Farz edelim iyice bir mevkide iyice bir işiniz var. Örneğin satış temsilcisisiniz ve mesela vida ve dübel pazarlıyorsunuz. Bir otomobil için ayırabileceğiniz yeterli miktarda paranız da var. Peki hangisini tercih ederdiniz? Tabi ki bu, komşularınızı etkileyecek, sizi temsil edecek yeni bir otomobil olurdu. 2007’de bu sorunun cevabı, W 204 kasa bir Mercedes C Serisi olurdu. Yoksa satış temsilcisi değilmisiniz? Sorun yok. Leasingle alınmış ilk C Serisi modelleri yavaş yavaş ikinci el pazarına düşmeye başladı. Hem de yeni fiyatının neredeyse yarısı karşılığında rakamlarla. Mercedes C Serisi… Bu otomobili birçokları lanetlemişti.Bunun nedeni ise W 203’ün elektronik aksamındaki bolca çocukluk hastalığıydı. CAN-Bu sadlı merkezi elektronik ağın kontrol üniteleri sırayla bozuluyor, otomobiller çalışmamaya başlıyor, yakıt göstergesi iptal olabiliyor veya bazı göstergeler görevlerini yapmamaya başlıyordu. Mercedes uzmanlarına göre bu sorunlar, ilk makyaj ve iyileştirme çalışmasının ardından ortadan kalkmış. Peki bu durum W 204’e nasıl yansımalı? Önce ilk makyajı beklemek veya ilk müşterileri kobay olarak kullanıp tepkilerini incelemek mi gerekiyor? Uzmanlara göre bu sorunu cevabı kesin bir hayır. Çünkü güncel C Serisi, ilk günden itibaren güvenilir olmayı başarmış bir otomobil. Yani W 203 ile 204 arasında dağlar kadar fark var. Ancak üç yıl içinde 100 bin kilometrenin üzerinde yapmış bir C 200 CDI’da yine de biraz dikkatli olmak gerekiyor. ~Çünkü yüksek basınç pompası, turbo veya enjektörler ancak bu mesafenin üzerinde sorun çıkarmaya başlıyor. Lisansör dergimiz Auto Bild’de şu anda bir C 180 Kompres soruzun dönem konuğu olarak bulunuyor. Şu ana kadar otomobilen küçük bir sorun bile çıkarmadı. Hem de kilometre saya-cındaki rakam 180 bine yaklaşmış olmasına rağmen. Otomobilin en iyi notu alamamasının tek nedeni ise tam bir ampul yiyici olması: İlk 100 bin km’de 9 adet ampul patlattı. Ancak bunu yazma amacımız şikayet etmek değil. Neticede bu otomobil kesinlikle “eski” gibi görünmüyor: Sürüş özellikleri oldukça sportif, kendisi ise dayanıklı, şık ve tutumlu bir otomobil. Onlarca yıl boyunca tipik bir Mercedes zayıflığı olan manuel şanzıman sorunları bile bu otomobilde yaşanmadı. Yani hala hoş bir şekilde kemikli ve direkt çalışıyor. Durum böyle olunca C Serisi, 5 yıldızı kesinlikle hak ediyor.
TEST ARACI: Kilometre sayacında 113 bin 338 rakamı okunuyor. Hem de henüz 3 yaşında olmasına rağmen. C 200 CDI, leasingden çıkma bir otomobil ve filo donanım paketine sahip: Metalik boya, CD’li radyo, ısıtmalı koltuklar, deri direksiyon simidi, 16 inç jantlar, hız sabitleyici… Kasım 2007 tarihli faturada aracın Almanya fiyatı 34 bin Euro olarak okunuyor. Şimdi Almanya’daki ikinci el satış fiyatı ise 17 bin 900 Euro. Ülkemizdeyse 40 bin Euro’nun altına, 3 yaşında bir C serisi bulmak neredeyse imkansız.
~TEST SÜRÜŞÜ: Aracın kullanıcısı gayet titiz bir yedek parça satıcısıymış: Her şey yeni gibi duruyor. Direksiyonda veya koltuklarda kullanıma bağlı herhangi bir aşınma yok. Ayrıca otomobilde hiç sigara da içilmemiş. Hiçbir yerinde ses gelmiyor, süspansiyon konforu aynen devam ediyor ve yeni bir otomobil kadar sessiz ilerliyor.
DEĞERLENDİRME: Yüksek kilometreden çekinmeye gerek yok. Çünkü 100 bin km’nin üzerinde de bu otomobil ilk günkü kadar sağlıklı görünüyor.
CAN SIKANLAR
OM 651 yine karşımıza çıktı! Bu, C ve E serilerinde ve GLK’da kullanılan 220 CDI ve 250 CDI’ların dizel motorlarının fabrika kodu. Problemin kaynağı ise bozulan Piezoenjektörler. Sorun çıktığında motor kontrol lambası yanıyor ve motor acil durum modunda çalışmaya başlıyor. Bu problem zamanında birçok filoyu kullanım dışı bırakmıştı. Şu sıralar ise problem, hassas enjektörlerin Mercedes tarafından değiştirilmesiyle ortadan kalkmış durumda. Eğer bir 220 CDI veya 250 CDI satın alacaksanız, bu değişimin yapılıp yapılmadığını öğrenin. Auto Bild’in okur şikayetleri havuzunda W 204 ile ilgili sadece 15 şikayet bulunuyor ve bunlar arasında ağırlıklı bir sorun görülmüyor. Son bir uyarı: Eğer ön farlar yanmıyorsa sorunun kaynağı büyük ihtimalle arızalı SAM modülüdür.~SONUÇ
Pas, SBC fren, elektronik arızaları… Mercedes uzun bir süre bu tür sorunlardan muzdaripti. W 204 ise tam bir dönüşüm oldu. Güncel C Serisi sonunda yeniden gerçek bir Mercedes oldu: Sağlam ve dayanıklı. Bu nedenle 5 yıldızı hak eden C Serisi, ikinci elin en iyi seçeneklerinden biri.
Bir yanıt yazın