Motor çığlıkları
yok, yanmış yağ
veya egzoz kokuları
yok… Bunun
yerine kulaklarına
yumuşak bir vızıltı geliyor.
Güney İngiltere’nin
havasını ise tertemiz bir
şekilde içinize çekiyorsunuz.
İşte çevreci motorsporları
böyle bir şey.
Nissan, yarış otomobili
Nismo RC’yi
Goodwood’daki esfanevi
yarış pistine çıkardı. Otomobilin
direksiyonunda
ise bir meslektaşımız
vardı. Aslına bakılırsa
Nismo, yarış otomobili
haline getirilmiş bir
Leaf’ten başka bir şey
değil. Leaf 2012’de daha
fazla ülkede piyasaya
çıkacak.
Yarışa uyarlanmış Leaf,
standart versiyondan
daha uzun, geniş, alçak
ve yüzde 40 daha hafif.
Ancak performans rakamları
piyasada satılan
standart versiyon ile aynı.
Nismo’da 80 kW’lık
(109 HP) ve elektronik
kontrol üniteleri
aracın
arka
kısmında
konumlandırılmış.
Hava
soğutmalı akülerin 24
kWh’lık kapasitesi aynı
kaldı. Akü grubunu
mühendisler, karbonfiberden
üretilmiş bir
güvenlik kutusunun
içinde saklamışlar. Pistte
akülerin kapasitesi
20 dakikalık yarışa izin
veriyor ve hızlı şarj sayesinde
30 dakika içinde
yeniden şarj edilebiliyor.
Durum
böyle
olunca
Nismo’nun 24 saatlik
dayanıklılık yarışlarına
hiç de uygun olmayan
bir otomobil olduğu anlaşılıyor:
Yarışın 14 saatini
şarj kablosuna bağlı
olarak geçirmek zorunda
kalırdı.
Nismo, Leaf’ın 144
km/s’lik maksimum hızını
fazla geçemezken,
0-100 km/s hızlanma
süresi (6.8 sn) üzerinde
çalışılıyor.
Nisma yarış pistinde
bir yarış otomobili gibi
değil, bir elektrikli
otomobil gibi hareket
ediyor. Örneğin pilot
fısıltıyla konuşsa bile
kendi sesini duyabiliyor.
Duyduğu diğer seslerse
elektronik sistemlerin tıkırtıları.
Yüksek gerilimli
elektrik sistemi, bir kaza
anında otomatik olarak
kendisini devre dışı bırakabiliyor.
Bu yıl içinde 8 adet
daha Nismo RC üretilecek,
düzenlenecek kupa
ise 2012 yılına sarkacak.
ABD, Japonya ve
Avrupa’da marka kupaları
düzenlecek
Sonuç
Pistlerde boy gösteren
elektrikli yarış otomobilleri
mi? Bu gerçekten dikkat
çekici bir durum. Peki ama
bu yarışlar seyircinin de
ilgisini çekecek mi? Tamam,
şehir içinde içten yanmalı bir
motorun eksikliğini kimse
hissetmeyebilir ama insan
pistte vahşi motor sesleri
duymak ister. Yani motor
sesleriyle motorsporları
birbirinden ayrılmaz bir
ikili olarak algılanıyor. Yani
Nismo kupası bir pazarlama
stratejisinde öteye
geçemeyebilir.
Keyif verenler
Nissan’ın “sıfır emisyon” fikrini motorsporlarına uyarlaması sevindirici bir gelişme.
Can sıkanlar
Motor sesi cılız kalıyor, performans değerleri ise daha iyi olabilirdi.
Sürpriz oldu
Nismo RC kupalarının gerçekten hayata geçecek olması tam bir sürpriz.
Bir yanıt yazın