Geely adımlarını daha büyük atıyor.
Türkiye pazarına ilk giren Çin’li markalardan olan Geely, Anadolu Grubu güvencesi altında ülkemizde pazarlanıyor. Çinli markaların tüm dünyaya hızla yayıldığı günümüzde elbette hala akıllarda bazı soru işaretleri var ama bunların yavaş yavaş kafaları terk etmeye başlaması, bu markaların hayatımıza başarılı bir şekilde girmeye başladığının en önemli ispatı. Geely modelleri ülkemizde 18 bin 490 TL’den başlayan bir fiyateti ketine sahip. Aslında bu fiyatın daha da aşağıda olması bekleniyordu ama bunda başarılı olunamadı. Yine de bu başlangıç fiyatı bile hiç fena değil. Geely ürün gamındaki zirveyi temsil eden Emgrand’ın ülkemizdeki satış fiyatı ise 29 bin 390 TL. D segmentinde bir araç olmasına rağmen satış fiyatı, küçük sınıf otomobillerin başlangıç fiyatı kadar. Bu fiyata, donanımsız bir küçük sınıf otomobil satın alınabilirken, Geely, Emgran dile, bu fiyata, hem birkaç sınıf daha yükseğini, hem de daha fazla donanımı sunuyor. Öncelikli olarak güvenlik donanımlarına baktığımızda Emgrand, sürücü ve yolcu havayastığı, EBD destekli ABS fren sistemi, aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, park yardımcısı gibi önemli detayların sunulduğunu görüyoruz. Konfor konusunda da Emgrand’ın, radyo/CD/Mp3 çalar ve USB bağlantısı, elektrikli ön ve arka camlar, otomatik klima, yol bilgisayarı, otomatik yanan farlar, yükseklik ayarlı direksiyon gibi detayları sunduğunu görüyoruz. 15 inç alüminyum jantlar, krom görünümlü ön panjur, LED’li arka stop lambaları, ön ve arka sis farları gibi detaylar da dış görünümün avantajlarından.~ Tüm bu özelliklere standart olarak sahip olabilmek, Emgrand’ın önemli artılarından biri olarak ön plana çıkıyor. Tüm bunlarla birlikte 4635 mm uzunluğunda, 1789 mm genişliğinde, 1470 mm yüksekliğinde ve 2650 mm dingil mesafesine sahip bir araca sahip olmuş oluyorsunuz. Yani küçük sınıf bir otomobilin başlangıç versiyonuna vereceğiniz bir bedeli ödeyerek onlardan 635 mm daha uzun ve daha geniş bir araca sahip oluyorsunuz. Yaşam alanı konusunda Geely Emgrand tüm beklentileri çok rahat karşılayabilecek bir otomobil. Otomobil hakkında bilgilere geçecek olursak, Emgrand’ın iyi bir görünümü olan yakışıklı otomobiller arasında yer aldığını vurgulayabiliriz. Başarılı bir ütücünün elinden çıktığı belli olan kat yerleri, şişkin tampon tasarımı, dikdörtgen formlu büyük farları, krom görünümlü panjur, kapı kolları ve çıtalar gibi detayları, kapı kollarının altından ilerleyen ve bıçak kesiklerini hatırlatan sportif tasarım detayı, sis farlarının büyük ve kibirli bir bakışı olmasını sağlayan yapısı ilk bakışta dikkat çeken yanları. Uzaktan bakıldığında iyi giyimli bir oyuncu olduğunu belli eden Emgrand, arka tarafa doğru alçalan ve coupe otomobillere gönderme yapan tasarımı ile de beğenimizi kazandı. Öte yandan tasarımın özgün olmadığını belirtmemiz gerek, bazı marka ve modelleri çağrıştıran tasarım detayları, belirgin bir şekilde ön plana çıkıyor. ~Arka tarafa doğru yükselen bir tasarım anlayışına sahip olan otomobilin arka tarafında da büyük farlar ve büyük sis lambaları hemen fark ediliyor. Bu bölümde biraz daha sade kalan araç, yüksek omuz çizgisi ile sportif otomobillere göndermeler yapabiliyor. Sıra iç mekana geldiğinde, öncelikle kapıların formundan biraz söz etmek gerekiyor. Tok görünen kapılar aslına bakarsanız göründüğünden biraz daha ucuz bir karaktere sahip. Kapıları kapattığınız zaman, bazılarımızın merakla beklediği o tok ses yerine daha cılız bir ses ve biraz daha zor kapanan bir tasarım var. Bu bir sorun mu? Kimilerine göre evet, kimilerine göre hayır. Yani direkt olarak aracın karakterine olumsuz iz bırakan bir detay değil. Yaşam alanında sade ve derli toplu bir yapının olmasını da beğendik. Elbette aracın dışında olduğu gibi içinde de fiyatı ile orantılı