Kia Venga son dönemlerde
hızlı bir yükselişte olan
MPV sınıfında yer alıyor.
Sahip olduğu özellikleri
ile bu sınıfın beklentilerini
karşılayan Venga, ülkemizde
41 bin TL’den başlayan bir fiyat
etiketi ile satışa sunuluyor. İddialı
özellikleri ile bu fiyat aslında
uygun ama 30 binli rakamların
en sonları cazibesini artırmak
için çok daha iyi bir çözüm
olabilirdi.
Kia Venga’nın motor kaputunun
altında ise 1.4 lt, 90 HP güç
üreten ve 1.6 lt 128 HP güç üreten
dizel motor seçenekleri bulunan
Venga, 1.6 lt 125 HP güç
üreten benzinli motorla da satın
alınabiliyor. Dizel motor seçeneklerinde
otomatik şanzımana
yer verilmezken, benzinli ünite
4 ileri oranlı otomatik şanzımanla
birlikte satın alınabiliyor.
Dizel motor seçeneklerinde
ise 6 ileri oranlı manuel şanzıman
görev yapıyor.
Avrupalı tüketiciler için
Avrupa’da üretilen modellerden
biri olan küçük MPV Venga,
sahip olduğu özellikleri ile iyi
bir alternatif olmayı hak ediyor.
Daha önce testimize benzinli
motoru ve otomatik şanzımanlı
versiyonu ile konuk olan
Venga, bu kez güçlü dizel
motoru ve altı ileri oranlı manuel
şanzımanı ile test parkına
dahil oldu.
1.6 lt, DOHC, CRDI dizel motor
4000 d/d’de 128 HP güç üretmesi
ile dikkat çekiyor. Bu
hacimde yer alan rakip motorların
günümüzde 105 HP ile 112
HP bandında güç ürettikleri düşünülürse,
aynı hacimde bir dizel
üniteden 128 HP güç alınabilmesi
oldukça çekici bir özellik.
4000 d/d’de 128 HP güç üreten
dizel motor, aynı zamanda
1900 ile 2750 d/d aralığında
260 Nm tork üretiyor. Matematiksel
verilere bakınca, Kia’nın
kaputunun altında yatan bu ünitenin
oldukça iddialı olduğu
görülüyor.
~Hızlanması iyi
1281 kg ağırlığında olan
Venga’nın bu dizel motorla 185
km/s son hıza ulaşabildiği ve
0-100 km/s hızlanmasını 11.1
sn’de tamamladığı fabrika verisi
olarak belirtiliyor. Yapmış olduğumuz
performans testlerinde
özellikle maksimum hıza ulaşma konusunda Venga’nın son
derece istekli olduğunu gördük.
Ama ilk hızlanma isteği çok
yüksek değil. Bunun en büyük
nedeni turbo boşluğunun beklediğimizden
biraz daha fazla
olması. Gaz pedalına dokunduğunuz
anda ilk başta yaşadığınız
bu boşluk açıkçası biraz can
sıkıcı oluyor. Performans açısından
özellikle bu sorunun çözülmesi
gerektiğini düşünüyoruz.
128 HP güç üreten iddialı bir
motora sahip olmasına rağmen
ilk başta yaşanan bu problem,
performanstan biraz kuşku duyulmasına
neden oluyor. Fakat
sonrasında turbonun devreye
girmesi ile birlikte atak bir karakter
ortaya çıkıyor. Araç son
derece iddialı bir şekilde hızlanıyor
ve sonlara doğru biraz
nefesi kesiliyor olsa bile yüksek
hızlara ulaşma konusunda da
iddialı oluyor.
Performans konusunda beğenimizi
kazanan bir otomobil
olan Venga, yakıt tüketimi ile
de cebe hitap ettiğini ortaya
koyuyor. 6 litrelik tüketim değeri,
akaryakıt fiyatlarının son
derece yüksek olduğu bu dönem
için büyük bir koz. Üstelik
bu tüketim değerini elde
ederken, rakiplerinin büyük bir
bölümüne göre daha yüksek bir
performans da sunuyor.
Özellikle şehir kullanımları
düşünülerek tasarlanan bir araç
olduğu için Venga’yı bu yönüyle
test ettik.
~Dışta kompakt, iç mekandaysa
ferah boyutlara sahip olan
Venga, gerçekten de iyi bir çözüm
üretiyor.
Yüksek sürüş pozisyonu da
Venga’nın güçlü silahlarından
biri. Yüksek ve rahat bir sürüş
pozisyonunun sunuluyor olması,
sürücünün kendisini rahat
hissetmesini sağlıyor. İki parçalı
cam tavanın kullanıldığı araç,
bu sayede ferahlık konusunda
da şehir kullanımlarında iyi bir
iş yapıyor. Fakat sıcak yaz günlerinde
bu cam tavanın sadece
bir perde ile kapatılabiliyor olması
sorun yaşatıyor. Sert güneş
ışıkları kesiliyor ama yine de
iç mekana biraz fazla giriyor.
Bunun yerine daha kalın bir
malzeme ile cam tavanın kapatılması
gerekirdi.
Kıvrak ve seri
Kıvraklık açısından kabiliyetli
bir araç olan Venga, yönlendirme
kabiliyeti açısından şehir
kullanımları beklentilerine yanıt
veriyor. Fakat hızlı otoyol
kullanımları sırasında yönlendirme
biraz hissiz kalıyor ve tedirginlik yaşatıyor.
Süspansiyon sisteminin konforu
ve araç içindeki sessizlik
açısından baktığımızdaysa
Venga, ne en iyisini ne de en
kötüsünü sunan, tam ortalarda
kalmış bir araç.
Rahatsız eden ve göze batan
gürültüler yok ve süspansiyon
sistemi de sert ayarlara sahip
olmasına rağmen konfor isteklerine
yanıt veriyor. Seri ve performanslı
kullanımlar sırasında
yerden yüksek bir araç olmasına
rağmen iyi tepkiler vermeyi de
biliyor. Yola ayaklarını sağlam
basıyor ve güven duyulmasını
sağlıyor. ~Yüksek hızlara çıkıldığındaysa
biraz tedirginlik var ama
bu sırada da standart olarak
sunulan ESP sisteminin varlığı
güven veriyor. Sürüş pozisyonunun
bulunması açısından bir
sorun yaşamadığımız Venga’da,
görüş açıları da problemsiz.
Fren performansı konusundaysa
Venga, güvenlik sınırının
altına rahatlıkla inen bir performansa
sahip, sert duruşlar
sırasında bile stabil yapısını koruyarak
güven veriyor. Yaşam
alanını paylaşanların tamamına
geniş bir kullanım alanı sunan
Venga, eşya gözleri, bagaj hacmi
gibi aile beklentilerine de iyi
cevap veriyor.
Sonuç
Kia Venga iddialı
dizel motoru ile
performans konusunda
göz dolduran
araçlardan biri
olurken, cebe hitap etmeyi başaran
tüketim değerlerine ulaşıyor.
Yüksek sürüş pozisyonuna sahip
olan Venga, sürücünün rahat etmesini
sağlayan araçlardan. Geniş
bir yaşam alanının sunulduğu araçta
standart donanım listesi de
oldukça yüksek. Uygun bir başlangıç
fiyatına sahip ama bu biraz daha
iyi olabilirdi. Şehir kullanımlarındaysa
Venga, ailenin tüm fertlerini
mutlu edecek bir otomobil.
Bir yanıt yazın