Hyundai, bu kez karşımıza lüks
modeli Genesis ile çıktı. Mercedes ve
BMW gibi markalarla rekabet etmeyi
hedefleyen Hyundai’nin bu atağı
nasıl sonuçlanacak bilemiyoruz ama
kullandığımız test otomobili her
türlü sınavdan başarıyla sıyrılmayı
başardı.
Genesis, güçlü ve kaliteli bir görünüm
sunuyor. Heybetli yapısına
rağmen dinamik görünen araçta
asıl şov, sportif görünümle değil,
yüksek kalite hissiyle yapılıyor. İşte
bu özellik, Genesis’in teste önemli bir
artı puanla başlamasını sağlıyor.
Göze hoş görünen iç mekan, kalite
seviyesi konusunda da beklentilerimizin
üzerindeydi. Karmaşadan
uzak iç mekanda kumanda elemanları
çok iyi gizlenmiş. Elbette
bunları yazarken bu aracın fiyatının
da 200 bin TL’nin üzerinde olduğunu
unutmamak gerek.
Görüş açıları, sessizlik, konfor,
kalite ve ferahlık konularında en
ufak bir sıkıntı yaşamadığımız otomobil,
anahtarsız giriş sistemi, LED’li
yan ayna sinyalleri, geri ve ön görüş
kameraları, çift egzoz çıkışı, deri ve
ahşap kaplamalar, bu sınıfta bir
otomobilin olmazsa olmazları arasında.
Kör noktaların ortadan kaldırılması
için görev yapan ön kamera
hoş bir ayrıntı olmuş. Genesis, son
derece büyük bir bagaj hacmi de sunuyor.
Bagaj kapağının elektrikli
bir sistemle açılıp kapanması da
sevdiğimiz özelliklerden oldu. Sade
ve kaliteli görünen gösterge paneli,
sürüş sırasında kolay kontrol başta
olmak üzere tüm beklentilerimize
zorlanmadan yanıt verdi. Kaliteli
müzik sistemi ve bu sisteme arka
koltuktan da kumanda edilebiliyor
olması da Genesis’in artıları arasında.
1730 kg ağırlığındaki Genesis’in
kalbinde, 24 supaplı, çift eksantrikli,
sürekli değişken supap zamanlama
sistemine sahip, 3778 cc’lik bir
V6 yatıyor. 290 HP güç üreten motor
358 Nm’lik tork sunuyor. Bu
güçlü motorla araç, 240 km/s hız yapabiliyor.
Ölçümlerimizde, 7.0 saniyelik
fabrika 0-100 km/s hızlanma
değerine yakın rakamlar elde ettik.
Hızlanma isteği yüksek olan motor
sayesinde 6 ileri oranlı bir otomatik
şanzımanla kombine edilen
motor bizden olumsuz bir not almadı.
5 nokta bağlantılı süspansiyon,
darbeye dayanıklı birleştirme elemanlarının
da katkısıyla oldukça
yüksek bir yol konforu sunuyor.
Ani hızlanmalar sırasında sorun yaşamadan
yoluna devam eden otomobil,
hızlı girilen virajlarda biraz salınım
yapıyor ama burada elektronik
yardımcılar hemen devreye girerek
gerekli düzeltmeleri yapıyor. Kalın
direksiyon simidi ile yapılan yönlendirmelerse
beklediğimiz keskinlikte
değildi. Kolay dozlanan bir
fren pedalına sahip olan araç, duruş
mesafesi konusunda ise güvenlik sınırı
civarında dolaşan rakamlara
imza attı. Açıkçası fren mesafelerinin
biraz daha iyi olmasını beklerdik.
Sonuç
Hyundai gözünü bambaşka kulvarlara dikti.
Hyundai, Genesis ile lüks konusunda da rüyaları
süsleyebilecek bir araç ortaya çıkarmış.
Kalite ve estetik konularında beğenimizi
çok rahat kazanan, lüks özellikleri ile beklentilerine
cevap verme konusunda da sorun
yaşamayacağını ispatlıyor. Hyundai’nin amiral
gemisi, yol güvenliği ve sürüş özellikleri
konularında da başarılı sonuçlara imza atıyor.
Elbette en önemli sorun yüksek fiyat.
Bir yanıt yazın