değerlendirmeler yapıyoruz. Kullanılan plastik kalitesi ve işçilik sorunlarını da bu nedenle göz ardı etmek mümkün. Bu aracın göreceği yenilemelerle bu sorununda üstesinden geleceğini düşünüyoruz. Ayrıca bunun çok gerekli olduğunu da düşünüyoruz. Ferah yaşam alanında sürüş pozisyonunu bulma konusunda bir sıkıntı yok. Oldukça geniş olan iç mekanda ön ve arka tarafta bir sıkıntı yaşanmıyor. Baş, omuz ve diz mesafeleri oldukça iyi. Kumanda topluluğunun tek bir alanda toplanması da kullanımı kolaylaştıran bir detay. Görüş açıları konusunda da rahat ettiğimiz otomobilin aydınlatma renklerini çok beğenmedik. Biraz daha sade ve gözü daha az yoran renk seçenekleri tercih edilmeli. ~Eşya gözlerinin sayısı açısından önemli bir sıkıntı yaşamadık. Yeterli sayıda eşya gözü bulunuyor. Havalandırma sisteminin ve müzik sisteminin performansı da beklentilere zorlanmadan cevap veriyor. Koltukların kalitesi ise çok iyi değil. Minderler uzun süreli yolculuklar sırasında rahatsız ediyor ve yan destekleri yok diyebileceğimiz kadar az. Aynı zamanda minderler, alışkın olduklarımızdan biraz daha küçük. Yaşam alanının en olumsuz yanı ise ağır plastik kokusu. Sıcak havalarda çok daha fazla ortaya çıkan bu kokuya bazılarımız kolayca alışırken, bazılarımız otomobilin içinde olmak dahi istemedi. Yeni otomobillerde karşımıza çıkan plastik kokusundan farklı olarak, yaşam alanında biraz daha keskin bir koku ortaya çıkıyor. Bununla beraber iç mekan çok solgun görünüyor. Sanki bu otomobilin hayatı çok uzun sürmüş ama hala kullanılmaya devam ediliyor gibi algılanıyor. Bu solgun görünüm yaşam alanının kasvetli bir hal almasına neden oluyor. Sürüş konusunda ise Emgrand, beklediğimizden çok daha iyi bir otomobil olarak notlarımız arasına girdi. Küçük ama yeterli performansı sunabilen bir motoru var. 1.5 lt hacmindeki motor üst devirlere çıkıldığında (6000d/d) 98 HP maksimum güç üretiyor. 126 Nm’lik tork ise 4000d/d’de kullanıma sunuluyor. Matematiksel veri olarak motor çok iç açıcı görünmüyor olsa bile performans fena değil. Alt vites grubu ile yapılan hızlanmalar sırasında atak bir sürüş karakteri bile var. ~Elbette yüksek hızlara ulaşma isteği çok fazla değil ama şehir içinde yapılan sürüşler sırasında bir sorun yaşamadık. Büyük ölçülerine rağmen kolay kullandığımız Emgrand’la park manevrasını da kolay yaptık. Zorlandığımız arka görüş sırasında park yardımcısı işe yaradı. Fakat park yardımcısının sesinin daha canlı ve daha duyulabilir olması gerekiyor. 5 ileri oranlı bir şanzımanın görev yaptığı araçta şanzıman çok iyi değil. Kumanda grubu “Bu fiyata bu kadar” diye haykırıyor. Şanzıman genel olarak görevini iyi yapıyor ama üst vites seçeneklerini kullandığınız zaman vites değişimleri arasındaki fark anlaşılamıyor. Süspansiyon konforu ise birçok otomobille rahatlıkla mücadele edecek kadar iyi. Derin çukur geçişleri hissedilmiyor ve ağır gürültü yok. Direksiyon sistemi ise çok iyi değil ama iş görüyor. Direksiyon simidindeki donuk yapı ve karaktersiz tasarımsa beğeni kazanmakta zorlanıyor. Fren performansının çok daha iyi olması gerekiyor ama bundan daha kötülerini de gördük.
SONUÇ
Çinlilerin yükselişi devam ediyor. Anadolu Grubu güvencesinde olan Geely, Emgrand ismi verilen modelle çıtayı biraz daha yükseğe koydu. Küçük sınıf bir otomobilin başlangıç fiyatına satışa sunulan araç, yolların ekonomik oyuncularından birisi olabilir. Uygun fiyatına rağmen birçok önemli detayı sunan Emgrand, geniş yaşam alanı ve kullanışlılık açısından sınıfını çok rahat geçiyor. Elbette sorunları var ve bu sorunlar can sıkabilir. Ne olursa olsun bu fiyata satın alınabilirliği yüksek.~(+) Görünüm, genişlik, fiyat, donanım seviyesi, tasarım, görüş açıları, kullanım kolaylığı, garanti
(-) İç mekan donukluğu, bazı işçilik ve montaj hataları, yönlendirme sistemi, gürültü, şanzıman
Yorum yazın