Bu 2.1 gramlık azalma, Grubun birbirini tamamlayan üç temele dayanan çevre stratejisini doğruluyor:
– Partikül filtreli HDi motorlarının yaygınlaştırılmasıyla (Nisan 2012 sonunda yollarda 5.7 milyon araç) termik benzinli ve dizel motorların optimize edilmesi ve 2012’de satışa sunulan Yeni Peugeot 208 için kilometrede 100 gramdan daha az salım yapan yeni 3 silindirli benzinli motorun geliştirilmesi.
– Hibrit teknolojilerin uygulaması: Stop&Start teknolojisinin Peugeot ve Citroën gamlarında standartlaştırılması (Nisan 2012 sonunda 380 000 araç bu sistemle donatıldı) ve kilometrede 95 ila 107 gr karbon emisyonlu yeni dizel hibrit modellerin – Peugeot 3008 HYbrid4 ve 508 RXH ve Citroën DS5 HYbrid4 – lansmanı.
– Elektrikli araçların piyasaya sunulması (Peugeot i0n ve Citroën C-Zero lansmanı Aralık 2010’da yapıldı).
Grup tarafından yapılan teknolojik ilerlemeler çevre konusundaki liderliğini korumasını sağladı. 2011 yılında, PSA Grubu kilometrede 111 gramdan daha az CO2 salımı yapan araçlar sınıfında % 21.1 Pazar payı ile Avrupa’da en üst sırada yer aldı. Emisyonlardaki düşüş, Grubun segmentteki pazar payının % 20.9 seviyesinde kaldığı 2012’nin ilk çeyreğinde de devam etti.
Sürdürülebilir ulaşımı desteklemek amacıyla, PSA Grubu CO2 emisyonlarının azaltılmasını inovasyon ve Ar&Ge stratejisinin merkezine yerleştirerek her ihtiyaca uygun çevre dostu araçlar sunuyor. Bu nedenle, Grup AR-GE bütçesinin büyük bir kısmını CO2 emisyonlarının azaltılmasına ayırıyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın