Mercedes (C Serisi), BMW (3 Serisi) ve Audi’nin (A4) hakimiyetindeki Alman Premium orta sınıfta rekabet gerçekten çok zorlu. Bu sınıfta iddiasını artırma peşinde olan Volvo, S60 modelini bu çerçevede tamamen yeniledi. Gelmiş geçmiş en dinamik Volvo modeli olarak sunulan yeni S60, özellikle güvenliğiyle öne çıkıyor. Bu çerçevede sunulan ve otonom (kendi kendine) olarak maksimum fren yapabilen yaya tanıma sistemi, dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor.
Yayaları algılıyor
Pedestrian-Safety adı verilen yaya tanıma sistemi, aracın önündeki yola giren yayaları algılayabiliyor. Tehlike oluşabileceğini hesapladığında ise sistem, öncelikle sürücüyü akustik ve görsel (ön camdaki head-up göstergeile) olarak uyarıyor. Eğer sürücü doğru anda tepki vermezse Pedestrian-Safety sistemi, 35km/s’ye kadar hızlarda, aracı tamamen durduracak şekilde maksimum fren gücü uyguluyor. Mühendisler, ani frende arkadan gelen aracın çarpma riskini de hesaplayıp önlem almışlar: İlk an yaptığı maksimum frenin ardından sistem, kısa bir anlığına freni bırakıp tekrar fren yapıyor ve otomobili yayaya birkaç santimetre kala tamamen durduruyor. Sistem 35 km/s’nin üzerindeki hızlarda da çalışıyor ama tamamen durduramıyor. Ancak bir yaya örneğin 50 km/s yerine 25km/s ile çarptığınız için ölümcül yaralanma riskini yüzde 20 oranında (bazı durumlarda yüzde 85) azaltıyor. ~City-Safety standart
Öndeki araç durduğunda, hızını azalttığında veya bu iki durumda sürücünün doğru tepki veremediği anlarda City-Safety adlı güvenlik asistanı devreye giriyor. XC60’tan da tanıdığımız bu sistem, 30 km/s’ye kadar hızlarda (örneğin dur-kalk trafikte) öndeki araca çarpma hızını hatırı sayılır oranda azaltıyor, hatta bazı durumlarda kazayı tamamen engelleyebiliyor. City-Safety tüm S60 modellerinde standart olacak.
Yeni ve güçlü motorlar
Yeni S60 ailesinin motor yelpazesinin güçleri, 115 HP’den başlayıp T6’da 304 HP’ye kadar ulaşacak. Bunlardan yeni T6, eski motora göre düşürülen iç sürtünmeler sayesinde 304 HP güç ve 440Nm gibi etkileyici bir torka sahip. Bu rakamlar, 6.5 saniyelik 0-100km/s hızlanma süresi, 250km/s’lik maksimum hız ve 9.9lt/100 km gibi iddialı bir tüketim anlamına geliyor. Standart olarak 4×4 sistemiyle donatılan bu motorun güç aktarımı ise, Geartronic fonksiyonlu ikinci nesil 6 ileri otomatik şanzıman üzerinden gerçekleşiyor. Volvo mühendisleri 2.0 GTDI(Gasoline Turbocharged DirectInjection) adı verilen yeni motora çok güveniyor. 2.0 lt hacimden 204 HP güç ve 1750 d/d’den itibaren 300 Nm tork üreten bu direkt enjeksiyonlu motorla S60, 0-100km/s’yi 7.7 saniyede gerçekleştiriyor, 235 km/s maksimum hız yapabiliyor ve 100 km’de 7.9 lt yakıtla yetinebiliyor. Bu yüksek performans, Volvo tarafından geliştirilen yeni turbo teknolojisi, direkt enjeksiyon sistemi ve çift değişken eksantrik ayarıyla mümkün olmuş. Ailenin diğer bir önemli motor seçeneği ise 2.0 GTDI. S60 T5’te kullanılacak olan bu motor 240 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor.~ GTDI motorun 1.6 lt 180 HP’lik versiyonu T4’te, 150 HP’lik versiyonu ise T3’te görev yapacak ve tüm GTDI motorlar isteğe bağlı olarak Volvo Power shift adı verilen çift debriyajlı şanzımanla kombine edilebilecek. Dizel cephesinde ise 2 adet 5 silindirli seçenek bulunacak. Bunlardan güçlü olan çift turbolu D5,240 HP’lik güç ve 420 Nm’lik torkuyla S60’ı 7.8 saniyede 100km/s’ye ulaştırıyor ve 235 km/s maksimum hız sağlıyor. D5’in tüketim rakamı ise 5.3 lt/100 km olarak açıklanıyor. Yeni geliştirilen D3 ise 2.0 lt hacimden 163 HP güç ve 400 Nm tork alıyor ve 100km’de 5.3 lt yakıtla yetiniyor. DRIVe teknolojili 1.6 lt 115HP’lik (270 Nm) dizel motor ise 2011 yılının ilk çeyreğinde aileye katılacak. Uygulanan tasarruf önlemleri sayesinde bu motor, 4.3lt/100 km’lik tüketim değeri sunacak.
Sürüş izlenimleri
Portekiz’in Lizbon kenti yakınlarında düzenlenen basın tanıtımında S60’la yaptığımız sürüşler, firma yetkililerinin “gelmiş geçmişen dinamik Volvo modeli” iddiasının doğru olduğunu gösterdi. Bolca dar virajın olduğu yollarda yaptığımız sürüşler sırasında S60 gerçekten atak ve istekli bir görüntü çizdi. S60 müşterileri otomobillerini, iki farklı yürüyen aksam seçeneğiyle tercih edebilecek. Bunlardan, yeni geliştirilen dinamik şasi Avrupa pazarlarında standart olacak. Kuzey Amerika ve Asya pazarlarında ise konfor şasi seçeneği sunulacak. Mühendislerin direksiyon sisteminde yaptığı yenilikler, önceki sisteme göre yüzde 10 hızlı tepki vermesini sağlayarak direktlik etkisi artırılmış. Organizasyon sırasında yaya güvenliği sistemini de test ettik. Bunun için hazırlanan özel parkurun bir ucunda, çocuk boyutlarında bir çarpışma testi mankeni vardı.~ 30km/s hızla üzerine doğru ilerlediğimiz mankene birkaç metrekala sistem, önce sesli ve görsel uyarı yaptı, bilerek tepki vermediğimiz için tam zamanında fren yaparak aracı tamamen durdurdu. İkinci aşamada uyarı sırasında tepki verip direksiyonu kırdığımızda ise sistem, yayaya çarpmayacağını anlayıp herhangi bir müdahalede bulunmadı. Volvo Türkiye tarafından S60’ın ülkemize geliş tarihi bu yılın eylül ayı olarak açıklandı. 2011 yılında Türkiye’de 1000 adet satılması planlanan yeni S60’ın fiyatları, yaklaşık 44 bin 700 Euro’dan( D3) başlayıp topmodel T6 AWD’de 85 bin Euro’ya kadar yükselecek. Fiyatlandırmada bir ilginç özellik de var: Dizel motorlu giriş modeli D3, benzinli giriş motorundan yaklaşık 250 Euro daha ucuz.
Yorum yazın