Genel

Bu bir coupe mi şimdi!

Aracın kaslı karoserinin altında 3 motor bir arada görev yapıyor.

VW’nin dizayn stüdyosu bazen
cadı mutfağına dönebiliyor.
İşte o zaman şeytani
planlar üzerinde testler ve
denemeler yapılıyor.

Galiba şimdi de
durum böyle. Çünkü
VW tamamen
yeni bir reçetenin
tanıtımını yaptı: Bir Passat CC (artık
adı sadece CC) alınır ve Tiguan ile
karıştırılır! İşte size Cross Coupe.
Sıkıcı olmamak için konuklara
her zaman yeni, farklı ve özel
lezzetler servis etmek gerekir. Bu
durum özellikle üreticilerin, Asyalıların
otomobil beğenilerine hitap
etmeye çalıştıklarında belirgin
şekilde hissediliyor. İşte VW de
Cross Coupe’yi bu nedenle Tokyo
Otomobil Fuarı’nda tanıttı.

Aslına bakılırsa coupe-SUV melezi
fikri o kadar da yeni değil. Çünkü
BMW, karoser mönüsünde bu karışımı
yaklaşık 4 yıldır sunuyor: X6.
Şimdi de VW bu tatlı-ekşi yemeğin
fuara çıkabilecek
kadar olgunlaşmış
bir halini sergiliyor.
Mönüdeki yeni
yemeğin konukların
hoşuna gidip gitmeyeceğini VW,
sushi ve Kobe bifteğinin anavatanında
araştırıyor. Basın sözcüleri
VW’ye özgü o yüksek kendine
güvenle bu otomobili şu sözlerle
özetliyor: “İki dünyanın en iyi özellikleri
bir arada.”

Diğer taraftan buna farklı bir yönden
de bakmak mümkün: Ne balık
ne de et yemeği. Neticede 4 kapılı
bir coupe yaratmanın ne kadar
mantıklı olduğu bile uzun tartışmaların
en lezzetli mezelerinden biri.

Bu melez ileride bir de arazi
aracıyla çaprazlanırsa ortaya moleküler
tasarım gibi bir şey çıkar
herhalde: Önce atomlarına ayır,
sonra tamamen yeni bir düzende
tekrar birleştir.

~Tasarımdaki deneyselliğe açıklığı
mühendisler, motor teknolojilerinde
de devam ettiriyor. Enlemesine
monte edilen 150 HP’lik benzinli
TSI’ın dışında konsept araçta iki
elektrik motoru daha bulunuyor.
Bunlardan biri motor kaputunun
altında, diğer ise arka aksta konumlandırılmış.
54 HP gücüyle öndeki
elektromotor, gücünü ön aksa gönderen
içten yanmalı motora destek
oluyor. Buraya kadar Cross Coupe
klasik bir hibrid.

Ancak bunlara, arka aksa entegre
edilerek, aracın 4 tekerlekten çekişli
olmasını sağlayan 116 HP’lik
ikinci bir elektrik motoru ekleniyor.
Aslına bakılırsa bu da tamamen
yeni değil: Toyota’nın lüks markası
Lexus, RX-Hybrid’de 2005’ten bu
yana bu sistemi kullanıyor. Cross
Coupe’nin toplam sistem gücü ise
265 HP’yi buluyor.

Asıl sürpriz ise aküde: Lityumiyon
modüllerinden oluşuyor. Orta
tünelde gizlenen akü modüllerinin
9.8 kWh’lık enerji depolama kapasitesi,
bir düğmeye basıldığında araca
45 km’ye kadar sadece elektrikli
menzil sağlıyor.
Sadece elektrik gücüyle ilerlerken
4 silindirli motor, açılan bir
kavrama sayesinde güç aktarım
sisteminin dışına alınarak stop ettiriliyor.
Bu sırada elektromotorun
gücü DSG şanzıman üzerinden ön
tekerleklere gönderiliyor.
Bu sayede Cross Coupe, şehir
trafiğinde karbondioksit salınımı
yapmadan ilerleyebiliyor.
Şehir dışı yollarda Eco modda
araç, 100 km’de 2.7 lt benzin tüketiyor
ve bu da 1750 kg’lık bir araç
için harika bir rakam.

~Ancak tamamen farklı davranmak
da mümkün: Sürücü “Sport”
modda gaza sonuna kadar bastığında
Cross Coupe, 7 saniye içinde
100 km’ye ulaşabiliyor. Maksimum
hız ise 201 km/s olarak açıklandı.
Sport modda yapılan sert kullanımlar
akü menzilini çok kısaltıyor. Bu
da 4 silindirli motorun aküyü şarj
etmesi gerektiği anlamına geliyor.
Plug-in sistemi de bulunması, Cross
Coupe’yi daha kullanışlı bir araç
haline getiriyor.

Fazladan yer işgal eden 3 motorlu
hibrid sistemine rağmen bu SUVcoupe
günlük kullanıma tam uygun
bir otomobil. Örneğin iç mekanda
4 kişi, tekli koltuklarda yolculuk
edebiliyor. Yükleme kapasitesi 450
kg olarak açıklanan aracın bagaj
hacmiyse 380 lt.

Konseptteki en ilginç ayrıntılarsa
devasa vites kollu geniş orta konsol
ve sürücünün isteğine göre programlanabilen
değişken gösterge
grubu. Bu göstergeleri kullanarak
sürücü, farklı sürüş şartlarına göre
farklı bilgilerin kokpitte gösterilmesini
sağlayabiliyor.

Teknik veriler



150 HP 210 Nm’lik 4 silindirli benzinli motor;
2 adet elektromotor; sistem gücü: 265 HP;
7 ileri DSG şanzıman; 0-100 km/s: 7.0 sn;
tüketim: 2.7 lt/100 km; CO2 emisyonları: 62
gr/km

Sonuç

Önce sedanlar coupelere dönüştü.
Şimdiyse aynı durum arazi araçlarının
başına geliyor. Neticede coupelerin
arazide ne işi
olur ki? Her
şeye rağmen
VW’nin plug-in-
4x-4-crossover’ı
VW’nin hibrid
stratejisi
hakkında önemli
ipuçları veriyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.