Kompakt SUV sınıfı sürekli gelişen segmentler
arasında. Bu sınıfın yeni temsilcilerinden
biri olan Skoda Yeti ise,
başarısını daha da artırma konusunda son
derece iddialı. Seçeneklerini artırma konusunda
sürekli olarak geliştirilen Yeti, son olarak
karşımıza Greenline adı verilen versiyonu
ile çıktı. Çevre ve cep dostu özellikleri ile ön
plana çıkan bu araç sanıyoruz bu sınıfın en
iddialı ürünlerinden
biri olacak.
1.6 lt 105 HP güç
üreten dizel motor,
5 ileri oranlı manuel
şanzıman ile kombine edilen Yeti Greenline,
ülkemizde 52 bin TL’den başlayan bir fiyat
etiketi ile satışa sunuluyor. Fiyatı ile Yeti
Greenline bu tarz bir araç arayanlar için “Ben
buradayım!” diyor.
Genel özellikleri ile beğeni kazanma konusunda
önemli sıkıntılar yaşamayan Yeti, görünüm
konusunda beklentilere cevap veren bir
araç. Diğer Skoda modelleri ile uyumlu bir
karaktere sahip olan Yeti, dizayn konusunda
da göze hitap eden modellerden biri. Elbette
çok dikkat çekici bir araç değil ama bütününü
incelediğimizde, beklentileri çok rahat bir
şekilde karşıladığını dile getirebiliriz.
Yeti tasarım konusunda bazı eleştiriler alıyor.
Özellikle öndeki iki adet büyük yuvarlak
formlu farlar, eleştiri konusunda ilk sıralarda
yer alabilir. Sonuçta tasarım konusunda bu
otomobilin kendine has bir stili var ve markanın
genel hatları ile de uyum içinde.
Yaşam alanı genişliği ile beklentileri rahat
bir şekilde karşılayan Yeti, yüksek yapısı
ile birlikte oldukça ferah bir kullanım alanı
sunuyor. Koltukların kalitesi, ideal sürüş pozisyonunun
bulunması gibi konularda sıkıntı
yaşanmıyor. Motor kaputunun altında dizel
bir ünite yatıyor olmasına rağmen yaşam
alanında istenen sessizliği de veriyor. Kullanılan
malzeme kalitesi açısından da Yeti, iyi
diyebileceğimiz plastik kalitesi ile karşımıza
çıktı. Kullanışlı ve kendini aratmayan kumanda
elemanlarına ev sahipliği yapan Yeti’nin
eşya gözleri ve bagaj hacmi de yeterli. Görüş
açıları, müzik ve havalandırma sisteminin
performansı yeterli. Ödenen bedele göre
bir karşılaştırma yapacak
olursak Yeti’nin
tasarım ve yaşam alanı
özellikleri açısından
beklediğimizden çok
daha fazlasını verdiğini söyleyebiliriz.
Bu aracın elbette en büyük özelliği ekonomik
ve çevre dostu özelliklere sahip olması.
Bunun yanında motor kaputunun altında yatan
ve 105 HP güç üreten dizel motorun genel
anlamda performansı başarılı. Bu tip üniteler
arasında sevdiğimiz seçeneklerden biri olan
1.6 lt TDI dizel ünite, Yeti’nin kaputunun
altında da görevini başarıyla yerine getiriyor.
İstenen ataklığı veriyor ve son hıza ulaşma
konusunda da istekli. Elbette nefesi belli bir
yerde kesiliyor ama zaten bu kadar yüksek
hıza ulaşma ihtiyacına da gerek olmuyor. 5
ileri oranlı manuel şanzıman da üzerine
düşen görevi yerine getiriyor. Vites
geçişleri belirgin ve kullanımı
rahat. Otomatik şanzıman
konusunda Yeti’nin
farklı versiyonlarında bu
seçenek bulunuyor ama
Greenline adı verilen versiyonu
satın alacaksanız
manuel şanzıman kullanmanız
gerekiyor.
Açıklanan bilgilere göre ortalama
4.6 litrelik tüketim rakam ları son derece iddialı. Yapmış olduğumuz
ölçümlerde bunun 1 litre üzerinde olan
sonuçlara ulaştık ama bizim bulduğumuz
sonuçlar da herkesin yüzünü güldürecek
bir değer.
Yeti Greenline, süspansiyon sisteminin
konforlu yapısı ile birlikte güvenlik
beklentilerimizi de yerine getirdi. Yüksek
bir yapısı olmasına rağmen performanslı
kullanımlar sırasında bile çok önemli bir
problem yaşatmıyor. Yönlendirme kabiliyeti
açısından da bir sıkıntı yaşamadığımız
araçta görev yapan direksiyon simidi de
kalın yapısı ve ele tam oturan karakteri ile
beğenimizi kazanmayı başardı. Hafif arazi
şartları hatta karlı zemin üzerinde de kullanma
fırsatı bulduğumuz Yeti, bu sürüşler
sırasında da güvenli bir araç olduğunu ispatladı.
Performans ölçümlerinde de açıklanan
fabrika verilerine son derece yakın
zamanlara imza attık. Start&Stop Sistemi,
aracın gerekli durumlarda otomatik olarak
motorun çalışmasını durdurarak (örnek
olarak trafik ışıklarında bekleme halindeyken)
yakıt tüketimini düşürüyor. Fren
enerjisi geri dönüşüm özelliği, yuvarlanma
direnci düşük lastikler, aracın alt bölümünde
yapılan aerodinamik değişikliklerle
(yerden yükseklik 25 mm azaltılarak 155
mm’ye indirilmiş) ve bu iyileştirmelerin
sonucunda 0,361’e indirilen düşük hava
sürtünme katsayısı (cx) ile Yeti Greenline,
önemli artılara sahip olmuş durumda.
Sonuç
Skoda Yeti Greenline beğenimizi kazanma konusunda neredeyse
hiçbir sıkıntı yaşamadı. Görünüm konusunda ona yapılan bazı
eleştiriler olsa bile biz bu tasarımı beğenen tarafta yer alıyoruz.
Yaşam alanı özellikleri ile aradığımızın tamamına cevap veren bir
karakteri olan araç, yüksek yapısı ile son derece ferah. Greenline
özelliği ile ekonomik tüketim değerlerine imza atarken, performans
konusunda da ödün vermiyor olması onun en önemli artıları
arasında yer alıyor. Yeti Greenline sonuçta hem cepleri düşünüyor,
hem de çevreye daha az zarar vererek önemli bir işi de başarıyor.
Bir yanıt yazın