Ülkemizde henüz kullanımı zorunlu
olmasa da Avrupa ülkelerindeki
kış lastiği kullanımı
mecburiyeti, örneğin Almanya’da
geçen yıl araç sahiplerinin yüzde
88’inin kış lastiği kullanmalarını
sağladı. Bu nedenle kış lastiklerine
olan talepte de büyük bir artış yaşanıyor.
Hatta birçok lastik bayisinin
depolarında lastik bulunmuyor.
Yüksek talep-yetersiz arz ilişkisi
doğal olarak fiyatları hatırı sayılır
derecede artırdı. İstedikleri markaların
ürünlerini bulamayanlar
ise bu kez, üzerinde M+S ibaresi
bulunan her türlü lastiği satın alma
eğilimine girdiler. Bu da performansları
pek de iyi olmayan “ucuz”
markaların hak etmedikleri kadar
fazla ürün satmalarına neden oldu.
Neyse ki (!) böyle bir olumsuzluk
ülkemizde yaşanmıyor ve önemli
markaların ürünleri rahatlıkla
bulunabiliyor. Hatta birçok marka
ülkemizde, kış lastikleri için çekici
kampanyalar düzenliyor. Yine de fiyat
araştırması yapmak hala zararlı
bir davranış olmayacaktır.
Kış lastiklerinin fiyatları artıyor
Bu nedenle bu yılki kış lastikleri
testindeki değerlendirmelere “maliyetler”
bölümünü de ekledik: Bir
set lastik fiyatı ne kadar? Lastik ne
kadar süre dayanıyor? Yuvarlanma
direnci nedeniyle ne kadar fazla yakıt
tüketiyor veya ne kadar tasarruf
sağlıyor?
Durum böyle olunca genel değerlendirmelerde
pahalı lastik dezavantajlı
oluyor. Buna rağmen
böyle bir pahalı ürünün, sahip olduğu
diğer güçlü özelliklerle karşılaştırmayı
kazanması mümkün.
Örneğin Michelin: 750 Euro’luk
Almanya set fiyatıyla Alpin A4 karşılaştırmamızın
pahalıları arasında
yer alıyor.
~Ancak dayanıklılığın ölçüldüğü
aşındırma testinde Alpin A4,
ortalama lastiklerin neredeyse 2
katı kilometre yapabilme kabiliyeti
olduğunu kanıtladı, hatta finalde
“ekonomi ustası” ibaresiyle ödüllendirildi.
Michelin ve diğer markaların kış
lastiklerinin, karlı, ıslak ve kuru
zemin disiplinlerinde ulaştıkları
performansları, takip eden sayfalarımızda
bulabilirsiniz.
Sonuç
Dayanıklılık ve maliyetler
belirleyici oldu
Bugüne kadar dinamizm testlerinde
bu kadar yakın sonuçların çıktığı
bir karşılaştırma yapmamıştık. Yedi
konuğumuz da gayet etkileyici yeteneklere
sahipti. Durum böyle olunca
asıl belirleyici olan, maliyet disiplini
oldu ve testimizi, “ekonomi ustası”
ibaresinin galibi olan Michelin Alpin
A4 kazandı. Yeni Brigdestone Blizzak
LM-32 de düşük yuvarlanma direnci
sayesinde ikinci sırasının sahibi oldu.
Goodyear’ın 4 mevsim lastiği 4Seasons
ise, beklentilerin daha gerisinde bir
sonuç elde etti.
Bir yanıt yazın