BMW’nin geleceğe yolculuğu

Apple’dan sevgilerle: Kurduğu
yeni alt markasına BMW,
basit bir şekilde “i” adını verdi. Bu
harf bir şekilde iPod, iPhone
veya iPad gibi “cool” algılanacaktır.
İlk olarak BMW i, bugüne
kadar Megacity Vehicle (megakent
otomobili) olanılan i3 ile
start alacak. i8 ise 2013 yılının
sonbaharında yollara çıkacak.
Model adlarındaki rakamlar fiyatlar
hakkında da bilgi veriyor.
Örneğin i3’ün fiyatı yaklaşık olarak
bir 3 Serisi kadar, i8’in fiyatı
ise eski 8 Serisi Coupe’ninki kadar
olacak.

i3 elektrikli bir otomobil, i8 ise
bir plug-in hibrid olacak. İkisinde
de alüminyum şasinin üzerinde
karbon-fiber ile desteklenmiş
plastik (CFK) birer kabin
bulunacak. Bu malzeme çok pahalı
olmasına rağmen hem çok
güçlü hem de çok hafif. CFK
kullanarak BMW, akülerin neden
olacağı ağırlık artışını dengelemeyi
planlıyor: Yaklaşık 300
kg’lık tasarruf.

i8 ise 3 silindirli bir içten yanmalı
motora ve 2 adet elektrik
motoruna sahip bir süper sporcu.
Sistem gücü 328 HP olarak açıklanan
i8’in küçük sınıf bir otomobilin
tüketim rakamlarını sunacağı
iddia ediliyor: BMW’nin
açıklaması 3.76 lt/100 km. 0-
100 km/s hızlanma süresi 4.8 sn
olan i8’in maksimum hızı ise
250 km/s olacak.

i3 ise bu kadar hızlı bir otomobil
değil. i3’ün teknolojileri
Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen
ActiveE adlı konseptten
alınmış.
Elektrik motorunun ürettiği
170 HP’lik güç ve 250 Nm’lik tork,
ActiveE’ye 9 sn’lik 0-100 km/s
hızlanma süresi, 145 km/s’lik
maksimum hız ve 160 km menzil
kazandırıyor. i3 ise aynı teknolojilere
sahip olmasına rağmen,
çok daha hafif olması sayesinde
daha hızlı olacak.

YORUM

Devrimsel yeniliklere BMW’de
pek de sık rastlanmaz. Ancak bu gerçekten
güçlü bir devrim. BMW’nin bu
iki modeli, dikkat çekici
bir cesaret ürünü
ve geleceğe bakan
projeler. Durum
böyle olunca
bizler de i3 ve i8’i
büyük bir merakla
bekliyor
olacağız.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.