İlk kez Cenevre Otomobil
Fuarı’nda sergilenen Hi-Cross,
markanın yeni dizayn rotasının
nasıl olacağını da gösteriyor.
Nissan’ın Japonya’daki dizayn merkezinde
tasarlanan araç, markanın
Juke, Qashqai ve Murano gibi modellerini
destekleyecek olan geleceğin
crossover modellerinin stil
unsurlarını barındırıyor. Kompakt
boyutlarına rağmen şaşırtıcı bir iç
mekan genişliği sunan konsept,
şıklık ve fonksiyonellik konularında
da iddialı.
Üç koltuk sırasında 7 kişi taşıma
kapasitesi sunan Hi-Cross’ın motor
konsepti de oldukça yenilikçi:
Benzinli motor, kompakt boyutlu
bir aküden (Nissan LEAF’tan alınmış
lityum-iyon akü) beslenen bir
elektromotorla destekleniyor. 2.0
lt’lik benzinli motorda kompresörlü
aşırı besleme ve direkt enjeksiyon
gibi teknolojilere yer verilmiş. Bu
ikilinin birlikteliği sayesinde araç,
2.5 lt’lik bir motorun performansını,
çok daha küçük bir motorun
tüketim rakamlarıyla sunabiliyor.
Güç aktarımıysa XTRONIC adlı CVT
şanzımanın yeni nesli üzerinden
gerçekleştiriliyor. Düşük sürtünmeli
bu şanzıman öncülerine göre daha
geniş bir aktarma oranı dağılımı
sağlarken, tüketimi de yüzde 10
oranında azaltıyor. Elektromotor
desteği hızlanmalarda araca etkileyici
bir performans kazandırırken,
benzinli motorun hacminin düşürülebilmesine
(downsizing) izin vermiş.
Şehir içinde kısa mesafeleri
sadece elektrik gücüyle katedebilen
Hi-Cross fren enerjisi geri kazanımı.
Yorum yazın