2+2 kişilik i8, tipik bir spor
otomobil stiline sahip. Sadece
1280 mm yüksekliğindeki basık
tavanı ve yarış otomobillerine
benzer duruşunun yanında,
yukarı açılan kapılarıyla BMW
Z serilerinin modern bir yorumu
gibi duruyor. Diğer yanda
şehir otomobili i3 ise, küçük
bir hatchback olarak sempatik
bir tasarıma sahip. Fakat, her
ikisinin asıl önemli özelliği, elektrikli
olmaları.
“i” alt markasıyla sunulan
bu ilk elektrikli BMW’ler en
erken 2 yıl sonra yola çıkabilecek.
Fakat bu gördüklerimiz
artık son prototipler. BMW
CEO’su Norbert Reithofer, geçtiğimiz
cuma günü gerçek i3 ve
18’in önünde yaptığı konuşmada,
başka “i”lerin de bu iki
“i”yi takip edeceğini duyurdu.
Arka aksında 170 HP güç ve
250 Nm tork üreten bir elektrik
motoru taşıyan i3, 0’dan 100
km/h hıza 8 saniyenin altında
hızlanıyor. Geriye açılan arka
“coach” kapılarıyla çok farklı
görünen gövdesinin üst kısmı
tümüyle karbon fiber, altı
ise hafif aluminyumdan üretilen
i3, 6 saatlik tam şarjla
160 km menzil sunuyor. i8 ile
birlikte ilk kez volüm üretilecek
karbon fiber gövdeli otomobil
olacak olan i3, 2 bin 570
mm dingil mesafesinin üstünde
2 bin 845 mm uzunluk, 1537
mm yükseklik ve 2 bin 11 mm
genişliğe sahip gövdesiyle tam
1250 kg çekiyor!
4 bin 632 mm uzunluk ve
1955 mm genişliğe sahip i8 ise
bir plug-in hibrid ve i3 ile aynı
elektrik motorunu kullanıyor,
fakat bunu ön aksında taşıyor.
Arka aksındaysa 220 HP
gücünde ve 300 Nm torklu 3 silindirli
bir 1.5 litrelik benzinli
motorla öndeki elektrikli motoru
birleştiriyor. Böylece i8’in
toplamda 390 HP gücü ve 550
Nm maksimum torku olduğu
söylenebilir! Sınırlandırılmış
maksimum hızı
250 km/s olan
i8’in 35 km/h
hıza kadar sadece
elektrikle
ilerlemesi ve
100 kilometredeki tüketiminin
3 litreye kadar düşmesi söz konusu!
0-100 km/s hızlanması
4.6 saniye, 80-120 km/s değeri
ise 4.0 saniye olan i8, bataryasını
1 saat 45 dakikada tam
olarak doldurabiliyor.
LifeDrive ismi verilen ikili
yapı konseptiyle bu iki aracın
ekstra hafif ve güvenli olmaları
da sağlanırken gelecekteki
“i” modellerinde i-Ventures,
DriveNow, i-mobility services,
farklı bir navigasyon sistemi,
ECO PRO+ modlu sürüş,
i-remote, i-visionary, proactive
front protection, i-Social,
i-sustainability ve daha birçok
gibi yepyeni teknolojilerin de
startını veren BMW, adeta yepyeni
bir otomobil markası ortaya
çıkarıyor!
800 kişinin çalışacağı 573.4
milyon dolar yatırılacak Leipzig
fabrikalarında üretilecek
geleceğe ait bir otomobil markası!
Bir yanıt yazın