik şanzıman gibi özellikler
opsiyonel olarak sunuluyor. Bunun
dışında adaptiv far sistemi AFL+, şerit
takip sistemi, erken çarpma uyarı
sistemi ve trafik işaretleri algılama
sistemleri de opsiyonel olarak listeye
dahil edilmiş. Mokka’nın giriş
fiyatı Almanya’da 20 bin Euro’nun
altında olacak.
Rüsselsheim’da doğdu, evi ise tüm dünya
Mokka’nın araştırma ve daha da önemlisi tasarımı GM’in Araştırma Merkezi
Rüsselsheim’da gerçekleştiriliyor. GM, Opel Mokka dışında aynı platform üzerinde, Detroit
Fuarı’nda boy gösteren Buick Encore’u üretiyor. GM küçük Mokka için Opel Antara/
Chevrolet Captiva gibi bir türev üretmeyi planlıyor. Önceki modeller gibi Mokka da Kore’de
üretilirken, motorlar Corsa ve Astra’dan geliyor. Opel’in başarıya ihtiyacı olduğu kesin.
Motor yelpazesi
Opel Mokka’yı satışa ikisi benzinli biri dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile
çıkartacak. Tüm versiyonlarda 6 ileri vites ve Start/stop sistemleri standart donanımda
yer alıyor. Turbo benzinli ve dizel motor için otomatik şanzıman opsiyonel sunulurken ESP
ve yokuş kalkış destek sistemi standartlar arasında yer alıyor.
Sonuç
Sevimli görünüyor. Sevimli olduğu kadar
büyüyebilen yeni bir sınıfa doğru yol alıyor.
Küçük Mokka büyük olabilmek adına gerekli
özelliklere sahip. Büyüyebilme potansiyeline
sahip olmasına karşın tek şart GM’nin
geçmişte yaptığı hatalara düşmemesi. GM,
Antara karşısına çıkardığı Chevrolet Captiva
benzeri bir hamlede bulunursa, kahveyi
gereksiz yere sulandırmış olacak.
Bir yanıt yazın