İLK İZLENİMLER
(+) Rahat biniş-inişler; başarılı görüş; sağlam kalite; basit ve kullanışlı 4×4
(-) Arka koltuklar katlandığında bagajda oluşan basamak; ne ESP ne de arazi takviyesi var
NELER YENİ
4×4 teknolojisi Nissan Qashqai’den alınmış. Bir düğme ile ön-den çekiş ve 4×4 arasında seçim yapılabiliyor. Lock modu seçildiğinde çok diskli kavramanın değişken güç aktarımı, 50:50 oranında sabitleniyor.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Renault raflarından alınan baz benzinli motor, kısa vites oranları sayesinde, 105 HP’lik vasat gücüne rağmen, gayet atak bir karakter sergiliyor. Altıncı vitesinin olmaması ise bir dezavantaj: Otoyol hızlarında gayet devirli çalışıyor. Örneğin 130 km/s ile ilerlerken devir ibresi 4100 rakamını gösteriyor ve bu durumda tüketimde iki haneli rakamlara çıkıyor. Konfor ise gayet iyi. Zemin bozuldukça süspansiyon o kadar iyileşiyor. Bu özelliği Duster’ın, Doğu Avrupa’nın bozuk yolları için hazırlanmış bir araç olduğunu kanıtlıyor. Yeterince direkt olmayan direksiyon sistemi nedeniyle Duster, virajları fazla seven bir otomobil değil. Ancak ESP olmasa da gayet güvenli yol tutuş özelliklerine sahip. Tabi ki zemin kuru olduğu sürece.
SONUÇ
Eğer uygun fiyatlı ve hafif arazide de ilerleyebileceğiniz bir SUV arıyorsanız Duster, ilk seçeneğiniz olacaktır. Daha ucuz seçenekleri sadece kullanılmış modellerde ve Lada’da bulabilirsiniz.
Bir yanıt yazın