Yeni Civic’i Honda, 9. kuşak
olarak sunuyor. Ancak yaşadığı
değişiklik ve iyileştirme
adımları gayet kısıtlı olduğu
için yeni otomobile sekiz buçuğuncu
kuşak demek daha doğru
olacaktır. Çünkü kompakt sınıfın
uzay gemisi, sadece biraz daha fazla
düz yüzeye sahip ve biraz daha
az radikal görünüyor. Fütüristik
iç mekan da hafifçe elden geçirilmiş
(marş düğmesi artık sağda) ve
plastik kalitesi iyileştirilmiş. Ancak
yeni ekonomi düğmesinin neden bu
kadar ustalıkla gizlendiği anlaşılır
bir şey değil.
Yeni Civic’in iç mekanı gayet geniş
ve 477 lt’lik bagajı da kompakt
sınıfın en iyi değeri. Ancak 2 cm kadar
kısalan dingil mesafesi nedeniyle
arka koltuklardaki diz mesafesi
öncüsüne göre daha kısıtlı. Neyse
ki rakiplerinin hiçbirinde bulunmayan
deha ürünü bir çözüm olan
ayarlı arka koltuklar yeni Civic’te de
kullanılıyor. Arka cam mühendisler
tarafından biraz büyütülmüş ama bu
kez de geniş bir arka spoyler görüş
alanını işgal ediyor.
Honda, müşteri şikayetlerine de
tepki vermiş. Örneğin konfor… Hidrolik
yataklı yeni arka aks sayesinde
Civic’in yuvarlanma karakteri iyileşmiş,
iç mekana yansıyan sesler
de azalmış. Bu konforlu uzay mekiğinde
dikkat çeken zayıflıklar ise
ön akstan yükselen vuruntu sesleri
ve aracın yumuşak genel yapısıyla
uyuşmayan sportif direksiyon karakteri.
Mühendisler halen kullanılan
motorları da elden geçirmişler: 2.2
lt’lik dizelin gücü 140 HP’den 150
HP’ye, yumuşak çalışma karakteriyle
çok beğenilen bir makine olan
1.8 lt’lik benzinli motorun gücü
ise 140 HP’den 142 HP’ye çıkarılmış.
Yenilemeyle birlikte 1.4 lt 100
HP’lik baz motor da dahil olmak
üzere tüm motorlar tasarruf amaçlı
olarak start-stop otomatiği, daha
uzun şanzıman oranları ve Econ adlı
düğmeye kavuştu. Econ düğmesine
basıldığında motorun canlılığı ve
buna bağlı olarak tüketim değerleri
düşüyor.
~Küçük hacimli yeni turbo motorlar
2012 yılında piyasaya çıkacak ve
başlangıcı 1.6 lt’lik dizel yapacak.
Civic’in station versiyonu ise 2013
ortasında piyasaya çıkacak. Fiyat
cephesine bakıldığında, 5 kapılı
karoserde rakamlarda hafif bir yükseliş
olacağı görülüyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; motor hacmi: 1798 cc; maksimum
güç: 142 HP-6500 d/d; maksimum tork:
174 Nm-4300 d/d; önden çekiş; 6 ileri
manuel şanzıman; boyutlar (u/g/y):
4300/1770/1470 mm; yakıt deposu: 50
lt; 0-100 km/s: 8.7 sn; maksimum hız:
190 km/s; tüketim: 5.8 lt/100 km; CD2
emisyonları: 136 gr/km
Beğendiklerimiz
Keyif verenler
İç mekandaki sessizlik yeni
Civic’in, gürültüsüyle tanınan
güncel versiyona göre çok daha
olgun bir görünüm çizmesini sağlıyor.
Beğenmediklerimiz
Can sıkanlar
Zayıflıkları hafifletmek yerine
aracın tamamını iyileştirecek
bir yenileme olsa daha iyi
olurdu.
Bizi şaşırtan
Sürpriz oldu
Honda’nın eski motorları biraz
iyileştirerek de olsa aynen
sunması pek de iyi bir seçim değil.
Sonuç
Civic eskiden neyse şimdi de öyle:
Kompakt sınıfın uzay gemisi.
İyileştirmeler olmasına rağmen
gerçekten yeni bir kuşak olduğunu
söylemek yanlış olur. İç mekanı gayet
geniş, değişken
ve çok daha
konforlu.
Motorlar ise
güncel ileri
teknolojilerin
biraz gerisinde
kalıyor.
Yorum yazın