BMX X1’e yeni kıyafetler

BMW’nin X1’i piyasaya çıkarmasının üzerinden
sadece iki buçuk yıl geçti. Peki ama
Alman üretici neden yeni kıyafetler hazırladı?
Aslında bu sorunun cevabı gayet basit: Amaç
ağabeyleri X3 ve X5’e uyum sağlamak. Büyük
ihtimalle BMW, ilk kıyafetleriyle X1’in bu modern
ailenin içinde “yaşlı” görüneceğini düşünmüş
olmalı. Makyajlı X1 özellikle önden bakıldığında
daha heybetli bir görünüme bürünmüş, plastik
yüzeyler azalmış ve karoserde daha belirgin
ütü izlerine yer verilmiş. İç mekandaysa BMW,
kullandığı yeni unsurlarla kalite hissini artırmış.
Ancak genel hava hala biraz nesnel kalıyor.
Orta konsol tipik bir BMW özelliği olarak harika
bir ergonomi sunuyor. Ancak direksiyonu
ayarlamak isteyenlerin parmakları ister istemez
süngerden üretilmiş bir yüzeye temas ediyor ve
bu da premium olma iddiasındaki bir otomobile
pek yakışmıyor.
Neyse ki BMW motor izolasyonunda herhangi
bir tasarrufa gitmemiş. 218 HP’lik güçlü dizelin
sesi otoyolda bile çok az duyulurken, 120 km/s
ile ilerlerken yani 2000 d/d çevirirken sadece
fısıldıyor. X1 xDrive 25d ile bu hızlarda ilerlerken
yol bilgisayarındaki tüketim rakamı 5 lt civarında
okunuyor.

Öncüsü xDrive 23d’ye göre 25d, 100
km’de neredeyse 1 litre daha az yakıt tüketiyor.
Yeni motor gaz pedalı komutlarına hızlı tepkiler
verirken, kendisi de yeni olan 8 ileri otomatik
şanzıman ise vitesleri sarsıntılara neden olmadan
değiştiriyor. Bu iki özellik X1’in etkileyici bir
sürüş keyfi sunmasını sağlıyor.
Diğer taraftan öncüsüne göre 14 HP artan
motor gücünü kalkışlarda pek hissetmiyorsunuz.
Ayrıca 180 km/s’den itibaren ivmelenme belirgin
şekilde zayıflarken, motorun sesi artmaya
başlıyor. ~Bu hızın üzerinde ortaya çıkan rüzgar
ve yuvarlanma gürültüleri ise daha da rahatsız
edici oluyor. Sonuç olarak bu BMW, çok hızlı
kullanımlara pek de uygun değil. Aslına bakılırsa
X1 için ağır kanlı da diyemeyiz: Süspansiyon normal
gezinti hızlarında eskiden olduğu gibi gayet
sert. Ancak süspansiyon hız arttıkça dinamizmle
konfor arasında doğru dengeyi bulmayı başarıyor.

Teknik veriler
BMW X1 xDrive 25d

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; çift turbo; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1995 cc; maksimum güç: 218
HP-4000 d/d; maksimum tork: 450 Nm-
1500 d/d; 4×4; 8 ileri oranlı otomatik şanzıman;
boyutlar (u/g/y): 4477/1798/1545
mm; 0-100 km/s: 6.8 sn; maksimum hız:
228 km/s; yakıt deposu: 61 lt; tüketim: 5.5
lt/100 km; CO2 emisyonları: 145 gr/km

Beğeni toplayanlar
BMW X1, arkadan itişli bir otomobilin
sürüş dinamizmini sunan tek SUV
olarak kalmaya devam ediyor.

Can sıkanlar
6 silindir seçeneği Avrupa’da yok:
306 HP’lik X1 xDrive 35i henüz sadece
ABD’de satılıyor.

Sürpriz oldu
Sadece 2.5 yıl sonra gelen makyaj
gerçekten erken oldu. Çünkü
“eski” model de kesinlikle “eski”
görünmüyordu.

Sonuç

X1 başarılı bir araç ve öyle kalmaya
devam edecek. Çünkü birçok yeteneğe
sahip. Buna rağmen birçok insana
göre safkan
bir BMW değil.
Belki sürüş
özellikleri gayet
atak ama
218 HP’lik güce
rağmen insanın
içinde diğer
BMW’lerin
yaktığı kıvılcımı
yakamıyor.

~OPEL ZAFIRA TOURER 1.4 TURBO
İlk izlenimler

Sessiz motor; çok yönlü ayarlanabilen
arka koltuk sırası
Turbo motorların tipik zayıflığı burada
da yaşanıyor: Kalkışlardaki güçsüzlük

Neler yeni

Sadece 1.4 lt hacimli 140 HP’lik turbo
motor ve start-stop sistemi yeni. Ancak
bu motor insanın aklında bir soru
belirmesine de neden oluyor: Bu küçük
makine Zafira’nın 1.5 tonluk ağırlığıyla
başa çıkabilecek mi?

