Genel

Cascada sınıf atlamak istiyor

Yeni orta sınıf cabriosu ile Opel, BMW ve Audi’yi hedefliyor.

“Kötümserler geleceğe
güneş gözlükleriyle
bakan insanlardır”
derler. Bize göre ise durum
böyle değil. En azından bu
testte değil.
Çünkü üstü açık araç
kullanabilme şanslarının
olduğu güneşli günlerin
sayısı pek fazla olmayan
büyük şehirlerde yaşayan
cabrio sahipleri de pesimist
olurdu. Rüya otomobilleriyle
keyif sürebilecekleri
az sayıdaki günden şikayet
edip dururlardı.

Cabriolar: Gerçek iyimserler
için
Tam tersine onlar gerçek
birer iyimserler. Çünkü zamanı
geldiğinde onlar, bir
düğmeye basarak birkaç saniye
içinde güneşin keyfini
sürebileceklerini bilmenin
rahatlığıyla yaşayan insanlardır
ve çevredekilerin kıskanç
bakışlarının da keyfini
çıkarmayı bilirler.
Opel’dekiler de daha
da iyimser olabilir. Çünkü
Cascada ile uzun bir
aradan sonra, “büyüklerle”
rekabet edebilecek
bir otomobil hazırladılar.
Bu nedenle Opel’in yeni
Cabrio’su Cascada’yı, Audi A5 Cabrio 2.0 TDI ve BMW
320d Cabrio’nun karşısına
çıkarmaya karar verdi.
Opel: Mantıklı sürüş keyfi
Stil sahibi bir otomobilin
uygun fiyatla da yüksek
keyif verebileceğini bizlere
Opel gösteriyor. 195 HP’lik
dizel motorlu Cascada’nın
32 bin 555 Euro’luk Almanya
fiyatı, rakiplerinden 12
bin Euro kadar daha uygun.
Örneğin Audi A5 Cabrio 2.0
TDI’ın başlangıç fiyatı 42
bin 750 Euro, BMW’nin fiyatıysa
44 bin 500 Euro.
Sonuç olarak Opel, gayet
uygun bir fiyata büyük bir
4 koltuklu cabrio sunuyor.
Peki ama bu, beklenen başarıyı
elde edebilmek için
yeterli mi?

~Motor: Yumuşakla homurtulu
arasında
Audi ve BMW konvansiyonel
4 silindirli turbo dizel
motorlar kullanıyor. Opel
ise homurtulu çalışan çift
turbolu bir 4 silindirli motor
tercih etmiş. Tamam,
bu motor devirlenmeyi pek
sevmiyor ama orta devirlerde
kesinlikle çok güçlü.
Ancak Astra’dan alınarak
elden geçirilen şanzımanın
vites yolları biraz uzun ve
pek hassas değil. 320d’nin
vites değişimleri ise tipik
bir BMW gibi çok hassas.
A5’in de vites değişimleri
gayet akıcı ama vites yolları
BMW’ye göre biraz daha
uzun. Üç rakibin tüketim
seviyeleri ise 6 lt civarında.
Sürüş keyfi: Atakla konforlu
arasında

320d’de BMW, neredeyse
mükemmel direksiyonuyla
öne çıkıyor: Güç aktarım
etkilerinden uzak ve hassas.
Arkadan itiş sistemi de büyük
beğeni kazanıyor. Konu
ataklık olduğunda çıtanın
belirleyicisi 3 Serisi ama
önden çekişli A5 Cabrio
da yakın özellikler sergiliyor.
Ancak genel ayarları
bir “tık” daha sert kalıyor.
Opel Cascada ise özellikle
yüksek ağırlığıyla uğraşmak
zorunda kalıyor: 1825
kg’lık ağırlığı metal tavanlı
320d’den 80 kg daha fazla.
Diğer taraftan Cascada,
başarılı süspansiyon ayarlarıyla
beğeni topluyor ve
konforla sportiflik arasında
başarılı bir denge sunuyor.
Tek rahatsız eden şeyse karoser
rijitliği zayıflığı: Zemini
bozuk yollarda ilerlerken
sürekli bir titreme hissediliyor.
Bu konuda Audi ve
BMW daha iyi.
Görüş: Açık ile kısıtlı arasında
Üstü açık halleriyle neredeyse
3 cabrio da başarılı
görüş özellikleri sunuyor.

~Tavan kapalıyken ise BMW
daha iyi: Göreceli daha dar
olan C sütunu, 320d’nin
görüş özelliklerinin rakiplerinden
daha iyi olmasını
sağlıyor. Yan ve arka camlar
küçük kaldığından Cascada
ile manevra yapmak biraz
daha zahmetli. Bu nedenle
park sensörleri (arka sensörler
neyse ki standart)
ve geri görüş kamerası olmazsa
olmazlar arasında
yer alıyor. Ancak geri görüş
kamerası paket halinde
alınabildiğinden pahalıya
maloluyor.

