Eğer mutlak çevreci bir Porsche arıyorsanız, siyah renge alışmanız gerekecek. Çünkü 918 Spyder’in hafif üretim teknolojili karbon karoserinin siyah renkli karbon-fiber yapısı kokpite kadar uzanıyor. Bu gerçekten ilerici plug-in hibrid sistemini, sürüş izlenimlerine konuk ettiğimiz bu organizasyonda göremedik. Ancak hissedebildik. Elektrikli modda 918, yumuşak ve fazla etkileyici olmayan bir şekilde harekete geçiyor, bu sırada yükselen ve scooterları andıran çığlık benzeri seslerse insanı huzursuz ediyor. Ancak bir gerçeği de unutmamak gerekiyor: Seri üretim bir otomobilin içinde değil, elde üretilmiş bir konsept otomobilin direksiyonundayız. Çünkü Porsche yönetimi, bu hibrid sporcunun geliştirilmesi ve üretimine temmuz ayının sonunda onay verdi. Yani paralı müşterilerin otomobilin seri üretim halinin direksiyonuna geçebilmesi için enazından 4 yıl daha geçecek. Ancak mühendislere göre bu bile bayağı iyimser bir plan. Çünkü 3 adet elektrik motoruyla (ikisi ön akta, toplam güçleri 218 HP) desteklenen bu komplike hibrid tekniğinin, çift debriyajlı şanzımanın ve atmosferik V8 motorun geliştirme maliyetleri, standart bir Carrera GT’den en az 10 kat pahalı. 3.6 lt 500 HP’lik yarış motorunun günlük kullanıma uyarlanması, en az zorluk çıkaracak olan teknoloji. ~Konsept otomobilde 8 silindirli motor, sidepipe’lardan (egzoz boruları arka tekerleklerin hemen önünden çıkıyor) gerçek kükreme sesleri çıkarıyor. Ayrıca debriyaj her bırakıldığında araç kuvvetli bir şekilde sarsılıyor. Ancak bu sesler, 9200d/d çevirebilen bir V8 gibi değil, DTM otomobillerinde kullanılan 4 silindirli yarış makinelerini hatırlatıyor.
SONUÇ
Porsche’nin 918 Spyder’i üretme cesaretini göstermiş olması çok iyi. Yan koltukta yaptığımız kısa gezinti bile, seri üretim versiyonu iştahla beklememize neden oldu. Hem de konsept haliyle birçok eksiği ve zayıflığı olmasına rağmen.
Yorum yazın