Sürüş özellikleri

Trafikte diğer araçlarla birlikte akmak
isteyenlerin gücü sürekli hazır tutmaları
gerekiyor. Ancak bu da bir dezavantajı
birlikte getiriyor: Üst devirlerde gürültülü
çalışma. Küçük motor ile büyük
otomobilin kombinasyonu Zafira’yı bir
atlet yapmak yerine bir gezinti aracına
dönüştürüyor. Fazla hızlı olmadığınız
sürece Zafira sessiz bir kompakt van
olmayı başarırken, tüketimin de aşırı
artmasını engelleyebiliyorsunuz.
Opel’in 6.3 lt/100 km olarak açıkladığı
ortalama yakıt tüketimi, pratik kullanımda
8 lt’nin üzerine gerçekleşiyor.

Sonuç

1.4 Turbo motor Zafira ile uyum sağlıyor.
Eğer ayırabileceğiniz fazladan para
varsa, Flexride adlı ayarlı süspansiyon
sistemi de faydalı bir yatırım olacaktır.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1364 cc; maksimum
güç: 140 HP-4900 d/d; maksimum tork:
200 Nm-1850 d/d; önden çekiş; 6 ileri
oranlı manuel şanzıman; yakıt deposu:
58 lt; 0-100 km/s: 10.7 sn; maksimum
hız: 202 km/s; tüketim: 6.3 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 148 gr/km

~HYUNDAI I20 BLUE 1.1 CRDI
İk izlenimler

Kalkışlarda güçlü motor; hassas
vites değişimleri
Fazla uzun tutulmuş vites oranları

Neler yeni


Izgara ve farlar artık Hyundai’nin
yeni aile yüzüne sahip. Kaputun
altında yeni geliştirilmiş 1.1 lt, 75
HP’lik, 3 silindirli bir dizel motor
görev alıyor.

Sürüş özellikleri

Küçük Koreli şaşırtıcı bir güçlülük
hissi veriyor, kısa bir turbo boşluğunun
ardından gayet seri kalkışlar
yapıyor. İnişli çıkışlı motor sesleri 3
silindirli motorların tipik bir özelliği.
Standart donanımda yer alan 6
ileri vitesli manuel şanzımanın oran
seçimi ise yeterince iyi olmamış. Örneğin
aşırı uzun olan 6. vites otoyol
kullanımlarında motorun aslında
olduğundan daha güçsüz hissedilmesine
neden oluyor.

Sonuç

Küçük sınıf bir otomobilde dizel
motor mu? Bu sınıfta dizel için fiyat
farkı ödemek her zaman mantıklı
olmayabilir. Yani aradaki farkı çıkarmak
için çok kilometre yapmayacaksanız,
benzinli motora sahip
versiyonları seçmek daha mantıklı
olabilir.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 3 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına
4 supap; motor hacmi: 1120 cc;
maksimum güç: 75 HP; maksimum
tork: 189 Nm-1750 d/d; önden çekiş;
6 ileri oranlı manuel şanzıman; boyutlar
(u/g/y): 3995/1710/1490 mm;
0-100 km/s: 15.7 sn; maksimum hız:
158 km/s; tüketim: 3.2 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 84 gr/km

~BMW M6 İlk izlenimler

Aşırı güçlü, aşırı hızlı, keskin ve
gürültülü
450 HP’lik 650i Cabrio’dan 35
bin Euro (Almanya) daha yüksek
olan fiyat

Neler yeni

6 Serisi Cabrio’da, 560 HP’lik çift
turbolu V8 motora, genişletilmiş
arka kısma ve geniş tabanlı lastiklere
sahip M seçeneği yeni.

Sürüş özellikleri


Sesi çok güçlü ama tipik bir V8
gibi değil. Bunun yerine metalik ve
tok bir sese sahip. Motor turbolar
devreye girene kadar çok kısa bir
gecikmeyle tepki veriyor. Ancak bir
kez çalıştıklarında aracı mermi gibi
ileri fırlatıyor: 0/100 km/s’yi 4.3
sn’de, 0-200 km/s’yi ise 13 sn’de
gerçekleştiriyor. İbre 250 km/s’ye
ulaştığında elektronik limitör devreye
giriyor. Süspansiyon ve çift
debriyajlı şanzımanın konforlu mu
yoksa sportif mi olacağını sürücü
bir düğmeyle belirleyebiliyor.

Sonuç

M6’nın etkileyici görünümünü seviyorsanız
ve Almanya’da bile 131
bin Euro olan yüksek fiyatını ödeyebilecekseniz,
harika bir seçim
olacaktır.

Teknik veriler

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş
çift turbolu V8 motor; motor hacmi:
4395 cc; maksimum güç: 560 HP-
6000 d/d; maksimum tork: 680
Nm-1500 d/d; arkadan itiş; 7 ileri
DKG (çift debriyaj) şanzıman; yakıt
deposu: 80 lt; 0-100 km/s: 4.3 sn;
maksimum hız: 250 km/s; tüketim:
10.3 lt/100 km; CO2 emisyonları:
239 gr/km


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.