Cabrio ve GTi biraraya geldi

Golf GTI 36 yıldır, Cabrio ise 33 yıldır var.
İlk GTI Cabrio ise ancak bugün, yani 1.8
milyonluk GTI satışından sonra üretildi. Bu
otomobille yaptığımız ilk sürüş, fırtınalı maceraları
garanti ettiğini gösterdi.

Görsel olarak bu en güçlü Golf Cabrio, standart
kardeşlerinden ayrılmak için sade ama belirgin
işaretler kullanıyor: Kırmızı ızgara çerçevesi, daha
geniş çamurluklar, parıltılı alüminyum jantlar,
karolu döşemeler, alüminyum vites kolu ve siyah
renkli tavan brandası. Öndeki spor koltuklar
vücudu mükemmel sararken, ikinci koltuk sırasında
iç mekan biraz kısıtlı kalıyor. Kumaş tavan
9 saniyede elektrohidrolik bir yöntemle açılıyor
ve bu işlem 30 km/s hıza kadar araç hareket
halindeyken de yapılabiliyor.

210 HP güce sahip turbo beslemeli 4 silindirli
motor etkileyici bir çekiş sunarken, üstü açık
Golf’ün hissedilir derecede titremesine neden
oluyor. 100 km/s hıza 7.3 sn’de ulaşan otomobilin
maksimum hızı ise manuel şanzımanlı versiyonda
237 km/s. Bu rakamlar Golf GTI Cabrio’yu
gelmiş geçmiş en hızlı seri üretim Golf Cabrio
haline getiriyor.

DSG şanzıman 2 km/s’lik maksimum hız
kaybına neden olsa da, çok yumuşak vites değişimleri
ve etkileyici bir ara gazı sesiyle çok hoş
bir donanım.

Tüm bunlar bir keyif otomobiline çok yakışan
özellikler. Spor süspansiyonu sayesinde üstü açık
GTI yola oturaklı bir şekilde basarken, asla aşırı
sert olmuyor. Ön akstaki elektronik diferansiyel
kilidiyse tüm virajları başarılı bir güç aktarımı ve
yüksek hızlarla almasını sağlıyor.

~Üstü açık Golf’lerin bu en yeni versiyonunun
Almanya fiyatı 31 bin 350 Euro’dan başlıyor ve bu
rakam, 160 HP’lik kardeşinden 5 bin 275 Euro,
hatchback GTI’dan ise 3 bin 650 Euro daha yüksek.
Neyse ki bu rakama, klima, kaliteli bir müzik
sistemi ve 17 inçlik jantlar dahil.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; motor hacmi: 1984 cc; maksimum
güç: 210 HP-5300 d/d; maksimum
tork: 280 Nm-1700 d/d; önden çekiş; 6
ileri DSG şanzıman; boyutlar (u/g/y):
4350/1782/1462 mm; bagaj hacmi: 250
lt; yakıt deposu: 55 lt; 0-100 km/s: 7.3
sn; maksimum hız: 235 km/s; tüketim: 7.7
lt/100 km; CO2 emisyonları: 180 gr/km


Keyif verenler

Kesinlikle çok etkileyici! Bu
otomobildeki her şey hızlı,
canlı ve sportif. Tavan bile
çok hızlı açılıyor. Motor ve şanzıman
harika.

Can sıkanlar

Üstü açık bir GTI kullanmak
için ödenmesi gereken 31
bin Euro’luk bedel kesinlikle
yüksek. Neyse ki standart donanım
seviyesi bu rakama uygun.

Sürpriz oldu

Böyle bir şeyin daha önceden
hiç olmamış olması inanılmaz:
GTI’ı cabrio karoserle kombine
etmek gerçekten de yeni bir fikir.


Sonuç

GTI kesinlikle bir kült otomobil. Bu
da üstü açık GTI’ın da keyif garantisi
sunması anlamına geliyor. Ancak
cabrio keyfi için hiç kimsenin 210
HP’ye gerçekten ihtiyacı yoktur.
Ayrıca hatchback GTI biraz daha sert
karakterli ve günlük kullanıma daha
uygun bir otomobil.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.