Hayır, artık kötü haber duymak
istemiyoruz. Artan işsizlik
oranları, kapanan fabrikalar
ve kötü kalpli anne GM’in Opel’e
yaşam alanı bırakmadığı gibisinden
haberleri… Opel’in de bir kez
daha hüsrana uğrama lüksü yok.
Bu nedenle Rüsselsheimlı firma,
tüm zorluklara rağmen nelere kadir
olduğunu gösterebilmek için,
gelmiş geçmiş 280 HP’lik en güçlü
Astra’yı üretti.
Peki ama güçlü bir motor ve
dikkat çekici bir tasarım bir kıvılcım
olabilecek ve Opel’in imajını
iyileştirebilecek mi? Basında ilk
kez yayınlanan bu karşılaştırmada
Astra OPC’den gerçekte ne kadar
iyi olduğunu Scirocco R’ın karşısında
kanıtlamasını istedik.
Bir şey daha ilk bakışta fark
ediliyor: Opel gerçekten büyümüş.
Hatta fazla büyümüş bile diyebiliriz:
Astra’nın 4.47 m’lik uzunluğu,
ilk Kadett GSi’den (1984) neredeyse
50 cm, Scirocco’dan ise 20 cm
daha fazla. Bunlara bir de 1600
kg’lık yüksek ağırlık
ekleniyor.
Formda bir atlet
kesinlikle daha
farklı olmalı. Ön
koltuklarında Scirocco’dan belirgin
bir şekilde daha geniş bir iç
mekan sunmasına rağmen Astra,
bir viraj avcısı için fazla büyük ve
ağır kalıyor.
Tüm bunlar, en güçlü Astra’nın
daha ilk metrelerde kaybedeceğini
düşündüren endişeler. Ancak OPC
Başkanı Volker Strycek ve ekibi bu
zayıflıkları, başarılı ayarlar kullanarak
gidermiş: Astra OPC aslında
olduğundan bir beden daha küçük
ve hafifmiş gibi hissettiriyor. Şaşırtıcı
bir şekilde Opel, yaşadığı
krize rağmen
araçta gayet pahalı
teknolojiler
sunmayı başarmış.
~Örneğin
Astra OPC’de ilk kez çok diskli bir
mekanik kilitli diferansiyel kullanmış.
Bu sayede sürücü, en seri
hızlanmalarda bile direksiyonda
neredeyse hiç çekme hissi yaşamıyor,
hatta bir süre sonra önden
çekişli bir otomobil kullandığını
bile unutuyor.
Scirocco ise farklı kalibrede
bir otomobil: İkinci vitesteyken
kuru zeminde bile direksiyonda
çok güçlü çekmeler hissediliyor
ve güçlü kollara ihtiyaç duyuyor.
Mekanik diferansiyel yerine VW,
elektronik yardımcılara güveniyor
ancak bu sistem 350 Nm’lik tork
karşısında zorlanıyor.
Benzer bir manzara süspansiyon
ayarları için de geçerli. Opel Hiperstrut
(High Performance Strut:
yüksek performanslı helezonlu
amortisör) ön süspansiyon kullanıyor.
Motorsporlarından transfer
edilen bu sistem, karmaşık bir
arka aks mekaniğiyle (Watts bağlantısı) kombine ediliyor ve harika bir
performans sunuyor. Limitlere kadar
başarılı bir denge sunan bu kombinasyon
sayesinde Astra sürekli nötr
kalmayı başarıyor ve diğer önden çekişli
otomobillerin önden kayma eğilimlerini
tamamen yok ediyor. Sinirli
bir karaktere sahip olan Scirocco’nun
aksine Astra OPC, yüksek hızlarda da
sükunetini koruyor.
Scirocco otoyollardaki yüksek hızlarda
limitlerine ulaşıyor ve en küçük
zemin bozukluklarının bile ESP’yi
göreve davet etmesine neden oluyor.
Scirocco’nun arkası sert yavaşlamalarda
da sükunetini kaybediyor. Opel
ise standart donanımdaki Brembo
frenlerinin harika dozlama kabiliyetiyle
beğeni topluyor.
~Mühendisler her iki motorda da
rezonatör adı verilen ses yükseltici
sistemler kullanmış ve motor seslerinin
4 silindirliymiş gibi değil de
yarış otomobiliymiş gibi algılanmasını
sağlamışlar.
Scirocco’nun gücü 15 HP az ancak
bu dezavantajını daha düşük ağırlığıyla
dengeliyor ve çok hafif bir otomobil
gibi hissettiriyor. Astra ise motorun
homojen tepkileriyle beğeni topluyor:
Çekiş kabiliyeti çok daha büyük
hacimli atmosferik motorları aratmıyor.
Ayrıca 2.0 lt’lik motorun turbo
beslemeli olduğunu anlayabilmek
neredeyse imkansız.
Sonuç olarak Astra OPC, Scirocco
R’ı rahatlıkla geride bırakabiliyor.
Sonunda Opel’den de güzel bir haber
geldi!
Astra OPC veya Scirocco R gibi otomobillerin
keyif faktörü tablosunda bolca
yıldız vermek çok kolay. İki otomobilin tek
bir hedefi var: Keyif. İşte bu konuda Astra,
karmaşık süspansiyonuyla avantajlı. Direkt
karşılaştırmada Scirocco R, OPC kadar kıvrak
hissettirmiyor ve otoyol için aşırı güçlü bir
motora sahip olduğunu düşündürüyor.
Teknik Veriler
VW Scirocco R
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; motor hacmi: 1984 cc; maksimum
güç: 265 HP-6000 d/d; maksimum
tork: 350 Nm-2500 d/d; boyutlar (u/g/y):
4248/1820/1394 mm; boş ağırlık: 1419 kg;
yakıt deposu: 55 lt; maksimum hız: 250 km/s;
0-100 km/s: 6.0 sn; tüketim: 8.1 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 189 gr/km
~Teknik Veriler
Opel Astra OPC
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; motor hacmi: 1998 cc; maksimum
güç: 280 HP-5500 d/d; maksimum
tork: 400 Nm-2500 d/d; boyutlar (u/g/y):
4466/1840/1482 mm; boş ağırlık: 1550 kg;
yakıt deposu: 56 lt; maksimum hız: 250 km/s;
0-100 km/s: 6.0 sn; tüketim: 8.1 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 189 gr/km
Sonuç
OPC Opel’i kurtarmayacak. Ancak markanın
nelere kadir olduğunu çok iyi bir şekilde gösteriyor.
Problemli bir baz otomobili mühendisler,
bolca emek ve teknolojiyle etkileyici
bir otomobil haline getirmişler. Astra OPC,
sportif bir kompakt otomobilden beklenen
her şeyi neredeyse mükemmel bir şekilde
yerine getiriyor. OPC o kadar başarılı bir otomobil
ki, artık saçları kırlaşmaya başlayan
VW Scirocco R’ı rahatlıkla geride bırakıyor.
Eğer GM de rahat bırakırsa Opel, benzer
reçetelerle gayet başarılı bir marka olabilir.
Bir yanıt yazın