Ölçüler: Genişle dar arasında
Karşılaştırmanın en yaşlı
otomobili olan 3 Serisi,
sportif bir inceliğe sahip.
Örneğin genel trendin aksine
1.78 m ile genişliği güncel
Golf’ten daha az ve boyutlarda
rakiplerinden daha
kompakt. A5 ve Cascada’nın
genişlikleri ise 1.80 m’nin
üzerinde. Ancak bu durum
arka koltuklarda bir fark yaratmıyor:
Üç cabrionun da
arka sırasında iki yetişkin
oturabiliyor ve burada pek de rahat edemiyorlar.

Tavan: Klasikle pratik
arasında
A5 ve Cascada’nın
kumaş tavanları 17 sn
içinde ve 50 km/s’ye
kadar hızlarda araçlar
hareket halindeyken de
yapılabiliyor. BMW ise
bu kadar “hareketli”
olmayı sevmiyor: Metal
tavan araç hareketsizken
açılabiliyor. Diğer
taraftan metal tavan,
kapalı konumdayken
daha fazla rijitlik sağlıyor
ve daha iyi görünüyor.
Cascada’nın
Innovation donanım
seviyesinde ses yalıtımına
sahip özel bir
tavan brandası bulunuyor.
Benzer bir tavan
seçeneği Audi A5’te de
sunuluyor.

~Rüzgarlık: Fırtınadan
koruyor
Serin günlerde üstü
açık araç kullanmak,
kafa bölgesi ısıtma sistemi
(opsiyonel) sistemi
sayesinde A5’te
çok keyifli. Rüzgarın
iç mekandaki etkilerini
önleyebilmek için
Cascada’da Opel, arka
kafalıkların arasına
gerilen küçük bir rüzgarlık
opsiyonu sunuyor.
Ancak bu rüzgarlık
göze hoş görünse de
pek etkili olamıyor.
Gerçekten işe yarayan
büyük rüzgarlık ise
Opel’in bagajındaki bir
çantada gizleniyor: Bagajdan
çıkarıp monte
etmek ise zaman aldığından
can sıkabiliyor.
BMW ve Audi’nin de
rüzgarlıkları bagajda
yer alıyor ancak kullanımları
biraz daha
rahat.

Bagaj: Küçükle yok arasında
Üstleri kapalı olarak
kullandığınızda 3
cabrioda da yeterince
bagaj hacmi sunuluyor.
Ancak tavan açıldığında
işin rengi değişiyor
ve BMW’nin metal tavanının
dezavantajı ortaya
çıkıyor: Üstü açık
kullanımda 350 lt’lik
bagajdan geriye sadece
210 lt kalıyor. Cascada
(280 lt) ve A5 (320 lt)
bu konuda biraz daha
bonkörler.
Her şeye rağmen bu
üç rakibin hiçbiri gerçekten
pratik bir otomobil
değil: 4 koltuklu
bir otomobil için küçükler,
uzun yolculuklar
için bagajları yeterli
değil, görüş özellikleri
ise kalabalık şehir trafiği
için zayıf. Kimin
böyle bir cabrioya gerçekten
ihtiyacı olur ki?
İşte bu sorusu sadece
kötümserler sorabilir.
Çünkü burada yeniden
o sihirli düğme devreye
giriyor. Diğer otomobillerin
sahip olmadığı
bir düğme. Otomobillerin
tavanlarıyla birlikte
insanların kalplerini de
açan, direksiyondakileri
keyifli gezinti gurmelerine
dönüştüren
bir düğme…

~Üç test otomobili de yaz keyfini çok iyi
yaşatıyor. Teknokrat bir tarza sahip olan
Audi buradaki en şık görünen cabrio. Metal
tavan, BMW’nin dizayn disiplininde bir
yıldız kaybetmesine neden oluyor. Diğer taraftan
3 Serisi, harika sürüş özellikleriyle
kalplerimizi kazanmayı başarıyor. Cascada
ise Opel’in şu andaki “zordaki marka” imajı
altında zorlanıyor. Karoser işçiliği gayet
güzel ve tasarımı da hoş. Ancak küçük
bagaj ağzı ve kötü görüş özellikleri günlük
kullanıma uygunluğunu olumsuz etkiliyor.


Fazit

Opel bir üst sınıfı hedeflese de bunu tam olarak
başaramıyor. Cascada keyif verici bir otomobil
ve yeniden “iyi bir Opel” ama 3 Serisi Cabrio ve
A5 Cabrio’ya denk bir rakip olamıyor: Hiçbir değerlendirme
disiplininde gerçekten kötü sonuçlar
almasa da, rakiplerinin ince işçilik ve mükemmeliyetçilik
anlayışının gerisinde kalıyor. Ancak BMW
ve Audi’de bunun maliyetleri yüksek.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.