Brabus, diğer Mercedes-Benz modellerinde
olduğu gibi GLK’yı da sportif
bir görünüm sunan gövde kiti ile
donattı. GLK, diğer Mercedes modellerine
göre daha mütevazi bir görünüm ve yapıya
sahipken, Brabus mühendisleri bu araca el
atarak, bu kompakt SUV’un daha sportif ve
şık görünmesini sağladılar. Ayrıca motor
modifikasyonu ile güç artışı da Brabus güç
paketleriyle sağlanıyor.
İstanbul’da görüntülediğimiz GLK 250 CDI
da bu değişimden nasibini alanlardan. Bu şık
aracı gece çekme şansımız olsaydı, marşpiyenin
alt kısmında kullanılan LED ışıkların
zemini aydınlattığını görebilirdik. Ama onun
dışındaki tüm özellikleri İstanbul manzarası
ile gözler önünde.
İlk olarak aracın ön kısmı dikkatleri üzerine
topluyor. Brabus’un ön tamponda ve diğer
alanlarda kullandığı aerodinamik ürünler
OEM kalitesinde ve bu ilk bakışta bile kendini
gösteriyor. Ön tamponda kullanılan parçalar
sayesinde aerodinami artarken sportif bir görünüm
de sağlanıyor. LED gündüz farlarının
altında bulunan 2 sis farı Brabus’un klasikleşen
ön görünüm felsefesinin bir parçası.
GLK’da kullanılan yeni LED aydınlatmalı
marşpiyelerin arka kısmında kullanılan
havakanalı şeklindeki bölüm ise yan tarafa
alabildiğine haraketlilik katıyor.
Arka tampon da Brabus dokunuşundan
nasibini almış. Sağ ve sol taraftaki 2’şer çıkışlı
egzoz sistemi ve tamponun alt kısmındaki değişiklikler,
aracın standart bir GLK’dan farklı
durmasını sağlamış.
~Tek parça, 20 inç genişliğinde ve çok kollu
jantlar aracın dış görünümüne destek oluyor.
Titanyum renkli Brabus Monolock F serisi
jantlarda Bridgestone marka lastikler tercih
edilmiş.
Süspansiyon sistemindeki değişiklik sayesinde
standart GLK’lara göre yere 35 mm
kadar daha fazla yaklaşan Brabus GLK’nın yol
tutuşu daha iyi hale gelirken, konforundan da
ödün verilmemiş.
Brabus, GLK’nın iç kısmında da değişiklikler
yapıyor. Bu araçta paspaslar ve LED ışıklı
krom marşpiye değişikliği önemli bir fark
yaratıyor. Fren ve gaz pedalı dışında ayakla
kumanda edilen el freni de Brabus alüminyum
pedallarla değiştirilmiş. Brabus ürün sorumluları,
GLK’nın daha çok aileler tarafından kullanılacağını düşündüğü için, arka koltuktaki
yolcular için ön koltuk başlıklarına 7
inç’lik ekranlar monte etmeyi uygun görmüş.
Buradan müzik sistemini de bağımsız olarak
kullanmak mümkün.
Motorun modifikasyonu için egzoz sistemi
dışında Brabus’un PoweXtra adlı güç ünitesi
kullanılmış. Bu sayede GLK 250 CDI’ın motor
gücü 30 HP daha artarak 235 HP’ye yükselmiş.
Ayrıca 500 Nm olan tork ise 560 Nm’ye
çıkmış oluyor.
Yorum yazın