Yapılan bir araştırmaya göre henüz çevreci ticari araçlara olan ilginin az olmasına karşın, fuarda durum tam tersine bir görüntü çiziyor. Kısa menzillerinden dolayı ticari araçlar sadece yerleşim birimlerinde ve yakın çevreler için ilgi çekici oluyor. Ayrıca gelecek dönemlerde partikül ve emisyon sınırlamaları da hesaba katılırsa, üreticiler için durum daha da ciddi bir hazırlık gerektiriyor. Daha büyük ticari araçlarda MAN rüzgar direnç katsayısı daha düşük olan Concept S’i sunuyor. Rüzgar direnç katsayısını 0.5cW’den 0.3 cW’ye düşürülmesi aracın motorin yakıt tüketiminin 30 lt/100 km’den 22 lt/100 km’ye düşürülmesine yardımcı olacak. Geleneksel teknolojiler konusunda yenilikler de bulunuluyor. Fuso isimli üretici hafif ticariler için çift kavrama şanzımanı sunuyor. Ixetic tarafından R744 (CO2) ile işletilen bir sıcak-soğuk hava modülü sayesinde hem aracın kalorifer, hem de klima sistemi çalıştırabilirken, aynı zamanda hem dizel, hem de elektrikli ticari araçlarda kullanılabiliyor.
Ticari araçlar için yardımcı sistemler
Tedarikçi Continental birçok yeni yardımcı asistan sistemlerini tanıtıyor. Özellikle daralan yollarda ağır ticariler kamera sensörlerin yardımıyla aracın şeritta kibini yapabiliyor. ARS300 isimli radar sensörü sabit nesneleri tanıyıp algılayarak, acil fren asistanı ile koordineli çalışarak, ağır ticari aracın, önünde durmuş araçlara fren yapmadan çarpmasını önlüyor.
Yorum yazın