Dünyanın ilk dizel « Full Hibrit » aracı olan 3008 HYbrid4’ü sunan Peugeot, sürüş özgürlüğü ve heyecanı konusunda daha önce eşi görülmemiş bir ürün sunuyor. İçten yanmalı bir motor olan 120 kW (163 bg) gücündeki 2.0 l HDi FAP’ın, maksimum 27 kW (37 bg) kapasiteli elektrikli bir motorla eşleştirilmesini ifade eden HYbrid4 sayesinde 3008 Crossover modelinde 4 tekerlekten çekiş, 200 bg’lik güç, ZEV (Sıfır salımlı araç) modu ve 100 km.de 3,8 l yakıt tüketimi ile 99 g/km’den başlayan CO2 salımı elde ediliyor. Peugeot’nun hibrit dizel seçimi, hibrit adı verilen bir otomobil için çevreye saygı konusunda güçlü beklentiler ile yepyeni sürüş heyecanlarının bir araya gelmesinin mümkün olduğunu kanıtlıyor. Peugeot 3008 HYbrid4, 2011 sonbaharında Batı Avrupa’da satışa sunulacak.
Çevre sorumluluğu
HYbrid4 adı, bir içten yanmalı motor olan 120 kW (163 bg) gücündeki 2.0 l HDi FAP’ın, maksimum 27 kW (37 bg) kapasiteli elektrikli bir motorla eşleştirilmesini ifade ediyor. Dizel motor tercihindeki sebep, bu motorun tüketiminin ve CO2 yayımlarının düşük olması ve Peugeot’nun yeni nesil Stop&Start teknolojisindeki uzmanlığıdır. Bu teknoloji, çok sayıda Stop&Start işleminin sessizce ve titreşimsiz olarak gerçekleşmesini sağlıyor.
3008 Crossover’da dizel ve elektriğin yararlı birleşimi 4 tekerlekten çekiş, 200 bg.lik güç, ZEV (Sıfır salımlı araç) modu ve 100 km.de 3,8 l yakıt tüketimi ile 99 g/km’dan başlayan CO2 salımı sunulmasını sağlıyor.
Üst düzey donanım özellikleri ve son derece düşük tüketim seviyesi sayesinde müşterinin avantajı anında ortaya çıkıyor. Tüketim -%35 oranında azaltılmış olup, bu sonuç, bu boyutta ve böylesi performanslar sunan bir otomobil için devrim niteliği taşıyor.
Sürüş keyfi
Mevcut düşüncelerin aksine, hibrit teknolojisinin katkısıyla sürücü burada geniş bir sürüş özgürlüğünden yararlanıyor. Bu teknoloji, birinci sınıf sürüş özellikleriyle birleşen üst düzey performans; ZEV, 4WD (4 çeker), Sport, Auto olmak üzere dört farklı sürüş şekli arasında seçim olanağının sağladığı kullanım özgürlüğü ve kolaylığı; sadece elektrikli modu kullanma olanağı ile çalışma sessizliği; dört tekerlekten çekişin sağladığı güven duygusu ve 99 g/km’den başlayan CO2 salımları ile çevreye saygı gibi birçok boyutuyla kendini ortaya koyan yepyeni sürüş duygularını ifade ediyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın