Bu dinozor diyet yapmış ama hala çok ağır

Audi küçük Q2 üzerinde çalışıyor,
BMW ise SUV yelpazesini
Mini Countryman ile
küçük tarafa doğru genişletti.
Peki ya Mercedes? Stuttgartlı
firmanın küçülmek gibi bir niyeti
yok: İkinci nesil GL Serisi’ni özgüven
gösterisi yaparak tanıttı. Yeni
GL bırakın küçülmeyi, 5.12 m’lik
uzunluğu ve 1.85 m’lik yüksekliğiyle
biraz daha büyüdü. Amerika’yı
bilmeyiz ama Avrupa’da bugüne
kadar GL’nin küçüklüğünden şikayet
eden yoktu. Aslında bu pek
de önemli değil, çünkü üretimin
büyük bir çoğunluğu ABD, Rusya
ve Çin’e gönderilecek.

Neyse ki Mercedes mühendisleri,
dinozor SUV’un eskisi kadar
müsrif olmaması için çalışmışlar ve
aracı hafifletmişler. Bu hafiflemede
en büyük rolü ise, süspansiyon,
çamurluklar ve motor kaputunda
kullanılan alüminyum parçalar oynuyor.
Dizel GL’nin ağırlığı öncüsünden
100 kg daha düşük olsa da,
2.4 ton ile araç hala çok heybetli.
GL 350 BlueTec’in dizel motoru da
baştan sona elden geçirilmiş: Bundan
böyle 6 silindirli motor, 211 HP
yerine 258 HP güç ve 540 Nm yerine
620 Nm tork üretecek. Mercedes
yetkilileri bu performans artışına
rağmen tüketimin, 7.4 lt/100 km
ile güncel versiyondan yüzde 20
daha az olacağını iddia ediyor. Yeni
GL’nin 8 silindirli benzinli motoru
da elden geçirilmiş: 11.3 lt/100
km’lik tüketim rakamı yüzde 17
tasarruf anlamına geliyor.

Mercedes yeni GL’nin daha da
konforlu ve güvenli olabilmesi
için de çok çalışmış. Bu çerçevede
kullanılan kaza uyarı sistemi
B Serisi’nden alınarak dev SUV’a
uyarlanmış. Yorgunluk algılama
sistemiyse E Serisi’nden alınmış.
Kesin rakamlar henüz açıklanmamış
olsa da yeni GL’nin (Almanya)
başlangıç fiyatının 80 bin
Euro’nun çok altında olması beklenmiyor.
8 silindirli versiyonda ise
bu rakam 100 bin Euro civarında
olacak.


BMW X1’e küçük makyaj


Makyajlı X1’i BMW, New York Otomobil Fuarı’nda sergiledi. Aslına bakılırsa araçtaki yenilikler gayet sınırlı
tutulmuş: Izgara biraz büyümüş, ön ve arka tampon tasarımları hafifçe değişmiş, yan sinyaller aynalara entegre
edilmiş ve farların ışık grafikleri yenilenmiş. Mühendisler iç mekandaki yenilikleri
de kısıtlı tutmuşlar: Orta konsol biraz alçalmış ve opsiyonel navigasyon
ekranının çerçevesine iki krom çubuk eklenmiş. Teknolojilerde ise
herhangi bir değişiklik yok: Güçleri 143 HP ile 245 HP arasında
değişen benzinli ve dizel motorlar güncel
model ile tamamen aynı. Fiyatlar
henüz belli olmasa da başlangıç
rakamının (Almanya) 27 bin
600 Euro civarında olması
mümkün.


Sonuç

Böyle devlerin var olmasının mantıklı veya mantıksız olup
olmadığı tartışılabilir. Neticede var oluş sebebi ABD’nin geniş
caddelerinde konforlu bir şekilde ilerlemek veya Rusların birer
statü sembolü olmak. Avrupa şehirleri için GL, bir numara büyük
olabilir ama Mercedes’in yakıt tasarrufunda elde ettiği başarılar
kesinlikle takdiri hak ediyor. Bunun dışında GL, 7 kişi için çok geniş
bir iç mekan ve havalı süspansiyonu sayesinde lüks limuzinlerin
konforunu sunan bir arazi aracı. Bu sayede uzun ve konforlu
yolculuklar yapmak isteyenler için Avrupa’da bile kullanımı
mantıklı olabilir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.